Corendon klachten

Reisbureau Corendon

Heeft u een vakantie geboekt bij het reisbureau Corendon? Dan is de kans groot dat u vloog met de eigen vliegtuigmaatschappij Corendon Airlines. Corendon Airlines heeft een Nederlandse tak genaamd Corendon Dutch Airlines (CDN) en een Turkse tak, ook wel Corendon Turkish Airlines (CAI) genoemd. Officieel gezien is Corendon Airlines een Turkse lowbudget vliegtuigmaatschappij met het hoofkantoor in Antalya.

Corendon klachten melden

Heeft u uw vliegvakantie geboekt bij Corendon en bent u hier niet tevreden over? Uw klacht kan gaan over uw accommodatie, de vlucht of de organisatie van de reis. Wanneer u nog op vakantie bent moet u uw klacht kenbaar maken bij de (lokale) reisagent. Corendon geeft aan dat wanneer u niet tevreden bent over de oplossing u ter plekke met de reisleiding een klachtenformulier moet invullen. Binnen twee maanden na de vakantie moet u dit formulier samen met een brief hebben ingediend bij de touroperator. Op deze manier kunt u uw klachten van Corendon indienen.

Klachten Corendon vlucht problemen

Heeft u een klacht over uw Corendon (CND/CAI) vlucht omdat uw vluchtschema is gewijzigd, u niet mee mocht op de vlucht of dat uw vlucht langdurig vertraagd of geannuleerd was? Dan heeft u volgens Verordening 261/2004 mogelijk recht op een vergoeding tot maximaal €600 per persoon.

corendon vliegtuig op asfalt maastricht airport
©: MAA

Vergoeding bij vertraagde of geannuleerde Corendon vlucht

Is uw Corendon vlucht vertraagd of geannuleerd en kwam u met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming?  Dan is de kans groot dat u recht heeft op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies. Deze vergoeding kan oplopen tot maximaal €600 per persoon. De hoogte van de vergoeding is vastgelegd op basis van de afstand van de vlucht:

Bestemmingen binnen de EU

Bestemmingen buiten de EU

Geen recht op vergoeding bij klachten Corendon Airlines

Bij Verordening 261/2004 heeft u alleen recht wanneer u vliegt vanuit een EU land of van buiten de EU naar de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij. Corendon Airlines heeft een Nederlands en een Turks onderdeel. Dit houdt in dat wanneer u vanuit Turkije naar Nederland vliegt met Corendon Turkish Airlines (CAI) u geen recht heeft op een vergoeding. U kunt ook geen klacht indienen voor een vlucht wanneer de problemen met u vlucht zijn ontstaan door een buitengewone omstandigheid. Slecht weer, medische noodlandingen en stakingen van de luchtverkeersleiding zijn voorbeelden van buitengewone omstandigheden.

Twijfelt u of u recht heeft op een vergoeding? Vul de vluchtgegevens van uw Corendon vlucht in en wij geven u vrijblijvend advies over uw rechten.

Check uw Corendon vlucht

Klacht indienen schemawijziging Corendon

Touroperator Corendon geeft aan dat de chartervluchten nog kunnen wijzigen in vertrekdatum en tijd. In Verordening 261/2004 is vastgelegd dat dit alleen twee weken voor vertrek gedaan mag worden. Wordt u minder dan twee weken voor vertrek geïnformeerd over de wijzigingen? Dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding.

Claim vergoeding voor uw Corendon vlucht

U kunt zelf een klacht indienen bij Corendon Airlines over uw vlucht of u kunt bij EUclaim een claim indienen. Wij nemen al het werk voor u uit handen en zorgen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft. Wanneer u gebruik maakt van onze service loopt u geen enkel risico en betaalt u alleen onze succesfee wanneer wij uw klacht positief hebben afgerond. Bent u benieuwd of u recht heeft op een vergoeding en wat de hoogte is van deze vergoeding?

Check uw Corendon vlucht
Vragen? Chat of bel