Luchthaven vertraging

Wat gebeurt er met mijn claim?

Dien bij ons een claim in en wij gaan voor u aan de slag

Is uw vlucht vertraagd of geannuleerd, heeft u uw aansluiting gemist of bent u geweigerd op uw vlucht? Op basis van Verordening 261/2004 en onze unieke data, kunnen wij u het beste helpen met het verkrijgen van een vergoeding voor uw vluchtprobleem.

Dient u bij ons een claimaanvraag in, dan gaan wij direct voor u aan de slag. Wij geven u graag inzicht over wat er precies met uw claim gebeurt.

Recht op een vergoeding

Als u een claim indient via onze website, wordt eerst gekeken of u recht heeft op een vergoeding. Dat doen we door uw vluchtgegevens te checken in een database waarin allerlei vlucht-, weer- en nieuwsgegevens staan. Aan de hand van deze check weten we of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Deze gegevens gebruiken wij ook als we een juridische procedure moeten starten tegen de vliegtuigmaatschappij.

Komt uw vlucht in aanmerking voor een vergoeding? Dan gaat het team van EUclaim voor u aan de slag om voor u de vergoeding te krijgen waar u recht op heeft.

Om inzichtelijk te geven wat er allemaal voor uw claim gedaan wordt, hebben wij een stappenplan gemaakt. In slechts elf stappen naar een vergoeding!

  • 1

    Recht op een vergoeding?

    Dien een claim in door de vluchtgegevens van uw vertraagde, geannuleerde of omgeboekte vlucht in  te vullen. Ons systeem controleert aan de hand van de database of u recht heeft op een vergoeding. We geven u direct duidelijkheid.

  • 2

    Vul passagiersgegevens in

    Het is mogelijk om in één keer een claim in te dienen voor meerdere passagiers. Vul de gegevens in van de passagiers waarvoor u de claim wilt indienen.

  • 3

    EUclaim gaat aan de slag

    Als u de claimaanvraag indient bij EUclaim, gaan we voor u aan de slag. U ontvangt direct inloggegevens voor uw eigen online dossier. In het online dossier kunt u alle communicatie rondom uw claim terugvinden en bent u altijd op de hoogte van de status.

  • 4

    EUclaim onderzoekt de claim

    Wij onderzoeken uw vlucht en uw reisdocumenten om vast te stellen of er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid.

  • 5

    EUclaim neemt de claim aan

    Als wij op basis van onze database kunnen vaststellen dat er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid of overmacht, nemen wij uw claimaanvraag voor uw vlucht aan. Is er sprake van overmacht kunt u geen vergoeding claimen voor uw vlucht, maar wel voor de kosten die u heeft moeten maken.

  • 6

    Ondertekende volmacht

    U ontvangt van ons een volmacht. Wij hebben deze getekende volmacht van u nodig om namens u de claim in te dienen bij de vliegtuigmaatschappij. Zonder de volmacht kunnen we niet aantonen dat wij uw belangen mogen behartigen.

  • 7

    Communicatie naar de vliegtuigmaatschappij

    We starten met het sturen van maximaal drie claimbrieven naar de vliegtuigmaatschappij. Het verloop van het proces is afhankelijk van de reactie van de vliegtuigmaatschappij. Reageert de vliegtuigmaatschappij niet binnen de termijn, dan wordt uw claim overgedragen aan onze juridische afdeling.

  • 8

    Claim geaccepteerd

    In ongeveer 30% van de gevallen gaat de maatschappij over tot het uitbetalen van de vergoeding. Het duurt gemiddeld 4 tot 8 weken voordat wij de vergoeding hebben ontvangen.

  • 9

    Claim niet geaccepteerd

    Wordt uw claim niet geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij, starten wij een juridische procedure op. Hoe lang deze procedure duurt is afhankelijk van hoe het proces gaat verlopen. Gemiddeld duurt een procedure 1 tot 3 jaar. Via uw dossier wordt u op de hoogte gehouden van de voortgang. In 97% van de gevallen is EUclaim succesvol in het krijgen van de vergoeding. Hoewel het even kan duren, is de kans groot dat u de vergoeding krijgt waar u recht op heeft.

  • 10

    Voeg uw bankgegevens toe

    Gaat de vliegtuigmaatschappij over tot uitbetaling, vragen wij u om uw bankgegevens toe te voegen aan uw eigen online dossier, zodat we de vergoeding naar u kunnen overmaken.

  • 11

    EUclaim maakt de vergoeding over

    Op het moment dat wij het geld hebben ontvangen van de vliegtuigmaatschappij, maken wij op de 15e of de 30e van de maand de vergoeding minus onze succesfee en administratiekosten naar u over.

Uw persoonlijke online dossier

Dient u een claim in bij EUclaim voor uw vertraagd of geannuleerde vlucht? Wij zorgen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft. Bij het indienen van de claim ontvangt u toegang tot uw eigen persoonlijke online dossier genaamd ‘Mijn EUclaim’. U kunt hier altijd inloggen met uw e-mailadres en eigen gekozen wachtwoord. Gedurende de claimafhandeling wordt u via uw online dossier op de hoogte gehouden van de status. Via een tijdlijn kunt u zien wat wij allemaal voor u doen en kunt u de benodigde documenten uploaden. Heeft u vragen over uw claim? Dan kunt u gemakkelijk contact opnemen met onze Customer Care medewerkers.

Wat kost de service van EUclaim?

Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt. Alleen wanneer wij succesvol uw vergoeding ophalen bij de vliegtuigmaatschappij, betaalt u onze succesfee van 29% en €26 administratiekosten (inclusief BTW) per persoon. Wanneer wij voor uw claim een juridische procedure moeten starten worden er, naast onze succesfee en administratiekosten, geen extra kosten in rekening gebracht. U loopt dus geen enkel risico.

Waarmee kunnen wij u helpen?

14467 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
rnLees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 14467 ervaringen

Gecontroleerd door

Paul Vaneker is Senior Flight Intelligence en heeft bij KLM en Transavia gewerkt. Verschijnt veel in de media om op te komen voor rechten van passagiers. Bekend van nu.nl, NOS, Volkskrant, Telegraaf, AD en Parool.

Meer over Paul
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding