Grote storing bij luchtverkeersleiding van Schiphol Airport

Een grote technische storing bij de luchtverkeersleiding van Amsterdam Schiphol Airport leidt sinds vanmiddag tot grote problemen in het vliegverkeer. Tientallen vluchten zijn geannuleerd of lang vertraagd vanwege de storing. Veel vliegtuigen moesten uitwijken naar andere luchthavens en konden ook niet meer landen op de Amsterdamse luchthaven.

Oorzaak storing nog onduidelijk

Het is nog niet duidelijk hoe de storing is ontstaan. Er wordt met man en macht gewerkt aan een oplossing voor het probleem. Al meer dan 50 vluchten zijn door KLM geannuleerd vanwege de aanhoudende problemen. Er zijn ook vluchten die al meer dan vier uur vertraging hebben. British Airways en easyJet melden ook lange vertragingen.

Lange wachtrijen en veel onduidelijkheid voor passagiers

Op Schiphol is het erg druk en staan passagiers in de rij voor meer informatie. Tot zeker 19.00 uur vanavond moeten passagiers en luchthavenpersoneel rekening houden met aanhoudende problemen.

Een storing bij de luchtverkeersleiding is een uitzonderlijke gebeurtenis. Meestal vangt het back-up systeem de problemen op. Passagiers hebben helaas geen recht op een vergoeding voor de vertraging omdat deze storing niet te verwijten valt aan de luchtvaartmaatschappij en een buitengewone omstandigheid is. Passagiers hebben wel recht op verzorging bij vertragingen van meer dan twee uur. In de video hieronder  vertellen we er meer over.

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
Meer vluchtbestemmingen vanaf Maastricht Airport in 2018
Volgende nieuwsitem
Gedupeerde passagiers van Hellas Travel worden gecompenseerd
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding