Brandstofstoring op Schiphol, wat zijn je rechten?
Schiphol heeft vanmiddag drie kwartier last gehad van een brandstofstoring. De storing deed zich voor bij Aircraft Fuel Supply, een extern bedrijf dat op Schiphol de vliegtuigen van brandstof voorziet.

Tankwagens moeten brandstofvoorziening overnemen
Vanwege de storing woensdagmiddag moesten tankwagens gedurende drie kwartier de vliegtuigen van brandstof voorzien. Dit tankproces duurt aanzienlijk langer. Verschillende vluchten liepen door de storing in de brandstofvoorziening vertraging op. De oorzaak van de storing is nog niet bekend.
Meerdere storingen op Schiphol Airport in 2018
De brandstofstoring van vandaag was niet de eerste storing die zich voordeed op luchthaven Schiphol in 2018. Eerder deze zomer kampte Schiphol nog met een grote stroomstoring. Daarnaast kreeg de luchtverkeerstoren op Schiphol al twee keer te maken systeem- en stroomstoringen. Met de brandstofstoring van vandaag staat Schiphol al op vier storingen in 2018.
Recht op vergoeding bij een storing
Is je vlucht meer dan drie uur vertraagd of zelfs geannuleerd vanwege een storing op het vliegveld? Dan heb je helaas geen recht op een vergoeding. Dit wordt volgens Verordening 261/2004 gezien als een ‘buitengewone omstandigheid’. De luchtvaartmaatschappij is niet verantwoordelijk voor deze storing. Vindt de storing juist bij de luchtvaartmaatschappij plaats? Dan kom je mogelijk wél in aanmerking voor een vergoeding.
Opnieuw acties cabinepersoneel Ryanair na verlopen ultimatum
Nieuwe zomerroutes Schiphol 2019 bekend