EUclaim bij BNR over terugbetaling geannuleerde vluchten
Afgelopen maandag 20 juli was EUclaim te horen in een radio-uitzending van BNR. In de uitzending kwam EUclaim aan het woord over het feit dat luchtvaartmaatschappijen sneller geld terug moeten betalen aan passagiers na een geannuleerde vlucht.

Inspectie moet erop toezien dat terugbetaalbeleid wordt nagekomen in coronacrisis
Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim, geeft in de uitzending onder andere aan dat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) er voor verantwoordelijk is dat luchtvaartmaatschappijen zich aan de wet houden en dat ze daar dus op hadden moeten toezien vanaf afgelopen april, aan het begin van de coronacrisis.
Normaal gesproken geld terug binnen zeven dagen na vluchtannulering
Volgens de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) moeten luchtvaartmaatschappijen KLM, Corendon, Transavia en TUI de kosten van geannuleerde vluchten sneller terugbetalen. Normaal gesproken dienen passagiers volgens Verordening 261/2004 binnen zeven dagen hun geld terug te krijgen, maar in tijden van het coronavirus gebeurt dat lang niet altijd.
Ook wij hebben problemen met de KLM omtrent terugbetaling annulering tickets van 13-05-2020 naarBonaire met een bedrag van €1761,52.
Boeking code: NRDXOJ betaald op 20-01-2020.
Beloven maar niets nakomen.
Hoi Grahame en Anneke, bedankt voor jullie bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog geen terugbetaling van de ticketkosten hebben ontvangen. De terugbetaling duurt bij veel luchtvaartmaatschappijen langer dan gebruikelijk vanwege de vele annuleringen. Ons advies is om nogmaals contact op te nemen met KLM en na te vragen of het klopt dat je de terugbetaling nog niet hebt ontvangen. Mocht er dan weer niks volgen, neem dan gerust contact op met onze partner Miss Casey (https://www.misscasey.com/nl/). Die kan je helpen om je ticketkosten terug te vragen. Hopelijk ontvangen jullie spoedig positief bericht van KLM! ~Anouk