vleugel zonsondergang
15 april 2024

Luchtvaartmaatschappij betaalt eindelijk dankzij juridisch werk EUclaim

879 gedupeerde passagiers krijgen geld vandaag

Vandaag is een bijzonder mooie dag voor 879 passagiers die te maken hebben gehad met flinke vertragingen of annuleringen van hun vlucht. Zij ontvangen namelijk hun welverdiende financiële vergoeding, als compensatie voor ongemak en verloren tijd.

Bij EUclaim begrijpen we de frustratie van lang wachten op compensatie. Maar soms is het onvermijdelijk. Airlines willen niet altijd direct betalen en rechtszaken kunnen jaren duren.

Ga je binnenkort op reis? Krijg tot €600

Laat geen geld liggen! Deel je vluchtdata alvast met ons. Als je vlucht vertraagd of geannuleerd wordt en je recht hebt op compensatie, dan helpen wij je meteen!

Deel je vluchtnummer

Onze juristen zijn van de lange adem; wij geven niet op. Vandaag krijgen honderden passagiers compensatie uitbetaald. Deze groep is een mix van recente gebeurtenissen, maar er zitten ook passagiers bij van vluchten voor de pandemie.

Zo krijgen vandaag 2 passagiers van vluchten uit 2017 geld op hun rekening gestort. Daarnaast zijn er 21 passagiers met vluchtproblemen in 2018 en 27 passagiers in 2019 die vandaag compensatie gestort krijgen.

Het mag even duren

Voor al deze passagiers waren helaas lange juridische procedures nodig om de airlines te dwingen te betalen. Maar onze vastberadenheid loont. Als wij van mening zijn dat een passagier recht heeft op compensatie, dan zetten we door, zelfs als dit zeven jaar duurt. 

Passagiers kunnen bij ons terecht voor compensatie als hun vlucht vertraagd of geannuleerd is. Maar wist je dat airlines in zulke situaties ook een zorgplicht hebben? 

Airlines verzaken in zorgplicht

Bij een vertraging van 2 uur of meer, moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor eten, drinken en als het nodig is een overnachting. Maar dit is niet altijd goed geregeld, waardoor passagiers gedwongen worden zelf te betalen. 

Ook dan kan je bij ons terecht. Wij zorgen ervoor dat passagiers hun geld terug krijgen. Vandaag keren wij 9000 euro uit aan passagiers die tijdens een vertraging of annulering in de steek zijn gelaten door de luchtvaartmaatschappij.

Geschreven door

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie. Bekend van VPRO, NOS, Emerce en AD.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding