EUclaim bij Tros Radar omtrent extra tickettijd TUI

Gisteren was EUclaim te gast bij Tros Radar. Er werd een probleem aan de kaart gesteld in de tickettijden van vliegtuigmaatschappijen. Steeds vaker geven vliegtuigmaatschappijen zoals TUI tickets uit met daarin een aankomsttijd die 20 minuten later is dan de tijd die ervoor aangegeven staat op de borden van de luchthavens. Het gevolg? Niet alle passagiers hebben recht op een vergoeding bij een aankomstvertraging van meer dan drie uur omdat de tijden van het ticket momenteel leidend zijn.

EUclaim jurist Ilona interview door avrotros Radar

[button text=”Bekijk uitzending” link=”https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/04-09-2017/geen-compensatie-bij-vertraging-door-slimme-truc-vliegmaatschappijen/” align=”center”]

20 minuten truc bekend bij EUclaim

Sinds enkele jaren geeft bijvoorbeeld TUI verschillende tickets uit met daarop afwijkende aankomsttijden. Waar de éne passagier bijvoorbeeld om 19.05 als aankomsttijd op het ticket heeft staan, staat er bij een andere passagier op dezelfde vlucht 18.45 als aankomsttijd aangegeven. Bij aankomstvertragingen vanaf drie uur die niet ontstonden door een buitengewone omstandigheid is de vliegtuigmaatschappij verplicht om de passagier een vergoeding te betalen. Dit gebeurt op basis van de vluchtafstand. Het is dus nu vaak het geval dat passagiers geen recht hebben op de vergoeding als vliegtuigmaatschappijen 20 minuten bovenop de vluchttijd rekent als aankomsttijd.

Passagiers pas uitbetaald na inschakeling claimbureau

Wat in de uitzending ook werd besproken is de proactieve uitbetaling van vergoeding aan passagiers als deze daar recht op hebben vanwege een lange vluchtvertraging. Dit gebeurt nauwelijks. Passagiers vertellen dat zij worden afgewezen als ze een verzoek om compensatie indienen bij de vliegtuigmaatschappij en pas een vergoeding ontvangen als zij de hulp van een claimbureau zoals EUclaim inschakelen.

Tickettijd besproken bij Tros Radar

Gisteravond werden deze kwesties uitvoerig besproken in de uitzending bij Tros Radar. Hier was jurist Ilona van EUclaim bij aanwezig. Ook was de woordvoerder van TUI aanwezig om op de kwestie in te gaan.

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
Veel langdurige vertragingen bij TUI
Volgende nieuwsitem
Orkaan Irma resulteert in vluchtannuleringen en vertragingen in het Caribisch gebied
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding