Op EUclaim.nl maken wij gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen en de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek aan onze website willen verbeteren, vinden wij het belangrijk dat u weet hoe en waarom deze cookies gebruikt worden.
Lees hier ons cookiestatement.
Kies privacyvoorkeuren:
-
Functionele cookies & analytische cookies (noodzakelijk):
De functionele cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en het chatten met onze medewerkers. De analytische cookies worden gebruikt om beperkte, geanonimiseerde gegevens te verzamelen via Google Analytics, zoals het aantal bezoekers op de website.
-
Marketingcookies (optioneel):
Via Google Analytics worden anoniem gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren. Ook worden deze cookies gebruikt om advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Beste heer, mevrouw, ik heb voor 7 personen tickets geboekt voor op handen zijnde wereldreis via Cheaptickets. U begrijpt het al, voor tienduizenden euro’s. Reis kan geen doorgang vinden i.v.m. COVID-19. Heb al diverse aanvragen gedaan om geld terug te krijgen. Tot op heden geen enkele reactie. Verder wacht ik nog altijd op geld en überhaupt een reactie van geannuleerde reis naar Engeland afgelopen mei voor 2 personen. Ik ben zo zachtjes aan ten einde raad en voel me zwaar gedupeerd. Wat moet ik doen?
Beste René, wat ontzettend vervelend dat je geen contact krijgt met Cheaptickets. Dit hebben we van meerdere reizigers vernomen. Hebben jullie wel berichten van Cheaptickets vernomen waarin ze aangeven dat de luchtvaartmaatschappij de vlucht heeft geannuleerd? Zo ja, bewaar deze correspondentie dan goed. Helaas hebben we van meer reizigers gehoord dat het soms weken duurt voordat er contact is. Ons advies is om in dit geval zelf contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je bijvoorbeeld navragen of Cheaptickts de aanvraag voor restitutie daar al heeft neergelegd. Cheaptickets geeft aan dat de klantenservice bereikbaar is via Facebook Messenger tijdens kantooruren (ma-vr 9:00-17:00). Heb je dat al geprobeerd? Mocht je er met deze tips niet uitkomen, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Onze partner Miss Casey kan bijvoorbeeld helpen bij het terugvragen van de ticketkosten, maar daar zijn wel voorwaarden zoals een fee aan verbonden. Succes René! ~Malu
Hallo Vakantieman,mijn vriendin en ik hadden bij Tui, een pakket reis geboekt,voor de laatste week van maart, deze reis is niet uitgevoerd van wegen Corona,nu kunnen wij in december pas ons geld terug krijgen, is dit wel normaal?
Beste Tineke, als TUI jullie reis heeft geannuleerd zijn jullie niet verplicht de voucher te accepteren. Op bijgevoegde website kan je hier meer informatie over vinden: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus. Zie vraag 3 op via bijgevoegde link. Hopelijk kom je er zo uit! ~Malu
Tickets
Hallo vakantieman wij zouden is April naar mijn zoon in Amerika gaan maar de vlucht is geannuleerd en wij horen niets van het bureau waar we geboekt hebben, geen telefonisch contact of per mail.
We hebben geboekt bij Vliegticket.nl en zouden met United Airlines vliegen maar horen helemaal niets, wat kunnen we nog doen. Wand mijn anders zoon zou ook gaan zo dat we allemaal samen waren,hij heeft 6 tickets geboekt bij Cheapticket,nl maar zij horen ook niets. Zouden jullie niets voor ons kunnen betekenen?
Vriendelijke groeten Francien Schers-Steenbakkers
Beste Francien, bedankt voor uw bericht. Als ik het goed begrijp zou u in april naar Amerika gaan maar is uw vlucht geannuleerd door United Airlines. Uw heeft uw tickets bij Vliegtickets.nl geboekt, maar die laten nu na de annulering niks weten? Het is erg vervelend als u geen verdere informatie hebt ontvangen. Vliegtickets.nl geeft op de website het volgende aan: ‘Wat gebeurt er als de airline mijn vlucht annuleert? Vertrek je binnen 30 dagen en is je vlucht geannuleerd? Dan ontvang je van ons of van de airline rechtstreeks een persoonlijk bericht. Afhankelijk van de regels per airline wordt er bekeken of je recht hebt op reiscredit of restitutie van je geannuleerde ticket.’ Heeft u wel al informatie gehad van Vliegtickets over eventuele teruggave? Zo niet, dan is ons advies om zelf contact op te nemen met United Airlines en te kijken of zij iets voor u kunnen betekenen. Vliegtickets.nl is in dit geval tussenpersoon, maar United Airlines kan u wel laten weten waar u recht op hebt en of zij wellicht al iets met Vliegtickets.nl hebben afgesproken. Als u nog vragen heeft mag u altijd contact met ons opnemen via customercare@euclaim.nl of via 088-0066466. We hopen dat u spoedig meer duidelijkheid krijgt! ~Malu