EUclaim bij MAX vakantieman omtrent Transavia annuleringen vanwege coronavirus

Op maandag, 27 juli 2020, was Jasmijn Heeremans, woordvoerder van EUclaim, te gast bij MAX vakantieman op NPO 1. In het programma werden de vele vluchtannuleringen, gedupeerde passagiers en de moeizame communicatie van Transavia besproken.

jasmijn heeremans in de studio bij max vakantieman

Gedupeerde passagiers krijgen geen contact met Transavia

Het regent klachten bij EUclaim en consumentenorganisaties zoals de Consumentenbond over de communicatie van Transavia, die vele vluchten annuleert vanwege het coronavirus. In de uitzending worden drie situaties van passagiers besproken en geeft Jasmijn aan waar zij recht op hebben volgens Verordening 261/2004. Je kunt de uitzending hier terugkijken.

Uitzending MAX Vakantieman

Voucher problemen met Transavia vanwege het coronavirus?

Kom je moeilijk in contact met Transavia of een andere luchtvaartmaatschappij vanwege de zogenaamde corona-vouchers? EUclaim staat voor je klaar. Je kunt je voucher bij ons laten beheren en checken op rechtmatigheid. Wij nemen daarna al het werk voor je uit handen en zorgen ervoor dat jij je geld terugkrijgt wanneer de voucher verloopt. Heb je andere vragen omtrent je passagiersrechten? Neem dan contact met ons op.

Aanmelden voor voucher beheer
Vorig nieuwsitem
EUclaim bij BNR over terugbetaling geannuleerde vluchten
Volgende nieuwsitem
Reisorganisaties geven onterecht corona-voucher met SGR-dekking uit

8
Geef een reactie

4 Comment threads
4 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
J. Oskam

Beste, Wij hadden vluchten geboekt naar Toulon welke geanuleerd werden.
Hier kregen wij als snel vouchers voor .
Toen bekend werd dat er weer gevlogen kon worden en transavia ook bekend maakte dat wij weer konden vertrekken deze vouchers gebruikt ( met bij betaling omdat de vluchten duurder waren geworden) om opnieuw deze vluchten te boeken.
2 dagen later ontvingen wij het bericht van Transavia dat de vluchten geanuleerd werden.

Tot op heden hebben wij totaal niets ontvangen , geen restitutie en geen vouchers.

Kunt u mij adviseren wat nu te doen ?

Groet,

Malu

Goedemiddag, wat vervelend dat jullie vluchten tot twee keer toe zijn geannuleerd! Ons advies is om navraag bij Transavia te doen over de status van jullie restitutie. Als jullie direct bellen wanneer Transavia de telefoonlijnen openzet, is de wachttijd aanzienlijk korter. Je sluit dan niet aan op een telefonische wachtrij die zich al lang heeft kunnen vormen (bijvoorbeeld in de middag). Transavia is van maandag tot en met zondag van 08.00 tot 22.00 uur telefonisch te bereiken. Mochten wij nog verder kunnen helpen, neem dan gerust vrijblijvend contact op met ons Customer Care Team via 088 – 006 64 66.… Lees meer

Wilma ketting

Wij hebben nog steeds geen voucher ontvangen van Transavia.
We weten niet meer wat te doen?
We betaalde voor het gehele gezin een bedrag van 2730 euro
Dat willen we terug daar hebben we recht op
Ons vertrek was op 16 mei naar alicante
Terug 23 mei n terug naar Rotterdam AirPort

Malu

Beste Wilma, wat vervelend dat je nog geen voucher van Transavia hebt ontvangen voor dit aanzienlijke bedrag. Wellicht is er iets fout gegaan. Heb je ook al je spam nagekeken in je mailbox? Als daar ook niks te vinden is, is ons advies is om telefonisch contact op te nemen met Transavia en navraag te doen. Je kan Transavia het beste stipt om 08.00 uur bellen, dus direct wanneer de lijnen opengaan. Grote kans dat de wachttijd dan minder lang is! Hopelijk krijg je dan helderheid. Zo niet, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Succes! ~Malu

Joke Vreeke

Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn probleem betreffende Transavia(nog steeds geen terugbetaling van mijn voucher)
bij EU-claim neerleg?

Malu

Beste Joke, dank voor je bericht! Als je ons een vraag wil stellen over jouw situatie en advies nodig hebt, dan zijn daar geen kosten aan verbonden. Er zijn alleen kosten aan verbonden als je gebruik wil maken van onze corona-voucher dienst. Daaronder valt ook dat wij achter je geld aan gaan wanneer de luchtvaartmaatschappij na verloop van de voucher nog geen geld heeft uitgekeerd. Meer informatie daarover kan je vinden op https://www.euclaim.nl/corona-voucher Als je liever je geld terug wil in plaats van een voucher, dan kan je terecht bij onze partner Miss Casey (https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/). Daar zijn dan ook kosten… Lees meer

Dixy Veenstra Mastenbroek

Wij hebben de uitzending gezien afgelopen ma. 27-07-2020. Hoe zit dit met vluchten uit Zuid Afrika? Waar kunnen wij dan terecht?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Hartelijke groet,
Minne en Dixy Veenstra

Malu

Beste familie Veenstra, hartelijk dank voor uw bericht! Fijn dat u ook naar de uitzending van MAX vakantieman heeft gekeken. Zou u uw concrete vluchtprobleem of vraag aan ons willen mailen? Dan kijken we graag met u mee en kunnen we u het beste adviseren wat te doen. U mag dit mailen naar customercare@euclaim.nl. We helpen u graag verder! ~Malu

Vragen? Chat of bel