Storing in brandstofsysteem Amsterdam Schiphol Airport zorgt voor vertraging
Deel dit artikel:
Een storing in het brandstoftoevoersysteem van Amsterdam Schiphol Airport zorgt vanmiddag voor vlucht vertragingen. Vliegtuigen kunnen niet getankt worden.
Tanksysteem plat op luchthaven Schiphol
Een extern bedrijf die het tanksysteem op Schiphol Airport regelt heeft te maken met een storing in het brandstofsysteem. Het bedrijf is hard bezig met een oplossing, maar voorlopig kunnen er geen vliegtuigen tanken op een van de grootste luchthavens van Europa. Dit zorgt voor vertragingen in het vliegverkeer.
Geen recht op vergoeding voor vertraging door storing brandstofsysteem Schiphol
Verschillende vluchten lopen op deze drukke zomerdag vertraging op door de brandstofstoring. Passagiers wordt geadviseerd contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij over de status van hun vlucht. Wat de oorzaak van de storing is, is nog niet duidelijk. Ook is nog niet bekend hoelang de storing gaat duren. Mocht de vertraging langer dan drie uur duren, of de vlucht wordt geannuleerd, dan hebben passagiers helaas geen recht op vergoeding voor het tijdsverlies. Schiphol heeft het contract met de brandstofleverancier, niet de luchtvaartmaatschappij. Deze storing wordt gezien als een buitengewone omstandigheid.
Update: Inmiddels heeft de luchtverkeersleiding van Schiphol de luchthaven gesloten voor binnenkomend vliegverkeer.
Informatie is incorrect! De luchtvaartmaatschappij heeft een direct correct met brandstofleverancier. Echter die heeft een tussenpartij voor de logistiek gekozen. Dus het is geen overmacht!
Nee in deze is dat helaas niet het geval Piet. Er was een probleem bij het leidingensysteem waardoor er geen kerosine naar de luchthaven gevoerd werd. De luchtvaartmaatschappij heeft alle redelijke maatregelen getroffen die ze hadden kunnen treffen. Ze wouden wel vertrekken maar dat ging niet.
Ik heb het idee dat airhelp en euclaim beetje Schiphol hier beschermen, anyway ook het Schiphol personeel heeft gezegd boek maar nieuwe vluchten je krijgt compensatie & je vlucht teruggestort. Hoe dan ook mocht dit toch problemen geven, Hoe leg je een claim neer bij t brandstof bedrijf? Het kan niet zo zijn dat de vliegmaatschappijen NIET vliegen ,GEEN brandstof gebruiken en er kosteloos vanaf komen. Dan verdienen ze aan een fuckup waar ze zelf geen backup systeem voor hebben.
Incorrect. De brandstof ligt op schiphol opgeslagen. De dienst die het in de vliegtuigen tankt heeft de keuze uit grondputten gebruiken of tankwagens. 9 van de 10 keer gebruiken de grondputten. Het is een logistieke keuze, waarbij een technisch mankement geen overmacht is! Kijk maar op EU websites, daar staat zelfs als voorbeeld dat fuel operaties niet onder overmacht vallen!
Voor de dagelijkse uitoefening van een luchtvaartmaatschappij is het inderdaad noodzakelijk dat een vliegtuig van brandstof wordt voorzien. Eurocontrol heeft bepaald dat er geen toestellen meer mochten landen op Schiphol. Dit maakt dat de luchtvaartmaatschappij geen invloed had op de situatie. Ze wilden wel vertrekken, maar dat was helaas niet mogelijk. Schiphol heeft het contract met de brandstofleverancier, niet de luchtvaartmaatschappij. We begrijpen dat de situatie op Schiphol frustrerend is voor vele reizigers, maar de luchtvaartmaatschappij heeft alle redelijke maatregelingen getroffen en daarom beschouwen wij de situatie op woensdag 24 juli als een buitengewone omstandigheid. ~Anouk
Wij hebben met KLM gevlogen en die is mede-eigenaar van de het brandstofbedrijf. Oftewel de KLM is zelf verantwoordelijk voor storing in dit systeem. Dus wel claimen bij dit bedrijf.
De impact van de brandstofstoring was zo groot dat wij de situatie als een buitengewone omstandigheid beschouwen. Daarnaast heeft Eurocontrol (luchtverkeersleiding) aangegeven dat er geen vluchten meer mochten landen. ~Anouk
Mag ik dan vragen hoe het zit als je vlucht de volgende dag is, keurig op tijd staat aangegeven en dan 3 uur voor vertrek alsnog wordt geannuleerd. Op 25 augustus, dus de dag NA de storing en met de melding dat de problemen voorbij waren?
Dat ligt aan de vlucht Jan. Vliegtuigmaatschappijen die geen thuisbasis op Schiphol hebben zijn dan nog niet claimbaar, je kunt je vluchtgegevens in de calculator op onze site invoeren en dan krijg je advies over je rechten. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dat advies dan kun je altijd even contact op nemen met onze customercare afdeling. ~Jasmijn
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Informatie is incorrect! De luchtvaartmaatschappij heeft een direct correct met brandstofleverancier. Echter die heeft een tussenpartij voor de logistiek gekozen. Dus het is geen overmacht!
Nee in deze is dat helaas niet het geval Piet. Er was een probleem bij het leidingensysteem waardoor er geen kerosine naar de luchthaven gevoerd werd. De luchtvaartmaatschappij heeft alle redelijke maatregelen getroffen die ze hadden kunnen treffen. Ze wouden wel vertrekken maar dat ging niet.
Ik heb het idee dat airhelp en euclaim beetje Schiphol hier beschermen, anyway ook het Schiphol personeel heeft gezegd boek maar nieuwe vluchten je krijgt compensatie & je vlucht teruggestort. Hoe dan ook mocht dit toch problemen geven, Hoe leg je een claim neer bij t brandstof bedrijf? Het kan niet zo zijn dat de vliegmaatschappijen NIET vliegen ,GEEN brandstof gebruiken en er kosteloos vanaf komen. Dan verdienen ze aan een fuckup waar ze zelf geen backup systeem voor hebben.
Incorrect. De brandstof ligt op schiphol opgeslagen. De dienst die het in de vliegtuigen tankt heeft de keuze uit grondputten gebruiken of tankwagens. 9 van de 10 keer gebruiken de grondputten. Het is een logistieke keuze, waarbij een technisch mankement geen overmacht is! Kijk maar op EU websites, daar staat zelfs als voorbeeld dat fuel operaties niet onder overmacht vallen!
Voor de dagelijkse uitoefening van een luchtvaartmaatschappij is het inderdaad noodzakelijk dat een vliegtuig van brandstof wordt voorzien. Eurocontrol heeft bepaald dat er geen toestellen meer mochten landen op Schiphol. Dit maakt dat de luchtvaartmaatschappij geen invloed had op de situatie. Ze wilden wel vertrekken, maar dat was helaas niet mogelijk. Schiphol heeft het contract met de brandstofleverancier, niet de luchtvaartmaatschappij. We begrijpen dat de situatie op Schiphol frustrerend is voor vele reizigers, maar de luchtvaartmaatschappij heeft alle redelijke maatregelingen getroffen en daarom beschouwen wij de situatie op woensdag 24 juli als een buitengewone omstandigheid. ~Anouk
Wij hebben met KLM gevlogen en die is mede-eigenaar van de het brandstofbedrijf. Oftewel de KLM is zelf verantwoordelijk voor storing in dit systeem. Dus wel claimen bij dit bedrijf.
De impact van de brandstofstoring was zo groot dat wij de situatie als een buitengewone omstandigheid beschouwen. Daarnaast heeft Eurocontrol (luchtverkeersleiding) aangegeven dat er geen vluchten meer mochten landen. ~Anouk
Mag ik dan vragen hoe het zit als je vlucht de volgende dag is, keurig op tijd staat aangegeven en dan 3 uur voor vertrek alsnog wordt geannuleerd. Op 25 augustus, dus de dag NA de storing en met de melding dat de problemen voorbij waren?
Dat ligt aan de vlucht Jan. Vliegtuigmaatschappijen die geen thuisbasis op Schiphol hebben zijn dan nog niet claimbaar, je kunt je vluchtgegevens in de calculator op onze site invoeren en dan krijg je advies over je rechten. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dat advies dan kun je altijd even contact op nemen met onze customercare afdeling. ~Jasmijn