Luchthaven vertraging
3 april 2023

Na vijf jaar strijden krijgen easyJet passagiers eindelijk hun vergoeding

EUclaim staat passagier jaren bij

Op 31 mei 2018 vloog easyJet van Londen naar Praag met maar liefst zes uur vertraging! Vanwege weersomstandigheden had de luchtverkeersleiding restricties opgelegd en inderdaad… een gedeelte van de vertraging was te wijten aan slecht zicht door mist.

EasyJet legde de schuld van de gehele vertraging bij de restricties van de luchtverkeersleiding, maar wij konden aantonen dat maar 80 minuten van de vertraging te wijten waren aan deze restricties. De mist klaarde daarna namelijk op.

De andere 4,5 uur van de vertraging waren niet het gevolg van slechte zichtbaarheid door de mist. Waardoor de vlucht dan wel zo lang vertraagd was? Daar kon easyJet geen antwoord op geven.

EasyJet weigerde om de vergoeding uit te betalen, terwijl wij juist overtuigd waren dat de passagiers daar wel recht op hadden. Na vijf jaar strijden gaf de rechtbank ons gelijk: easyJet kon onze motivatie niet weerleggen en moest de negentien passagiers die wij mochten vertegenwoordigen alsnog uitbetalen.

Deze case laat zien dat EUclaim voor passagiers blijft vechten, ook al duurt het jaren voordat de airline uitbetaalt.

Ga jij binnenkort vliegen? Je kunt nu je vluchtgegevens achterlaten bij EUclaim! Stel, je ondervindt problemen tijdens je vlucht én je hebt recht op een vergoeding, dan sturen wij jou eenmalig een notificatie. Krijg de vergoeding waar je recht op hebt!

0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel