Luchthaven vertraging
3 mei 2023

Waarom grijpt Air France-KLM niet in bij Transavia?

Directeur EUclaim bij NOS

Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim, werd gisteren naar zijn mening gevraagd over de vlootproblemen bij Transavia.

15.000 passagiers dupe van Transavia

De NOS schreef hierover het artikel: 15.000 passagiers dupe van vlootproblemen Transavia, ‘is domme pech.’ De strekking van het artikel is dat de Nederlandse vliegmaatschappij Transavia de afgelopen week 15.000 annuleringen heeft moeten doorvoeren vanwege capaciteitsproblemen.

Er staan acht vliegtuigen aan de grond, waarvan drie niet mogen vliegen vanwege papieren die niet in orde zijn, en drie die door grondvoertuigen zijn geraakt. Een ander toestel is geraakt door bliksem en eentje heeft onderhoud nodig, maar de benodigde onderdelen zijn vertraagd.

KLM en Air France kunnen helpen

De luchtvaartmaatschappij heeft vijf extra toestellen ingehuurd, maar die worden te laat opgeleverd. Transavia waarschuwt dat er in mei en juni meer annuleringen kunnen volgen. 

Moederbedrijf Air France-KLM is niet ingestapt. ‘Dat is apart’, zegt Hendrik Noorderhaven, ‘KLM en Air France hadden volgens ons capaciteit om te helpen.’

Recht op compensatie

In veel gevallen van vertraging of vluchtannulering kunnen passagiers aanspraak maken op een vergoeding. Vlieg jij binnenkort? Deel hieronder je vluchtgegevens en dan sturen wij je een bericht als blijkt dat je in aanmerking komt voor een compensatie.

Geschreven door

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie. Bekend van VPRO, NOS, Emerce en AD.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding