Drukte verwacht in meivakantie op Schiphol

Ook dit jaar moeten passagiers in de meivakantie van en naar Schiphol rekening houden met topdrukte. Er worden tussen 20 april en 14 mei meer dan 5,2 miljoen passagiers verwacht.

klm vliegtuig op schiphol

Schiphol leert van problemen vorig jaar zomer

De meivakantie van 2017 zorgde voor veel problemen op Schiphol. De drukte bij de veiligheidscontroles liet verschillende keren passagiers hun vlucht missen als gevolg van te lange wachttijden. Extra medewerkers en het gebruik van nieuwe 3D CT-scanners zou de druk bij security moeten verlichten.

Nieuwe maatregelen door Schiphol tegen drukte

Om het proces soepeler te laten verlopen worden er extra mensen ingezet op de luchthaven en online op social media. Zo worden passagiers sneller geholpen bij vragen. Daarnaast komen er twee extra securitybalies bij in Vertrekhal 2. Bij grote drukte gebeurt dit ook in Vertrekhal 1. Er komen ook speciale doorgangen voor passagiers die alleen met handbagage reizen. Ga je vliegen met Transavia of TUI fly? Dan kun je op P3 Lang Parkeren al ter plekke koffers afgeven die ingecheckt moeten worden.

Bij de security wordt sinds kort gebruik gemaakt van nieuwe 3D CT-scanners. Je hoeft dan geen elektronica of vloeistoffen uit je handbagage te halen waardoor het proces sneller verloopt. Verder adviseert Schiphol passagiers om zich aan de geadviseerde meldingstijden te houden van de luchtvaartmaatschappij. Te vroeg melden op de luchthaven kan juist voor meer problemen op het gebied van drukte leiden.

Vorig nieuwsitem
Advocaat-Generaal EU adviseert: Massale ziekmelding personeel is buitengewone omstandigheid
Volgende nieuwsitem
Europees Hof van Justitie oordeelt: ‘wilde staking’ is geen buitengewone omstandigheid

Geef een reactie

Vragen? Chat of bel