Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Vertraging Schiphol

Krijg tot €600 vergoeding

Vloog u van of naar Schiphol? En was uw vlucht vertraagd? Dan kunt u recht hebben op een vergoeding. Deze kan oplopen tot €600 per persoon.
Check uw vlucht

733.646 tevreden passagiers

Wat moet je weten over vertraging op Schiphol?

Vertragingen op Schiphol kunt u tegenwoordig online opzoeken. Dat scheelt, zo komt u er niet pas op het allerlaatste moment achter dat uw vlucht flinke vertraging heeft opgelopen. 

Is de vertraging op Schiphol een uur? Dan is dat nog wel te overzien. Maar het kan ook voorkomen dat  vertragingen op Schiphol uren duren. In dat geval heeft u bepaalde rechten.

Zorgplicht bij 2 uur vertraging Schiphol

Vertrekt uw vliegtuig minimaal 2 uur later? Dan heeft u recht op verzorging. Dat houdt in dat de airline bij een lange vertraging moet zorgen voor eten en drinken. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de airline een overnachting voor u moet regelen, en eventuele vervoerskosten van en naar de accommodatie betaalt.

Regelt de airline dit niet voor u en betaalt u dit zelf? Bewaar dan alle bonnetjes, want u kunt gemaakte kosten terugvorderen.

Maar er is meer.

Vertragingen Schiphol en uw rechten

Uw rechten bij vertragingen op Schiphol (en de rest van de EU), worden beschermd door de Europese Verordening 261/2004. Hierin staat dat gedupeerde passagiers recht hebben op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies bij een vertraagde vlucht.

Deze vergoeding kan oplopen tot 600 euro per persoon. De hoogte van het bedrag hangt af van de afstand van de vlucht. In de Verordening staan wel een paar vereisten om in aanmerking te komen voor een vergoeding.

Tot 600 euro per persoon bij vertraging Schiphol

De eerste voorwaarde voor een vergoeding is dat de vertraging minimaal drie uur moet zijn. Omdat het een Europese Verordening betreft, zijn de regels alleen van toepassing op vluchten die vanuit een EU-land vertrekken, of die op een EU-vliegveld landen. In het laatste geval moet de vlucht worden uitgevoerd door een Europese vliegtuigmaatschappij. 

Daarnaast moet de vertraging niet het gevolg zijn van een bijzondere omstandigheid. Denk hierbij aan slechte weersomstandigheden, oorlogen of lokale stakingen. 

Is uw vlucht van of naar Schiphol vertraagd? Dan kunt u recht hebben op een vergoeding. Check snel waar u recht op heeft.

Hoe hoog is vergoeding bij vertragingen op Schiphol?

Het precieze bedrag waar u recht op heeft voor de vertraging van uw vlucht, is afhankelijk van de afstand van uw vlucht en de duur van de vertraging. Bij EUclaim helpen we je graag bij het claimen van de compensatie waar je recht op hebt. 

In de afbeelding hieronder ziet u grofweg welke bedragen bij welke afstanden horen.

Bereken de afstand van uw vlucht vertraging Schiphol

Afstanden vanaf Schiphol

  • 250 euro compensatie voor een vertraagde vlucht tot 1500 km met minimaal 3 uur vertraging.
  • 400 euro compensatie voor een vertraagde vlucht tussen 1500 km en 3500 km met minimaal 3 uur vertraging.
  • 600 euro compensatie voor een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km met minimaal 4 uur vertraging.
  • 300 euro compensatie (50% van 600 euro) voor een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km met een vertraging tussen 3 en 4 uur.

Actuele lijst vlucht vertragingen Schiphol

Is uw vlucht van of naar Schiphol Airport (AMS) vertraagd? Wilt u weten of u recht heeft op compensatie voor uw vluchtvertraging? Zoek snel uw vertraagde vlucht op in de onderstaande lijst. Elke dag werken wij hard om onze database met actuele vluchtvertragingen bij te werken. In onderstaande lijst vindt u recent vertraagde vluchten vanaf Schiphol, waarvoor u in aanmerking komt voor een vergoeding.

Staat uw vertraagde vlucht hier tussen?

 

Vertragingen Schiphol

Dien een claim in en krijg compensatie voor uw vertraging op Schiphol

Dien een claim in en krijg tot 600 euro vergoeding. Klik hieronder en binnen een paar minuten weet u waar u recht op heeft.

14467 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 14467 ervaringen

Gecontroleerd door

Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Bekend van NOS, RTL Nieuws, BNR,Telegraaf en Radar.

Meer over Hendrik
Vragen? Chat of bel
Was uw vlucht vertraagd? Check uw vergoeding