EUclaim bij MAX vakantieman voor vluchtannuleringen door coronavirus
Deel dit artikel:
Afgelopen maandag 15 juni was EUclaim te gast bij MAX vakantieman. Er werden diverse situaties behandeld van vliegtuigpassagiers die zijn gedupeerd door uiteenlopende zaken rondom het coronavirus: van weigering tot terugbetaling van luchtvaartmaatschappijen tot het voucherbeleid.
Beste heer, mevrouw, ik heb voor 7 personen tickets geboekt voor op handen zijnde wereldreis via Cheaptickets. U begrijpt het al, voor tienduizenden euro’s. Reis kan geen doorgang vinden i.v.m. COVID-19. Heb al diverse aanvragen gedaan om geld terug te krijgen. Tot op heden geen enkele reactie. Verder wacht ik nog altijd op geld en überhaupt een reactie van geannuleerde reis naar Engeland afgelopen mei voor 2 personen. Ik ben zo zachtjes aan ten einde raad en voel me zwaar gedupeerd. Wat moet ik doen?
Beste René, wat ontzettend vervelend dat je geen contact krijgt met Cheaptickets. Dit hebben we van meerdere reizigers vernomen. Hebben jullie wel berichten van Cheaptickets vernomen waarin ze aangeven dat de luchtvaartmaatschappij de vlucht heeft geannuleerd? Zo ja, bewaar deze correspondentie dan goed. Helaas hebben we van meer reizigers gehoord dat het soms weken duurt voordat er contact is. Ons advies is om in dit geval zelf contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je bijvoorbeeld navragen of Cheaptickts de aanvraag voor restitutie daar al heeft neergelegd. Cheaptickets geeft aan dat de klantenservice bereikbaar is via Facebook Messenger tijdens kantooruren (ma-vr 9:00-17:00). Heb je dat al geprobeerd? Mocht je er met deze tips niet uitkomen, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Onze partner Miss Casey kan bijvoorbeeld helpen bij het terugvragen van de ticketkosten, maar daar zijn wel voorwaarden zoals een fee aan verbonden. Succes René! ~Malu
Tineke de Vries
2 jaren geleden
Hallo Vakantieman,mijn vriendin en ik hadden bij Tui, een pakket reis geboekt,voor de laatste week van maart, deze reis is niet uitgevoerd van wegen Corona,nu kunnen wij in december pas ons geld terug krijgen, is dit wel normaal?
Beste Tineke, als TUI jullie reis heeft geannuleerd zijn jullie niet verplicht de voucher te accepteren. Op bijgevoegde website kan je hier meer informatie over vinden: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus. Zie vraag 3 op via bijgevoegde link. Hopelijk kom je er zo uit! ~Malu
Francien Schers
2 jaren geleden
Tickets
Francien Schers
2 jaren geleden
Hallo vakantieman wij zouden is April naar mijn zoon in Amerika gaan maar de vlucht is geannuleerd en wij horen niets van het bureau waar we geboekt hebben, geen telefonisch contact of per mail.
We hebben geboekt bij Vliegticket.nl en zouden met United Airlines vliegen maar horen helemaal niets, wat kunnen we nog doen. Wand mijn anders zoon zou ook gaan zo dat we allemaal samen waren,hij heeft 6 tickets geboekt bij Cheapticket,nl maar zij horen ook niets. Zouden jullie niets voor ons kunnen betekenen?
Beste Francien, bedankt voor uw bericht. Als ik het goed begrijp zou u in april naar Amerika gaan maar is uw vlucht geannuleerd door United Airlines. Uw heeft uw tickets bij Vliegtickets.nl geboekt, maar die laten nu na de annulering niks weten? Het is erg vervelend als u geen verdere informatie hebt ontvangen. Vliegtickets.nl geeft op de website het volgende aan: ‘Wat gebeurt er als de airline mijn vlucht annuleert? Vertrek je binnen 30 dagen en is je vlucht geannuleerd? Dan ontvang je van ons of van de airline rechtstreeks een persoonlijk bericht. Afhankelijk van de regels per airline wordt er bekeken of je recht hebt op reiscredit of restitutie van je geannuleerde ticket.’ Heeft u wel al informatie gehad van Vliegtickets over eventuele teruggave? Zo niet, dan is ons advies om zelf contact op te nemen met United Airlines en te kijken of zij iets voor u kunnen betekenen. Vliegtickets.nl is in dit geval tussenpersoon, maar United Airlines kan u wel laten weten waar u recht op hebt en of zij wellicht al iets met Vliegtickets.nl hebben afgesproken. Als u nog vragen heeft mag u altijd contact met ons opnemen via customercare@EUclaim.nl of via 088-0066466. We hopen dat u spoedig meer duidelijkheid krijgt! ~Malu
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Beste heer, mevrouw, ik heb voor 7 personen tickets geboekt voor op handen zijnde wereldreis via Cheaptickets. U begrijpt het al, voor tienduizenden euro’s. Reis kan geen doorgang vinden i.v.m. COVID-19. Heb al diverse aanvragen gedaan om geld terug te krijgen. Tot op heden geen enkele reactie. Verder wacht ik nog altijd op geld en überhaupt een reactie van geannuleerde reis naar Engeland afgelopen mei voor 2 personen. Ik ben zo zachtjes aan ten einde raad en voel me zwaar gedupeerd. Wat moet ik doen?
Beste René, wat ontzettend vervelend dat je geen contact krijgt met Cheaptickets. Dit hebben we van meerdere reizigers vernomen. Hebben jullie wel berichten van Cheaptickets vernomen waarin ze aangeven dat de luchtvaartmaatschappij de vlucht heeft geannuleerd? Zo ja, bewaar deze correspondentie dan goed. Helaas hebben we van meer reizigers gehoord dat het soms weken duurt voordat er contact is. Ons advies is om in dit geval zelf contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je bijvoorbeeld navragen of Cheaptickts de aanvraag voor restitutie daar al heeft neergelegd. Cheaptickets geeft aan dat de klantenservice bereikbaar is via Facebook Messenger tijdens kantooruren (ma-vr 9:00-17:00). Heb je dat al geprobeerd? Mocht je er met deze tips niet uitkomen, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Onze partner Miss Casey kan bijvoorbeeld helpen bij het terugvragen van de ticketkosten, maar daar zijn wel voorwaarden zoals een fee aan verbonden. Succes René! ~Malu
Hallo Vakantieman,mijn vriendin en ik hadden bij Tui, een pakket reis geboekt,voor de laatste week van maart, deze reis is niet uitgevoerd van wegen Corona,nu kunnen wij in december pas ons geld terug krijgen, is dit wel normaal?
Beste Tineke, als TUI jullie reis heeft geannuleerd zijn jullie niet verplicht de voucher te accepteren. Op bijgevoegde website kan je hier meer informatie over vinden: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus. Zie vraag 3 op via bijgevoegde link. Hopelijk kom je er zo uit! ~Malu
Tickets
Hallo vakantieman wij zouden is April naar mijn zoon in Amerika gaan maar de vlucht is geannuleerd en wij horen niets van het bureau waar we geboekt hebben, geen telefonisch contact of per mail.
We hebben geboekt bij Vliegticket.nl en zouden met United Airlines vliegen maar horen helemaal niets, wat kunnen we nog doen. Wand mijn anders zoon zou ook gaan zo dat we allemaal samen waren,hij heeft 6 tickets geboekt bij Cheapticket,nl maar zij horen ook niets. Zouden jullie niets voor ons kunnen betekenen?
Vriendelijke groeten Francien Schers-Steenbakkers
Beste Francien, bedankt voor uw bericht. Als ik het goed begrijp zou u in april naar Amerika gaan maar is uw vlucht geannuleerd door United Airlines. Uw heeft uw tickets bij Vliegtickets.nl geboekt, maar die laten nu na de annulering niks weten? Het is erg vervelend als u geen verdere informatie hebt ontvangen. Vliegtickets.nl geeft op de website het volgende aan: ‘Wat gebeurt er als de airline mijn vlucht annuleert? Vertrek je binnen 30 dagen en is je vlucht geannuleerd? Dan ontvang je van ons of van de airline rechtstreeks een persoonlijk bericht. Afhankelijk van de regels per airline wordt er bekeken of je recht hebt op reiscredit of restitutie van je geannuleerde ticket.’ Heeft u wel al informatie gehad van Vliegtickets over eventuele teruggave? Zo niet, dan is ons advies om zelf contact op te nemen met United Airlines en te kijken of zij iets voor u kunnen betekenen. Vliegtickets.nl is in dit geval tussenpersoon, maar United Airlines kan u wel laten weten waar u recht op hebt en of zij wellicht al iets met Vliegtickets.nl hebben afgesproken. Als u nog vragen heeft mag u altijd contact met ons opnemen via customercare@EUclaim.nl of via 088-0066466. We hopen dat u spoedig meer duidelijkheid krijgt! ~Malu