EUclaim bij MAX vakantieman voor vluchtannuleringen door coronavirus

Afgelopen maandag 15 juni was EUclaim te gast bij MAX vakantieman. Er werden diverse situaties behandeld van vliegtuigpassagiers die zijn gedupeerd door uiteenlopende zaken rondom het coronavirus: van weigering tot terugbetaling van luchtvaartmaatschappijen tot het voucherbeleid.

hendrik noorderhaven bij max vakantieman

Gedupeerde vliegtuigpassagiers vragen om hulp

MAX vakantieman schiet gedupeerde reizigers met groot en klein vakantieleed te hulp. Aangezien er de afgelopen maanden veel onduidelijkheid is geweest rondom geannuleerde vluchten vanwege het coronavirus, het voucherbeleid en rondom het terugbetaalbeleid vanuit luchtvaartmaatschappijen, werden diverse situaties in deze uitzending voorgelegd aan EUclaim.

Geen contact met bemiddelingsbureau en uitstel van terugbetaling tickets

De eerste situatie die in de uitzending werd behandeld betreft een kwestie omtrent geboekte vliegtickets naar Israël bij een bemiddelingsbureau, in dit geval Cheaptickets. Door geannuleerde vluchten vanwege het coronavirus ging de vakantie van deze familie niet meer door en probeerde de familie het geld van deze geannuleerde vluchten van easyJet en Transavia terug te krijgen. De familie werd van Cheaptickets naar de luchtvaartmaatschappij verwezen en de luchtvaartmaatschappijen verwezen ze weer terug naar Cheaptickets. De terugbetaling van de vliegtickets vond mede daardoor in eerste instantie niet plaats.

Extra gemaakte kosten door vluchtannulering coronavirus

De tweede situatie betreft een stel die met een pakketreis van Corendon naar Brazilië zijn vertrokken. Eenmaal aangekomen op een eiland, kregen ze van Corendon te horen dat hun terugvlucht een week eerder vertrok vanwege de uitbraak van het coronavirus. Doordat ze op een afgelegen eiland zaten, hebben ze deze vlucht gemist. Corendon heeft aangegeven dat zij vervolgens zelf een vlucht naar huis moesten regelen en dat hebben ze gedaan. Bij thuiskomst hebben ze geprobeerd deze extra betaalde kosten voor de vliegtickets terug te krijgen van Corendon, maar die gaf aan niks voor ze te kunnen doen. 

Coronavoucher laten controleren op rechtmatigheid

EUclaim benadrukt in de uitzending het belang van het laten controleren van je coronavoucher. Het is uiterst belangrijk dat je zeker weet dat je voucher aan de door de overheid gesteld voorwaarden voldoet en dus rechtmatig is.

Geannuleerde vluchten en voucherbeleid coronavirus bij MAX vakantieman

Gisteravond werden deze kwesties besproken in MAX vakantieman op NPO1 waarin Hendrik Noorderhaven (directeur EUclaim) en Jeanine Janssen (MAX Ombudsman) toelichting gaven op de situaties van de gedupeerde passagiers. EUclaim gaf daarbij uitleg over de rechten van vliegtuigpassagiers.

Vorig nieuwsitem
Keuze tussen voucher of geld terug bij KLM, Transavia en TUI
Volgende nieuwsitem
Budgetmaatschappij Level Europe vraagt faillissement aan

Geef een reactie

Vragen? Chat of bel