EUclaim bij Meldpunt van Omroep Max

Gisteren heeft Omroep Max tijdens het programma Meldpunt aandacht besteed aan de manier waarop de Inspectie Leefomgeving en Transport klachten behandelt. De inspectie is de nationale toezichthouder op het gebied van luchtvaart. Zij kunnen handhavend optreden en boetes opleggen aan luchtvaartmaatschappijen die zich niet aan de regels houden.

Uit ervaring van EUclaim blijkt dat de inspectie in 75% van de gevallen oordeelt in het voordeel van de luchtvaartmaatschappij. Ook hebben zij nog nooit een boete uitgedeeld wanneer een luchtvaartmaatschappij compensatie weigert te betalen, terwijl de passagier daar wél recht op heeft. Dit kan op zijn zachtst gezegd opmerkelijk genoemd worden. Wanneer wij voor de passagier naar de rechtbank gaan na een negatief besluit van de inspectie, winnen wij de zaak doorgaans alsnog voor de passagier.

De Rechtbank heeft inmiddels meerdere malen de inspectie op de vingers getikt en hen op het onjuiste beleid gewezen. Helaas heeft dit tot nu toe nog geen veranderingen teweeggebracht.

In de uitzending van Meldpunt komen passagiers aan het woord, verteld Fabienne Niemoller, jurist bij EUclaim, over het standpunt van EUclaim. Tevens zijn Jeanine Janssen van MAX Ombudsman en Attje Kuiken van de PvdA aanwezig en geven hun visie op deze kwestie.

Vorig nieuwsitem
Bott & Co winnen 2 Modern Law Awards in Engeland
Volgende nieuwsitem
Kwartaalcijfers vertraagde vluchten in de pers

Geef een reactie

Vragen? Chat of bel