Easyjet vleugel in de lucht

Compensatie na 7,5 jaar

easyJet betaalt voor vertraagde vlucht in 2017

Het is het einde van de maand en dat betekent: payday voor 737 passagiers. Vandaag zetten we één luchtvaartmaatschappij centraal, namelijk Easyjet.

7,5 jaar wachten op rechtvaardigheid

Tien passagiers die op 10 februari 2017 (het jaar dat Trump voor het eerst als president werd verkozen) met easyJet van Amsterdam naar London Luton zouden vliegen, kregen eindelijk waar ze recht op hadden: compensatie voor hun vertraagde vlucht. easyJet weigerde jarenlang te betalen en verschool zich achter zogenaamde buitengewone omstandigheden, denk aan:

  • De-icing van het vliegtuig op de vorige vlucht
  • Slecht weer, waardoor luchthaven niet bereikbaar was
  • Beperking vanuit de luchtverkeersleiding

Zelfs toen de rechter oordeelde dat easyJet moest betalen, bleef de maatschappij weigeren.

Pas toen wij de deurwaarder inschakelde, volgde er eindelijk een betaling. 

Uw compensatie is niet vanzelfsprekend

Dankzij Europese wetgeving heeft u nu recht op compensatie. Maar onder druk van luchtvaartmaatschappijen wil de EU deze rechten fors inperken. Help mee dit te voorkomen, teken de petitie zodat u ook in de toekomst recht blijft houden op een vergoeding.

Teken de petitie

Easyjet negeert zorgplicht 

Helaas gaat het niet om één incident met easyJet, 28 andere passagiers krijgen vandaag compensatie uitbetaald voor twee geannuleerde easyJet-vluchten in 2019. easyJet liet niets van zich horen na de annulering, passagiers werden niet op de eerst mogelijke vlucht vervoert, geen hulp, niets. En dat terwijl een luchtvaartmaatschappij wettelijk gezien een zorgplicht heeft, zoals het regelen van een hotel of eten en drinken.

De weg naar compensatie kan soms langs zijn, zeker wanneer Covid-19 tussendoor komt en de airline weigert te betalen. Maar bij EUclaim gaan we door voor de rechten van de passagiers.

Ga jij deze zomer vliegen? Laat je vluchtgegevens achter en bij recht op compensatie sturen wij je een bericht.

Geschreven door Fleur van Leijsen

Fleur is junior marketeer bij EUclaim, combineert haar innovatieve inzichten met een passie voor passagiersrechten

Meer over Fleur
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel