EUclaim in diverse dagbladen
Diverse Dagbladen hebben het verhaal van Durk Geertsma gepubliceerd. Hij vertelt het verhaal over Jan Vriend die in januari gevlogen heeft met Wizzair van Eindhoven naar Boedapest. Het vertrek wordt door technische problemen 15 uur uitgesteld. Dat geeft Vriend op basis van Europese wetgeving recht op een vergoeding van € 250. Maar het duurt oneindig lang voordat Wizzair over de brug komt en betaalt. Bemiddelaar EUclaim moet er voor worden ingeschakeld.

De vlucht zal op zondagmiddag vertrekken, maar het vliegtuig kan niet weg. Technisch maleur. Het wordt uiteindelijk maandagmorgen: 15 uur te laat. Vriend en zijn compagnon eten wat en krijgen een overnachting op het vliegveld aangeboden. Zijn compagnon levert het bonnetje van het eten in bij Wizzair en krijgt het geld uitbetaald. Maar moet daarvoor wel een papiertje ondertekenen dat hij afziet van verdere claims.
Compensatie
Vriend laat het er bij zitten. Als hij later hoort dat hij recht heeft op een compensatie van € 250, besluit hij met hulp van de ombudsredactie de claim door te zetten. Dat zou leuk zijn voor een vlucht van € 294,67 voor twee personen.
Het volledige artikel is in diverse dagbladen te lezen:
Haarlems Dagblad
IJmuider Courant
Leidsch Dagblad
Gooi en Eemlander