EUclaim blijft ontevreden over Ryanair

Ryanair maakt het nog altijd te lastig voor passagiers om een vergoeding te vragen voor langdurige vertragingen. Dat stelde de belangenbehartiger van vertraagde vliegtuigpassagiers EUclaim donderdag.

bewolkte lucht ryanair vliegtuig geparkeerd terwijl bagage wordt uitgeladen

Ryanair heeft in zijn algemene voorwaarden bepaald dat passagiers eerst bij de luchtvaartmaatschappij moeten aankloppen en pas na 28 dagen een claim kunnen indienen via een derde partij. Dat is een verbetering ten opzichte van de oude voorwaarden, waarin de Ierse prijsvechter claims via derde partijen helemaal uitsloot. Maar volgens EUclaim handelt Ryanair nog altijd in strijd met de wet.

Volgens EUclaim probeert Ryanair met zijn algemene voorwaarden onder die verplichting uit te komen. Vliegtuigpassagiers die met meer dan drie uur vertraging aankomen op hun eindbestemming kunnen onder voorwaarden in aanmerking komen voor een vergoeding.

Lees het artikel op onder andere de Telegraaf.nl.

© Foto: Flickr.com

Vorig nieuwsitem
Een nieuwe landingsbaan voor London Heathrow zet Schiphol op scherp
Volgende nieuwsitem
Nieuwe bestemmingen vanaf Groningen en Amsterdam

Geef een reactie

wpDiscuz
Vragen? Chat of bel