
Na 6 jaar mag British Airways alsnog betalen
Na 6 jaar krijgen passagiers eindelijk de bevestiging. Zij hebben recht op compensatie voor hun gemiste aansluiting in 2016 door een vertraging bij British Airways.

Het verhaal
Op 26 april 2016 liep een British Airways vlucht van Amsterdam naar Londen een flinke vertraging op. Een aantal passagiers misten hierdoor hun vervolgvlucht.
Het excuus van British Airways
British Airways zei dat het te wijten was aan Air Traffic Control restricties en weigerde te betalen. Officieel zijn Air Traffic Control restricties niet claimbaar, dat maakt het een ‘makkelijk’ excuus voor elke airline.
Passagiers schakelen hulp in
Een grote groep passagiers heeft EUclaim ingeschakeld om hun gelijk te halen bij de rechter in Amsterdam. In 2019 kregen wij een positief vonnis van de rechtbank en hebben deze groep passagiers hun recht gehaald en compensatie ontvangen.
Er is later nog een groep passagiers geweest die een claim hebben ingediend voor dezelfde vlucht. Wij wilden natuurlijk ook voor deze passagiers hun recht halen. In Nederland kon dit helaas niet meer, omdat de claimtermijn van 2 jaar was verstreken.
Juridische procedure via Engeland
Omdat de vervaltermijn was verstrekken, hebben we voor de tweede groep passagiers onze partners in Engeland ingeschakeld om daar een zaak te starten tegen British Airways.
Het heeft even geduurd maar ook de Britse rechtbank was van mening dat dit niet ging om een buitengewone omstandigheid. British Airways is opnieuw in het ongelijk gesteld. Ook deze passagiers hebben nu eindelijk hun gelijk gekregen en hebben recht op compensatie voor hun gemiste vlucht in 2016.
Heb jij problemen ondervonden tijdens je vlucht?
Heb jij problemen ondervonden tijdens, voor of na jouw vlucht? Check hier of je kunt claimen