Lange vluchtvertragingen gedaald bij Ryanair
Dat zegt de vliegtuigmaatschappij op basis van de ‘on time performance’ die in april op 91 procent zou staan. Daarbij worden geen vertragingen meegerekend tot 15 minuten is de conclusie van EUclaim.
Meer vertragingen die voorkomen hadden kunnen worden
Over het algemeen presteert de vliegtuigmaatschappij inderdaad beter dan april vorig jaar. Het aantal vertragingen van meer dan drie uur daalde weliswaar met bijna 26 procent, het aantal lange vertragingen die voorkomen hadden kunnen worden steeg met ruim 11 procent. Dit zijn vertragingen van meer dan drie uur die niet ontstonden door een buitengewone omstandigheid.
11,3 miljoen passagiers in april
De Ierse prijsvechter geeft aan er alles aan te doen om de tevredenheid van de passagiers te vergroten zonder enkel lage ticketprijzen te hanteren. In april vlogen ruim 11,3 miljoen passagiers met Ryanair.
Vliegtuigmaatschappij is verantwoordelijk voor informeren passagiers over vluchtwijzigingen
KLM opent route naar Mumbai, de drukste luchthaven met één landingsbaan ter wereld