KLM annuleert vluchten vanwege verwachting sneeuw

Het KNMI heeft voor woensdag 30 januari code geel afgegeven in het hele land. KLM heeft van en naar Schiphol Airport al 20 vluchten geannuleerd. Het gaat om ochtendvluchten. Ook op Rotterdam Airport wordt de nodige hinder door sneeuw verwacht.

klm vliegtuig wordt ijsvrij gemaakt

Schiphol houdt rekening met winters weer

Al in de vroege ochtend wordt de eerste sneeuw in de randstad verwacht. KLM heeft daarom al 20 geannuleerd van en naar Amsterdam Schiphol Airport. Schiphol heeft extra personeel paraat staan en zet al haar materieel in om de vliegtuigen te de-icen en de landingsbanen schoon te houden. In de omgeving van de randstad wordt ongeveer drie cm sneeuw verwacht. In het zuiden en zuidoosten van Nederland wordt nog wat meer sneeuw verwacht

Rotterdam Airport bereidt zich voor met sneeuwschuivers

Vorige week dinsdag moest Rotterdam Airport al enige uren dicht toen de start- en landingsbaan onbegaanbaar werden vanwege de sneeuw. Het vliegveld heeft nu mensen stand-by staan met sneeuwschuivers voor het geval het scenario zich herhaalt. Het voordeel is dat er nu veel minder vluchten op het schema staan dan in het voorjaar en de zomer.

Vlucht geannuleerd vanwege de sneeuw? Check je rechten

Is je vlucht geannuleerd vanwege de sneeuwval? Dan heb je recht op een vervangende vlucht of teruggave van de ticketprijs. Tijdens de vertraging heb je ook recht op eten, drinken en zo nodig een hotelovernachting.

NS rijdt morgen met aangepaste dienstregeling vanwege sneeuw

Reizigers die morgen gaan vliegen en met het openbaar vervoer reizen moeten rekening houden met een aangepaste dienstregeling vanwege de sneeuw. De NS rijdt morgen met een aangepaste dienstregeling en er wordt ook op de weg een drukke ochtend- en avondspits verwacht. Vertrek op tijd van huis en check regelmatig de status van je vlucht.

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
De vijf langste vluchtvertragingen van de afgelopen acht jaar
Volgende nieuwsitem
Duitse vakantiemaatschappij Germania vraagt uitstel van betaling aan
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding