luchthaven vertraagd

Voor de pers

EUclaim zorgt ervoor dat gedupeerde vliegtuigpassagiers krijgen waar ze recht op hebben. Op het moment dat vliegtuigpassagiers last hebben gehad van een vluchtvertraging, geannuleerde vlucht, gemiste aansluiting of dat ze geweigerd zijn op een vlucht, hebben ze op basis van Verordening 261/2004 recht op een vergoeding.

Onze data

Wij beoordelen alle aangevraagde claims op basis van de uitgebreide en geheel intern ontwikkelde database van Lennoc Flight Intelligence. Op basis van deze database wordt bepaald of er op een vlucht sprake is van een buitengewone omstandigheid. Wij controleren zo of de vliegtuigmaatschappij terecht of onterecht de vergoeding voor de passagier afwijst.

De database in het kort

  • Dagelijks worden ruim 13 miljoen vlucht-, nieuws- en weergegevens geanalyseerd
  • EUclaim heeft toegang tot gedetailleerde en kwalitatief hoogstaande gegevens over vluchtbewegingen, weer en stakingen
  • EUclaim is de enige die zulke gedetailleerde informatie bezit

EUclaim in de pers

Informatie

Wilt u een artikel schrijven over passagiersrechten of over het vliegverkeer van en naar Nederland? Download en/of lees dan de informatiedocumenten of onze persberichten. Wilt u specifiekere informatie of data ontvangen? Neem dan contact op met Jasmijn Heeremans  jheeremans@euclaim.nl of bel naar 088-0066466.

Persberichten

  • 6 januari 2020

    Ruim 316.000 minder gedupeerde vliegtuigpassagiers in 2019

    Na een slecht luchtvaartjaar in 2018 laat 2019 een positieve lijn zien voor luchtvaartmaatschappijen en haar passagiers. Uit onderzoek van EUclaim blijkt dat er afgelopen jaar een daling is geweest van 21 procent op het gebied van geannuleerde en lang vertraagde vluchten*. Dit resulteerde in ruim 316.000 minder gedupeerde vliegtuigpassagiers in Nederland.

  • 31 december 2019

    De vijf langste vluchtvertragingen van 2019

    In 2019 kregen wederom veel vliegtuigpassagiers te maken met een vluchtvertraging. EUclaim, een organisatie die gedupeerde passagiers bijstaat, heeft de vijf langst vertraagde vluchten van het jaar op een rijtje gezet. Het record uit 2018 met 55 uur en 27 minuten vertraging is dit jaar verbroken. Het nieuwe record is nu een vertraging van 60 uur en 19 minuten.

  • 16 augustus 2019

    Aantal lange vertragingen bij TUI meer dan verdubbeld deze zomer

    Luchtvaartmaatschappij TUI heeft een moeilijke zomer. Het aantal lang vertraagde vluchten is in vergelijking met vorig jaar gestegen van 33 naar 79 vluchten. Het gaat hierbij om de maanden juli en augustus. De vertragingen ontstonden met name door operationele problemen. Dit blijkt uit cijfers van EUclaim, een bedrijf die gedupeerde passagiers bijstaat.

  • 17 september 2019

    De vijf langste zomervertragingen van 2019

    Of het nu om een technisch mankement of de brandstofstoring op Schiphol ging, één ding is zeker: Deze passagiers hebben afgelopen zomer weer lang op hun vlucht moeten wachten. Uit cijfers van EUclaim blijkt dat de langste zomervertraging van 2019 maar liefst 50 uur en 2 minuten duurde. Dit is de top 5 langste vertragingen van juni, juli en augustus 2019.

Vragen? Chat of bel