EUclaim bij MAX vakantieman omtrent Transavia annuleringen vanwege coronavirus
Deel dit artikel:
Op maandag, 27 juli 2020, was Jasmijn Heeremans, woordvoerder van EUclaim, te gast bij MAX vakantieman op NPO 1. In het programma werden de vele vluchtannuleringen, gedupeerde passagiers en de moeizame communicatie van Transavia besproken.
Gedupeerde passagiers krijgen geen contact met Transavia
Het regent klachten bij EUclaim en consumentenorganisaties zoals de Consumentenbond over de communicatie van Transavia, die vele vluchten annuleert vanwege het coronavirus. In de uitzending worden drie situaties van passagiers besproken en geeft Jasmijn aan waar zij recht op hebben volgens Verordening 261/2004. Je kunt de uitzending hier terugkijken.
Beste, Wij hadden vluchten geboekt naar Toulon welke geanuleerd werden.
Hier kregen wij als snel vouchers voor .
Toen bekend werd dat er weer gevlogen kon worden en transavia ook bekend maakte dat wij weer konden vertrekken deze vouchers gebruikt ( met bij betaling omdat de vluchten duurder waren geworden) om opnieuw deze vluchten te boeken.
2 dagen later ontvingen wij het bericht van Transavia dat de vluchten geanuleerd werden.
Tot op heden hebben wij totaal niets ontvangen , geen restitutie en geen vouchers.
Goedemiddag, wat vervelend dat jullie vluchten tot twee keer toe zijn geannuleerd! Ons advies is om navraag bij Transavia te doen over de status van jullie restitutie. Als jullie direct bellen wanneer Transavia de telefoonlijnen openzet, is de wachttijd aanzienlijk korter. Je sluit dan niet aan op een telefonische wachtrij die zich al lang heeft kunnen vormen (bijvoorbeeld in de middag). Transavia is van maandag tot en met zondag van 08.00 tot 22.00 uur telefonisch te bereiken. Mochten wij nog verder kunnen helpen, neem dan gerust vrijblijvend contact op met ons Customer Care Team via 088 – 006 64 66. Hopelijk krijgen jullie telefonisch meer informatie van Transavia! Succes! ~Malu
Wilma ketting
2 jaren geleden
Wij hebben nog steeds geen voucher ontvangen van Transavia.
We weten niet meer wat te doen?
We betaalde voor het gehele gezin een bedrag van 2730 euro
Dat willen we terug daar hebben we recht op
Ons vertrek was op 16 mei naar alicante
Terug 23 mei n terug naar Rotterdam AirPort
Beste Wilma, wat vervelend dat je nog geen voucher van Transavia hebt ontvangen voor dit aanzienlijke bedrag. Wellicht is er iets fout gegaan. Heb je ook al je spam nagekeken in je mailbox? Als daar ook niks te vinden is, is ons advies is om telefonisch contact op te nemen met Transavia en navraag te doen. Je kan Transavia het beste stipt om 08.00 uur bellen, dus direct wanneer de lijnen opengaan. Grote kans dat de wachttijd dan minder lang is! Hopelijk krijg je dan helderheid. Zo niet, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Succes! ~Malu
Joke Vreeke
2 jaren geleden
Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn probleem betreffende Transavia(nog steeds geen terugbetaling van mijn voucher)
bij EU-claim neerleg?
Beste Joke, dank voor je bericht! Als je ons een vraag wil stellen over jouw situatie en advies nodig hebt, dan zijn daar geen kosten aan verbonden. Er zijn alleen kosten aan verbonden als je gebruik wil maken van onze corona-voucher dienst. Daaronder valt ook dat wij achter je geld aan gaan wanneer de luchtvaartmaatschappij na verloop van de voucher nog geen geld heeft uitgekeerd. Meer informatie daarover kan je vinden op https://www.euclaim.nl/corona-voucher Als je liever je geld terug wil in plaats van een voucher, dan kan je terecht bij onze partner Miss Casey (https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/). Daar zijn dan ook kosten aan verbonden zoals je kan lezen in bijgevoegde link. Hopelijk is het zo duidelijk. Zo niet, dan horen we het graag! We helpen je graag! ~Malu
Dixy Veenstra Mastenbroek
2 jaren geleden
Wij hebben de uitzending gezien afgelopen ma. 27-07-2020. Hoe zit dit met vluchten uit Zuid Afrika? Waar kunnen wij dan terecht?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Hartelijke groet,
Minne en Dixy Veenstra
Beste familie Veenstra, hartelijk dank voor uw bericht! Fijn dat u ook naar de uitzending van MAX vakantieman heeft gekeken. Zou u uw concrete vluchtprobleem of vraag aan ons willen mailen? Dan kijken we graag met u mee en kunnen we u het beste adviseren wat te doen. U mag dit mailen naar customercare@EUclaim.nl. We helpen u graag verder! ~Malu
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Beste, Wij hadden vluchten geboekt naar Toulon welke geanuleerd werden.
Hier kregen wij als snel vouchers voor .
Toen bekend werd dat er weer gevlogen kon worden en transavia ook bekend maakte dat wij weer konden vertrekken deze vouchers gebruikt ( met bij betaling omdat de vluchten duurder waren geworden) om opnieuw deze vluchten te boeken.
2 dagen later ontvingen wij het bericht van Transavia dat de vluchten geanuleerd werden.
Tot op heden hebben wij totaal niets ontvangen , geen restitutie en geen vouchers.
Kunt u mij adviseren wat nu te doen ?
Groet,
Goedemiddag, wat vervelend dat jullie vluchten tot twee keer toe zijn geannuleerd! Ons advies is om navraag bij Transavia te doen over de status van jullie restitutie. Als jullie direct bellen wanneer Transavia de telefoonlijnen openzet, is de wachttijd aanzienlijk korter. Je sluit dan niet aan op een telefonische wachtrij die zich al lang heeft kunnen vormen (bijvoorbeeld in de middag). Transavia is van maandag tot en met zondag van 08.00 tot 22.00 uur telefonisch te bereiken. Mochten wij nog verder kunnen helpen, neem dan gerust vrijblijvend contact op met ons Customer Care Team via 088 – 006 64 66. Hopelijk krijgen jullie telefonisch meer informatie van Transavia! Succes! ~Malu
Wij hebben nog steeds geen voucher ontvangen van Transavia.
We weten niet meer wat te doen?
We betaalde voor het gehele gezin een bedrag van 2730 euro
Dat willen we terug daar hebben we recht op
Ons vertrek was op 16 mei naar alicante
Terug 23 mei n terug naar Rotterdam AirPort
Beste Wilma, wat vervelend dat je nog geen voucher van Transavia hebt ontvangen voor dit aanzienlijke bedrag. Wellicht is er iets fout gegaan. Heb je ook al je spam nagekeken in je mailbox? Als daar ook niks te vinden is, is ons advies is om telefonisch contact op te nemen met Transavia en navraag te doen. Je kan Transavia het beste stipt om 08.00 uur bellen, dus direct wanneer de lijnen opengaan. Grote kans dat de wachttijd dan minder lang is! Hopelijk krijg je dan helderheid. Zo niet, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Succes! ~Malu
Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn probleem betreffende Transavia(nog steeds geen terugbetaling van mijn voucher)
bij EU-claim neerleg?
Beste Joke, dank voor je bericht! Als je ons een vraag wil stellen over jouw situatie en advies nodig hebt, dan zijn daar geen kosten aan verbonden. Er zijn alleen kosten aan verbonden als je gebruik wil maken van onze corona-voucher dienst. Daaronder valt ook dat wij achter je geld aan gaan wanneer de luchtvaartmaatschappij na verloop van de voucher nog geen geld heeft uitgekeerd. Meer informatie daarover kan je vinden op https://www.euclaim.nl/corona-voucher Als je liever je geld terug wil in plaats van een voucher, dan kan je terecht bij onze partner Miss Casey (https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/). Daar zijn dan ook kosten aan verbonden zoals je kan lezen in bijgevoegde link. Hopelijk is het zo duidelijk. Zo niet, dan horen we het graag! We helpen je graag! ~Malu
Wij hebben de uitzending gezien afgelopen ma. 27-07-2020. Hoe zit dit met vluchten uit Zuid Afrika? Waar kunnen wij dan terecht?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Hartelijke groet,
Minne en Dixy Veenstra
Beste familie Veenstra, hartelijk dank voor uw bericht! Fijn dat u ook naar de uitzending van MAX vakantieman heeft gekeken. Zou u uw concrete vluchtprobleem of vraag aan ons willen mailen? Dan kijken we graag met u mee en kunnen we u het beste adviseren wat te doen. U mag dit mailen naar customercare@EUclaim.nl. We helpen u graag verder! ~Malu