Luchthaven vertraging

EUclaim bij BNR over terugbetalingen van geannuleerde vluchten

Op donderdag 1 juli 2020 was Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim, te horen in een radio-uitzending van BNR. In de uitzending kwam EUclaim aan het woord over het feit dat vele duizenden gedupeerden nog altijd op geld wachten van hun geannuleerde vlucht door corona.

Transavia vlucht met een ondergaande zon

Geld terugkrijgen van luchtvaartmaatschappijen en boekingsorganisaties

Vele duizenden gedupeerden wachten nog steeds op een terugbetaling van de ticketkosten van hun geannuleerde vlucht door corona. Het blijkt bij vooral buitenlandse luchtvaartmaatschappijen en boekingsplatforms lastig om je geld terug te krijgen. Hendrik Noorderhaven zegt hierover het volgende: ‘Als een luchtvaartmaatschappij geen adres heeft in Nederland, kan die niet voor de rechter worden gesleept. Wettelijk gezien is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor de terugbetaling en niet de tussenpersoon.’

EUclaim helpt 6500 passagiers

Het is lastig om financieel en juridisch het geld terug te krijgen van een buitenlandse luchtvaartmaatschappijen, daarom hebben 6500 gedupeerde passagiers zich gemeld bij EUclaim. Hendrik Noorderhaven: ‘Van de 6.500 mensen die we hebben kunnen helpen, heeft inmiddels 60 procent geld terug ontvangen. De rest dus nog steeds niet. Het gaat vaak om tickets van gezinnen, waarbij bedragen oplopen tot 5.000 euro per familie.’

Geld terug binnen zeven dagen na vluchtannulering

Normaal gesproken dienen passagiers volgens Verordening 261/2004 binnen zeven dagen hun geld terug te krijgen, maar in tijden van de coronacrisis is dit niet altijd het geval.

Ervaar jij problemen met het terugkrijgen van de ticketkosten na een geannuleerde vlucht? EUclaim helpt je graag om dit terug te krijgen!

Meer over EUclaim en corona

  • 2020-07-27

    EUclaim bij BNR over terugbetaling geannuleerde vluchten

    Afgelopen maandag 20 juli was EUclaim te horen in een radio-uitzending van BNR. In de uitzending kwam EUclaim aan het woord over het feit dat luchtvaartmaatschappijen sneller geld terug moeten betalen aan passagiers na een geannuleerde vlucht.

  • 2020-07-28

    EUclaim bij MAX vakantieman omtrent Transavia annuleringen vanwege coronavirus

    Op maandag, 27 juli 2020, was Jasmijn Heeremans, woordvoerder van EUclaim, te gast bij MAX vakantieman op NPO 1. In het programma werden de vele vluchtannuleringen, gedupeerde passagiers en de moeizame communicatie van Transavia besproken.

  • 2020-06-16

    EUclaim bij MAX vakantieman voor vluchtannuleringen door coronavirus

    Afgelopen maandag 15 juni was EUclaim te gast bij MAX vakantieman. Er werden diverse situaties behandeld van vliegtuigpassagiers die zijn gedupeerd door uiteenlopende zaken rondom het coronavirus: van weigering tot terugbetaling van luchtvaartmaatschappijen tot het voucherbeleid.

Geschreven door

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers. Bekend van RTL Nieuws, BNR en AD.

Meer over Lisanne
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding