Luchthaven vertraging
28 februari 2023

Na 4,5 jaar krijgen passagiers van Royal Air Maroc hun vergoeding

40 passagiers van vlucht AT 621 van 9 Juli 2018 krijgen vandaag het bedrag op hun rekening

De vlucht

Op 9 juli 2018 zou vlucht AT621 van Royal Air Maroc landen op Al Hoceima Cherif Al Idrissi Airport. De vlucht vertrok al met een ruime vertraging van bijna 3 uur van Schiphol en landde uiteindelijk niet op Al Hoceima, maar op Nador. Passagiers die op Al Hoceima moesten zijn, hadden daardoor nog een reis van 2 uur over de weg erbij gekregen.

Ook de passagiers die een overstap op Al Hoceima hadden en als eindbestemming Oujda hadden, kwamen vele uren later aan dan gepland.

Trukendozen Royal Air Maroc

De tijd tussen de vlucht en het uitbetalen van de vergoeding door Royal Air Maroc, heeft in totaal 4,5 jaar geduurd. Dit proces duurde zo lang, omdat steeds andere argumenten werken opgevoerd, die EUclaim steeds opnieuw moest weerleggen.

  • Zo gaf Royal Air Maroc eerst aan dat de rechtbank onbevoegd zou zijn.
  • Vervolgens werd uitstel aangevraagd.
  • Daarna gaf Royal Air Maroc aan, dat het vliegtuig binnen 3 uur vertraging geland zou zijn, omdat volgens Royal Air Maroc Al Hoceima en Nador hetzelfde gebied zou zijn.
  • Ook werden de weersomstandigheden aangehaald als reden om uit te wijken.
  • Tot slot zaten er rekenfouten in de UTC-tijden die Royal Air Maroc gebruikte.

Vonnis

Begin februari deed de rechtbank uitspraak. Royal Air Maroc werd ondanks alle argumenten niet in het gelijk gesteld. De lange adem en het voeren van de juridische procedure door EUclaim heeft uiteindelijk haar vruchten afgeworpen: 40 passagiers van de vlucht uit juli 2018 hebben eindelijk gekregen waar zij recht op hadden. 4,5 jaar later staat de vergoeding voor hun vluchtvertraging alsnog op hun rekening.

Ga jij binnenkort vliegen? Je kunt nu je vluchtgegevens achterlaten bij EUclaim! 

Mocht je problemen ondervinden tijdens je vlucht, dan sturen wij jou een notificatie. Natuurlijk alléén als je recht hebt op een vergoeding. Krijg de vergoeding waar je recht op hebt!

Geschreven door Lisanne Verbeek

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.

Meer over Lisanne
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel