Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Wizz Air claim indienen

Is uw Wizz Air vlucht vertraagd, geannuleerd of had u een ander vluchtprobleem? Grote kans dat u recht heeft op een vergoeding. Lees meer over uw rechten en dien een claim in.
Direct uw claim indienen

736.810 tevreden passagiers

Een claim indienen voor vluchtproblemen met Wizz Air: zo werkt het

  • 1

    Check uw recht

    Vul uw vluchtgegevens in van uw Wizz Air-vlucht en controleer of u recht heeft op een vergoeding van €250 tot maximaal €600.

  • 2

    Claim indienen

    Wij gaan voor u aan de slag  en zorgen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft.

  • 3

    Krijg uw geld

    Bij succes ontvang u de vergoeding minus onze fee van 29% en 33 euro per persoon. Dit bedrag is altijd hetzelfde, ongeacht of we daarvoor een rechtszaak moeten voeren of niet. Geen succes? Dan kost het u niets!

Een uitgebreide uitleg vindt u hier

Waarom uw claim bij Wizz Air indienen met EUclaim

Als u recht heeft op een vergoeding, betekent dat nog niet dat Wizz Air u ook die vergoeding gaat betalen. Ondanks dat het soms glashelder is dat u recht heeft op een vergoeding, weigeren airlines vaak die vergoeding uit te betalen. En dan moet u naar de rechter, wilt u alsnog aanspraak maken op die vergoeding.

Kunt u zich voorstellen dat u dit allemaal zelf moet doen? Schakelt u dan een advocaat in? Dat zal zich niet lonen voor dat bedrag. Buitenom dat het u veel tijd, energie en geld kost, is uw kans op succes veel lager dan wanneer EUclaim dit voor u regelt. Wizz Air zal uw claim sneller accepteren als deze wordt ingediend door EUclaim.

Maar zelfs als u met EUclaim uw claim indient, is de kans groot dat uw claim niet gelijk geaccepteerd wordt. Wij voeren dan ook een juridische procedure voor u als dat nodig is. En we gaan door totdat we ons gelijk hebben gehaald bij de rechter, ook als dat lang duurt. Zo heeft u met EUclaim 97% kans dat u uiteindelijk de vergoeding van Wizz Air krijgt.  Dat kost u onze vaste fee die afgetrokken wordt van uw vergoeding, maar u krijgt wel met heel weinig moeite de vergoeding waar u recht op heeft. Zonder dat u enig risico loopt.

Hoeveel geld kan ik claimen bij Wizz Air?

Hoeveel geld u kunt claimen is afhankelijk van de duur van de vertraging en de afstand van uw vlucht.

afstand-globe-wereldkaart-vergoeding-euclaim

Vluchtbestemmingen binnen de EU:

  • U krijgt €250 terug bij een vlucht tot 1500 km
  • U krijgt €400 terug bij een vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU:

  • U krijgt €250 terug bij een vlucht tot 1500 km
  • U krijgt €400 terug bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
  • U krijgt €600 terug bij een vlucht van meer dan 3500 km

Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vertraging tussen de drie en vier uur, heeft u volgens het Sturgeon arrest recht op 50% van de vergoeding.

Benieuwd hoe hoog de vergoeding is die u van Wizz Air kunt ontvangen?

Meer over uw rechten

Wilt u niet direct een claim indienen, maar meer weten over wat uw rechten precies zijn nadat u de problemen heeft ervaren met uw Wizz Air-vlucht?
Lees meer over uw situatie:

Dien uw claim in

Het enige wat u hoeft te doen om uw vergoeding te krijgen is uw claim indienen. Wij regelen de rest voor u. Al 736.810 passagiers hebben de afgelopen 17 jaar al gebruik gemaakt van de service van EUclaim.

14467 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 14467 ervaringen
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding