EUclaim bij EenVandaag over uitbetalen van corona-vouchers

Afgelopen vrijdag 16 oktober verscheen EUclaim in een uitzending van EenVandaag. In de uitzending kwam EUclaim aan het woord over het feit dat consumenten liever hun geld terug willen dan een corona-voucher uitbesteden, aangezien er dit jaar nauwelijks zicht is op alternatieve reizen.

Opname van EenVandaag op kantoor bij EUclaim

Consument heeft liever geld terug dan corona-voucher

Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim, geeft in de uitzending onder andere aan dat gedupeerde consumenten met een corona-voucher recht op een uitbetaling hebben. Zo staat het ook aangegeven in de wet. Het is voor veel mensen alsnog lastig om de reiskosten terug te krijgen, want veel reisorganisaties hebben het geld (nog) niet in kas en wijzen de aanvragen af.

Juridische stappen om geld terug te krijgen

Veel consumenten zoeken juridische hulp om alsnog uitbetaling van hun corona-voucher te ontvangen. Hendrik Noorderhaven geeft in de uitzending aan dat reisorganisaties het verliezen in een juridische procedure. Consumenten staan in hun recht staan, aangezien het hier om een onbetwiste vordering gaat. EUclaim is een voucherdienst gestart om mensen bij te staan door de corona-voucher te controleren op juistheid, contact te verzorgen met de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij en een juridische procedure te starten als het nodig is.

Vorig nieuwsitem
EUclaim in de Telegraaf omtrent corona-vouchers
Volgende nieuwsitem
Luchtvaartmaatschappijen wijzigen routes voor het winterseizoen

Geef een reactie

Vragen? Chat of bel