Naar aanleiding van de stakingen van Ryanair piloten en cabinepersoneel in andere landen is er een brief naar stakend personeel gestuurd waarin staat dat ze niet worden betaald voor de ‘no-show’ op werk en dat ze minder kans maken op een promotie. Vooral dat laatste maakt veel los en is in landen als Italië en België in strijd met nationale wetgeving.
Ryanair trekt zich niets aan van nationale wetgeving
De Ierse budgetmaatschappij houdt zich enkel aan de wet zoals die in Ierland geldt, ook al is de luchtvaartmaatschappij werkzaam van en naar veel luchthavens in Europa. Het arbeidsrecht van andere landen wordt niet nageleefd en ook het indienen van schadeclaims mag volgens Ryanair alleen via een derde, gemachtigde partij als de passagier zich eerst bij Ryanair heeft gemeld. EUclaim ontvang hier vorige week een dreigbrief over van de advocaat van Ryanair. Dit is echter in strijd met de Nederlandse wet.
Spanning loopt hoog op, Nederlandse piloten gaan staken
Nederlandse piloten van Ryanair hebben in een enquête nu massaal aangegeven te willen staken vanwege de arbeidsvoorwaarden en verplaatsing van personeel. Cabinepersoneel zit nog in de onderhandelingsfase met de Ierse budgetmaatschappij over arbeidsvoorwaarden maar wil ook gaan staken als ze er niet uitkomen. Vluchten van en naar Nederland zullen naar verwachten zwaar getroffen worden door de stakingen.
Inmiddels hebben Zweedse en Belgische Ryanair piloten ook een staking aangekondigd op 10 augustus.
5 Reacties
Nieuwste
Oudstemost voted
Inline Feedbacks
View all comments
sjak
4 jaren geleden
Hallo.
we vliegen met Rayanair naar Italie waarbij de autohuur en hotelovernachtingen geboekt en betaald zijn.
De overnachting zijn op basis van “no pay back” dus met andere woorden jaagt Raynair door de staking ons op hoge extra kosten.
Waar kunnen wij deze kosten parkeren, kunnen we Raynair voor het ingebreke blijven aansprakelijk stellen voor deze gemaakte kosten.
Hoi Sjack, wat vervelend! Is je vlucht al geannuleerd? Zolang je uiteindelijk wel naar Italië gaat kun je extra gemaakte kosten terugvragen bij Ryanair of indienen bij onze partner Miss Casey via http://www.misscasey.nl. Ryanair moet deze kosten vergoeden omdat dit onder vervolgschade valt. Mocht je nog verdere vragen hebben neem dan gerust contact met ons op! ~Jasmijn
lex
4 jaren geleden
Hallo,
Mijn dochter moet 10 augustus terug vliegen na Bratislava via Eindhoven. Heel vervelend als ze niet naar huis kan vliegen. Maar hoe is het gesteld met mensen die op vakantie gaan? Die hebben misschien al hotel of appartement geboekt, dit lijkt mij behoorlijk vervelend als mensen één keer per jaar op vakantie kunnen gaan en dan hun vakantie kunnen fluiten. Ik vindt dit geen steil dat piloten staken in hoogseizoen, dat kunnen ze ook in september of later. Duizende mensen worden de dupe van deze actie en dit is onacceptabel voor mij, gewoon geen stijl. Ik ben voor stakingen, maar niet op deze wijze.
Hoi Lex,
Bedankt voor je reactie. De kosten voor accommodatie, excursies of huurauto’s vallen in het geval van deze staking onder vervolgschade.Deze kosten moeten ook vergoed worden door de partij die staakt, in dit geval Ryanair. Onze partner Miss Casey kan daarbij helpen. Er is nog niks bekend over een eventuele staking van Nederlandse Ryanair piloten dus het ziet er nu nog naar uit dat je dochten geen problemen gaat ondervinden. Mocht dit toch het geval blijken kun je altijd bij ons terecht voor advies!
~Jasmijn
Hoi Jasmijn, dank voor je reactie en advies. Ik hoop dat ze niet staken, maar ik ben er wel voor als hun recht willen hebben. Maar beter is staken in naseizoen, dan kunnen mensen toch op vakantie gaan. Het financiele plaatje is voor mij ondergeschikte, het gaat om tijd en emoties.
Mvg Lex
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Hallo.
we vliegen met Rayanair naar Italie waarbij de autohuur en hotelovernachtingen geboekt en betaald zijn.
De overnachting zijn op basis van “no pay back” dus met andere woorden jaagt Raynair door de staking ons op hoge extra kosten.
Waar kunnen wij deze kosten parkeren, kunnen we Raynair voor het ingebreke blijven aansprakelijk stellen voor deze gemaakte kosten.
Hoi Sjack, wat vervelend! Is je vlucht al geannuleerd? Zolang je uiteindelijk wel naar Italië gaat kun je extra gemaakte kosten terugvragen bij Ryanair of indienen bij onze partner Miss Casey via http://www.misscasey.nl. Ryanair moet deze kosten vergoeden omdat dit onder vervolgschade valt. Mocht je nog verdere vragen hebben neem dan gerust contact met ons op! ~Jasmijn
Hallo,
Mijn dochter moet 10 augustus terug vliegen na Bratislava via Eindhoven. Heel vervelend als ze niet naar huis kan vliegen. Maar hoe is het gesteld met mensen die op vakantie gaan? Die hebben misschien al hotel of appartement geboekt, dit lijkt mij behoorlijk vervelend als mensen één keer per jaar op vakantie kunnen gaan en dan hun vakantie kunnen fluiten. Ik vindt dit geen steil dat piloten staken in hoogseizoen, dat kunnen ze ook in september of later. Duizende mensen worden de dupe van deze actie en dit is onacceptabel voor mij, gewoon geen stijl. Ik ben voor stakingen, maar niet op deze wijze.
Hoi Lex,
Bedankt voor je reactie. De kosten voor accommodatie, excursies of huurauto’s vallen in het geval van deze staking onder vervolgschade.Deze kosten moeten ook vergoed worden door de partij die staakt, in dit geval Ryanair. Onze partner Miss Casey kan daarbij helpen. Er is nog niks bekend over een eventuele staking van Nederlandse Ryanair piloten dus het ziet er nu nog naar uit dat je dochten geen problemen gaat ondervinden. Mocht dit toch het geval blijken kun je altijd bij ons terecht voor advies!
~Jasmijn
Hoi Jasmijn, dank voor je reactie en advies. Ik hoop dat ze niet staken, maar ik ben er wel voor als hun recht willen hebben. Maar beter is staken in naseizoen, dan kunnen mensen toch op vakantie gaan. Het financiele plaatje is voor mij ondergeschikte, het gaat om tijd en emoties.
Mvg Lex