luchthaven vertraagd

Vlucht geannuleerd door het coronavirus? Dit zijn je rechten

11 maart 2020

De impact van het coronavirus is duidelijk merkbaar in de luchtvaart. De vraag naar vliegtickets neemt af, vliegtuigmaatschappijen annuleren vluchten en reisadviezen wijzigen dagelijks. Heb je een ticket geboekt naar een van de risicogebieden? Dan is de kans aanwezig dat jouw vlucht wordt geannuleerd. Wat zijn je rechten als jouw vlucht wordt geannuleerd vanwege het coronavirus? En wat als je pakketreis wordt geannuleerd?

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws omtrent het coronavirus? Lees dan ons meest actuele nieuwsitem over de situatie.

vrouw met mondkapje ter bescherming voor coronavirus

Actuele updates omtrent coronavirus

  • Update 23 juli 2020 – 16.00 uur

    Vluchtannulering met bedrijfseconomische redenen

    Is corona wel de échte reden van je annulering?

    Controleer goed of corona wel de échte reden is van je geannuleerde vlucht. Wist jij dat als een vliegtuigmaatschappij vluchten naar een bepaalde bestemming in de ochtend uitvoert, maar jouw middagvlucht naar diezelfde bestemming voor de middag annuleert, dat de reden ‘corona’ dan ongeldig is? Lees het hele artikel.

  • Update 15 juni 2020 – 13.40 uur

    Voucher en restitutie

    Geld terug bij KLM, Transavia en TUI

    Nadat KLM en Transavia afgelopen 11 juni terugkwamen op het besluit om passagiers vouchers te geven in plaats van geld retour bij een geannuleerde vlucht door het coronavirus, heeft TUI hetzelfde besloten. Vanaf nu kunnen passagiers dus restitutie aanvragen voor de ticketkosten (ticket-only) bij deze vliegtuigmaatschappijen.

  • Update 26 mei 2020 – 09.30 uur

    Corona-voucher

    Hulp bij corona-voucher voor geannuleerde vluchten

    Heb je een corona-voucher ontvangen voor een geannuleerde vlucht? Wij helpen je graag met onze nieuwe dienst! We toetsen de voucher op rechtmatigheid, bewaken de vervaldatum en verzorgen alle communicatie met de luchtvaartmaatschappij. Kun jij hulp gebruiken bij het beheren van de voucher? Meld dan snel je voucher aan en wij regelen de rest!

  • Update 20 mei 2020 – 17.00 uur

    Nieuwe dienst corona-voucher

    Vanaf volgende week biedt EUclaim een nieuwe dienst voor de corona-voucher!

    Heb je een corona-voucher ontvangen voor een geannuleerde vlucht? Met deze nieuwe dienst toetsen wij de voucher op rechtmatigheid en verzorgen alle communicatie met de luchtvaartmaatschappij. Kun jij hulp gebruiken bij het beheren van de voucher? Volg ons dan op social media zodat je volgende week direct weet wanneer de nieuwe dienst van EUclaim live is.

  • Update 14 mei 2020 – 14.30 uur

    Status vouchers

    Kabinet volgt toch EU-advies over terugbetaling ticketkosten bij vluchtannulering

    Door het standpunt van de Europese Commissie heeft het kabinet toch besloten om reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen te vragen om consumenten de optie te geven hun geld terug te vragen als reizen zijn geannuleerd vanwege het coronavirus. Dit is wat minister Cora van Nieuwenhuizen vandaag aan de Tweede Kamer schrijft. Het is nog onbekend wanneer de luchtvaartmaatschappijen terugbetaling moeten aanbieden.

  • Update 29 april 2020 – 14:40 uur

    Standpunt Nederlandse overheid

    Minister wil Europese garantstelling voor vliegtickets

    Minister Cora van Nieuwenhuizen wil een Europese garantstelling voor vliegvouchers die luchtvaartmaatschappijen momenteel uitgeven ter compensatie van een geannuleerde vlucht door het coronavirus. Daarnaast streeft ze naar een Europees garantiefonds voor vliegtickets, zodat zowel de passagiers als de luchtvaartmaatschappijen betere bescherming krijgen in tijden van crisis.

Veel geannuleerde vluchten vanwege het coronavirus

Door de uitbraak van het coronavirus zijn veel vluchten geannuleerd. Ook vluchtschema’s zijn gewijzigd, boekingen nemen af en veel mensen stellen hun reis uit. Inmiddels geldt een inreisverbod voor de Schengenzone en geldt het advies om alleen te reizen indien strikt noodzakelijk. Deze passende maatregelen worden getroffen om het coronavirus (COVID-19) te bestrijden.

Door de vele annuleringen van vluchten en de constant wijzigende situatie, adviseren we je ten allen tijde de website van jouw vliegtuigmaatschappij te raadplegen. De vliegtuigmaatschappijen houden de situatie nauwlettend in de gaten en updaten hun reisinformatie constant.

Vliegtickets: wat zijn je rechten bij een vluchtannulering door het coronavirus?

De kans is groot dat je te maken krijgt met een geannuleerde vlucht. De rechten op basis van Verordening 261/2004  zijn ook tijdens het coronavirus van kracht. Dit houdt in dat bij een geannuleerde vlucht door de vliegtuigmaatschappij de passagier recht heeft op een terugbetaling van de ticketkosten, ook als er een voucher (of EMD) wordt aangeboden door de vliegtuigmaatschappij.

Standpunt Nederlandse overheid
De overheid heeft echter per 30 maart 2020 bepaald dat vliegtuigmaatschappijen de gedupeerde klanten mogen compenseren met een voucher voor het geannuleerde vliegticket. De reden hiervoor is dat het moeilijke tijden zijn voor de vliegtuigmaatschappijen in tijden van het coronavirus.

De vouchers moeten wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • De geldigheid van de vouchers moet maximaal 12 maanden zijn.
  • Na de 12 maanden moet het ongebruikte gedeelte van de voucher worden uitbetaald in geld.
  • Het initiatief voor het restitueren van dit eventuele niet gebruikte bedrag dient vanuit de vliegtuigmaatschappij te komen.

Standpunt Europese Commissie
Op 21 april 2020 heeft commissaris Adina Valean van de Europese Commissie laten weten dat ze het kwalijk vindt dat Minister Van Nieuwenhuizen de vouchers gedoogt. De Minister heeft beloofd naar andere oplossingen te kijken.

De Europese Commissie heeft op 2 april 2020 laten weten dat passagiers het niet hoeven te accepteren als zij een voucher krijgen voor hun geannuleerde vlucht.
Overige rechten bij vluchtannulering door corona

  • Daarnaast hebben passagiers recht op verzorging in de vorm van eten en drinken, extra vervoer en een hotelovernachting als dat nodig is. Dit geldt voor reizigers die zich momenteel buiten Nederland bevinden. Als de passagier kiest voor een terugbetaling van de ticketkosten (wat op dit moment geen optie meer is) of een vlucht op een later moment (niet de eerste mogelijkheid aanvaardt) dan vervalt het recht op verzorging. Als je er zelf voor kiest op een latere datum naar huis te vliegen – bijvoorbeeld een paar maanden later – is het namelijk niet redelijk dat de vliegtuigmaatschappij tot die tijd jouw verzorging moet betalen.
  • Een geannuleerde vlucht door het coronavirus is een buitengewone omstandigheid, waardoor het recht op een vergoeding voor het tijdsverlies vervalt.
Coronaviru infographic met je rechten
Voorbeeld: Chris en Linda gaan een weekend weg naar Venetië. KLM annuleert de vlucht naar Venetië vanwege een negatief reisadvies. KLM heeft in dat geval het recht om Chris en Linda tijdelijk vouchers aan te bieden. Als Chris en Linda de vouchers na een jaar niet hebben gebruikt, of deels hebben gebruikt, dient KLM het overige bedrag te restitueren. Chris en Linda mogen er ook voor kiezen om het betaalde bedrag voor de tickets retour te vragen in plaats van een voucher.

Vlucht omboeken tijdelijk zonder wijzigingskosten

Hoewel voor sommige gebieden geen aangepast reisadvies geldt, stellen veel mensen hun reis momenteel liever uit. Indien jij ervoor kiest de vlucht niet te nemen – maar de vlucht wordt volgens het vluchtschema uitgevoerd – heb je in principe geen recht op teruggave van de ticketprijs. Desondanks stellen vliegtuigmaatschappijen zich in deze unieke situatie coulant op. Bij diverse maatschappijen is het nu tijdelijk mogelijk zonder wijzigingskosten een vlucht te wijzigen naar een andere bestemming of naar andere reisdata. Let wel: de voorwaarden verschillen per vliegtuigmaatschappij.

Pakketreizen: wat zijn je rechten bij een geannuleerde pakketreis door het coronavirus?

De ANVR en SGR zijn met een creatieve oplossing gekomen voor de reisorganisatie en de reiziger: de Corona-voucher. De Corona-voucher is in het leven geroepen om reisorganisaties meer financiële ruimte te bieden in deze uitzonderlijke situatie.

De Corona-voucher heeft een SGR-geldigheid van 1 jaar. Als je besluit om uiteindelijk geen gebruik te maken van de voucher, dan heeft de reisorganisatie de plicht om de volledige waarde van de voucher aan de reiziger te betalen, maar niet eerder dan zes maanden na uitgifte. Update 12 januari 2021: Reizen die pas in 2021 geboekt zijn kunnen niet van een voucher met SGR garantie worden voorzien. Voor deze reizen geldt weer de normale wettelijke termijnen. Dit is een voorwaarde van de overheid en zo besproken met SGR en de ANVR. En heb je een Corona-voucher en de reisorganisatie gaat failliet, dan krijg je alsnog je geld van de voucher, omdat die onder garantie van SGR valt.

 

Op de website van de SGR treft u een handig overzicht aan met veelgestelde vragen omtrent deze regeling.

 

De informatie is kloppend op het tijdstip van schrijven, maar gezien de constant veranderende situatie zijn deze berichten onder voorbehoud. EUclaim houdt de situatie nauwlettend in de gaten en we doen er alles aan de informatie zo up to date mogelijk te houden.

  • Is uw vlucht vertraagd door corona? Check je rechten!

    Twijfel je of jouw vlucht in aanmerking komt voor een vergoeding? Check je vlucht in onze gratis calculator!
    check uw vergoeding
731 Commentaren
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Hendrikus Johannes Fettelaar
2 maanden geleden

Ca 2 jaar geleden heb ik een retourticket Bangkok-Amsterdam (via Abu Dhabi) bij ticket organisatie Schiphol tickets.nl.
Ik zou op 30 mei 2020 vertrekken en 6 weken later weer terugkeren.
Deze vluchten zijn geannuleerd door de vliegmaatschappij en ik zou de reeds betaalde ticket kosten terug ontvangen. Het is nu bijna 2 jaar later en ik heb nog helemaal niets zien gebeuren. Schipholtickets.nl was de eerste tijd totaal niet bereikbaar via telefoon of email. Als ik nu bel krijg ik een beantwoorder met de mededeling dat ze door drukte niet bereikbaar zijn. Via email kan ik wat versturen maar krijg steeds hetzelfde automatische antwoord (soms in het Duits) dat ze er nog steeds mee bezig zijn en dat ik bericht krijg als er nieuwe is).
Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Wat heb ik aan het feit dat ik in mijn recht sta, als ik geen enkele mogelijkheid heb om dit recht te laten gelden?
Kan iemand vertellen wat ik kan doen?

Hendrikus Johannes Fettelaar
2 maanden geleden

Hallo Anouk
Etihad zegt dat ze de kosten vergoeden maar wanneer je via een tussenpersoon hebt geboekt ze niets voor je kunnen doen. Ik moet dan contact opnemen met de tussenpersoon. Schipholtickets.nl in dit geval.
Ik heb vandaag nogmaals proberen te bellen met etihad maar hun nummer (in Amsterdam) lijkt niet meer te bestaan.

Joost
2 maanden geleden

Hallo,

Wij zitten in een erg lastige situatie met onze dure vliegtickets naar Indonesie.
Januari 2020 heb ik via Budgetair voor ons gezin (3 personen) een vliegticket gekocht naar Indonesie. In juni 2020 was het duidelijk dat onze reis in juli vanwege de corona niet door kon gaan. Ons ticket heb ik toen (op advies van Budgetair) bij Turkish Airlines (de vliegmaatschappij) ingeruild voor een open ticket. Dit open ticket heeft achteraf gezien een veel te korte geldigheidsduur tot 31 december 2021. Deze zomer was het opnieuw niet mogelijk om naar Indonesie op vakantie te gaan, vanwege een negatief reisadvies vanuit Nederland + het land is volledig afgesloten voor toerisme. Ik heb daarom Turkish Airlines via hun feedback formulier verzocht de geldigheidsduur van onze open tickets te verlengen. Dit verzoek is door Turkish Airlines geweigerd. Vervolgens heb ik bij BudgetAir geprobeerd het aanschafbedrag van onze tickets terug te vorderen. Van BudgetAir kreeg ik de reactie (in het Engels via de chatbox, een medewerker spreken is niet mogelijk) dat onze boeking door Turkish Airlines uit hun systeem is gehaald en dat ik het bedrag bij Turkish Airlines moet terug gaan vorderen. Dit heb ik gedaan, maar via het feedback formulier van Turkish Airlines (hier ook geen medewerker kunnen spreken) kreeg ik te horen dat de voorwaarden van ons ticket een annulering niet toelaten en dat wij helaas ons geld kwijt zijn indien wij dit jaar geen gebruik maken van ons ticket.
Geldt de EU wet ook voor Turkish Airlines en hebben wij recht op geld terug? En hoe kan ik het geld alsnog terugvorrderen?

Will
3 maanden geleden

Hoi hoi,

Weet u ook hoe het zit met vluchten die gedeeltelijk zijn uitgevoerd?

Mijn vriendin is op bezoek uit de Filippijnen met een Schengen visa voor family en vrienden. Ze heeft tickets geboekt bij Emirates.

Ze is hier op 5aug heen gekomen en zou op 17 sep weer terug vliegen.

De terug vlucht is nu geannuleerd.

De ticket is geboekt bij trip.com. Zij kunnen ons alleen maar tickets aanbieden die 600+ euro duurder is.

Als reden word gegeven dat er alleen maar business class tickets beschikbaar zijn van wege de inreis beperkingen die de Filippijnen hebben ingevoerd. Deze beperking zijn al sinds begin mei 2021 van kracht en wij hebben het ticket in juli 2021 geboekt. Dit was dus al lang en breed bekend toen wij boekte.

Emirates heeft ons op een wachtlijst gezet en zegt dat er in de hele maand september nog maar een economy ticker beschikbaar is op 25 september mijn vriendin wil voor de 20ste thuis zijn dus dat is geen optie.

Volgens mij is het toch zo dat ze een vervangend ticket moeten geven of niet? Wat kunnen wij in dit geval doen.

Hartelijk dank

E en W

Will
3 maanden geleden

Hoi Anouk,

Wij hebben contact gehad met emirates en trip.com.

Wij willen een ticket, zij moet naar huis en ticket prijzen zijn echt gigantische duur in september.

Trip.com zegt dat ze niks kunnen doen.

Emirates zegt dat ze een ticket hebben op 25 september 8dagen na de originele vlucht. Maar dat is te laat. Als we eerder willen vliegen moeten we meer dan 600 euro bijbetalen omdat er alleen business class tickets beschikbaar zouden zijn.

Last edited 3 maanden geleden by Will
Will
3 maanden geleden

Okay we zullen hun weer benaderen. Hartelijk dank voor de informatie

Will
3 maanden geleden

Welke wet of richtlijn staat dat recht op geld terug plus de meerprijs van het nieuwe ticket? Dan kunnen we dat noemen bij hun.

André
4 maanden geleden

Dag,
Ik heb nog twee vouchers van de KLM voor het niet kunnen vliegen naar Madrid in de Covid tijd. Ik wil nu dat de vouchers terugbetaald worden, maar ik krijg aan geen enkele poort contact met KLM. Niet via de telefoo (helaas is de wachttijd lang, ook antwoord Whatsapp gewoon niet
Ik heb toch het recht dat de voucher wordt terugbetaald. Hun vluchten zijn meer dan verdubbeld naar de bestemming die ik had

Brenda koevoets
4 maanden geleden

Wij hebben via vliegtickets.nl een reis geboekt naar Thailand. Ik heb sinds juli 2020 maandelijks verzocht om restitutie. In december 2020 kreeg ik bericht dat ze zsm zouden betalen. Dit is niet gebeurt. Later vertelden ze mij dat ik zelf maar contact moest opnemen met de maatschappij. Dit heb ik niet gedaan. Ik heb niet bij de luchtvaartmaatschappij geboekt maar bij vliegtickets.nl en ben van mening dat zij verantwoordelijk zijn voor de restitutie. Juni/juli 2021 werd het verhaal vanuit vliegtickets.nl dat Thai air zich niet aan de Europeanen wet en regelgeving hoeven te houden en dat ze daarom niet over kunnen gaan tot restitutie. Ik heb geantwoord dat ik bij vliegtickets.nl heb geboekt en dat zij, mijn inziens, zich te houden hebben aan de Europese wet- en regelgeving ongeacht wie hun onderaannemer is. Ik heb niets meer gehoord. De termijn van 12 maanden om terug te betalen is verstreken. Wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen?

Brenda koevoets
4 maanden geleden

We zouden via Duitsland reizen ( Lufthansa) en vervolgens overstap op Thai air . Ik heb inmiddels ook gemaild met Thai airways en cc naar vliegtickets.nl. Laatst genoemde geeft nu (aug 2021) aan dat ze geen tijd hebben en een achterstand in de verwerking en opnieuw hopen ze op mijn geduld. Ik weet werkelijk niet wat ik verder kan doen.

Annemieke
4 maanden geleden

Wij hebben in nov 2019 4 tickets geboekt waarvan 3 bij vliegwinkel en 1 bij tix.nl. De reis zou in juli 2020 plaatsvinden maar is door Corona geannuleerd. Voor 3 tickets is een voucher afgegeven waarvan vliegwinkel heeft aangegeven dat deze vouchers ongeldig zijn, en dat er een refund is gestart. We krijgen nu bericht dat de Aeroflot de refund heeft afgewezen . Tix laat verder niets van zich horen. Het gaat om bedrag van bijna € 3.500,-. Wat kunnen we doen?

Annemieke Gruijs
4 maanden geleden

Hoi Anouk, ik heb in 2020 meerdere keren een ticket aangemaakt voor terugbetaling bij Aeroflot maar Aeroflot geeft aan dat we een voucher hebben en dus geen geld krijgen. Ik heb een maand geleden nog telefonisch gehad met Aeroflot. Ze blijven aangeven dat wij geen geld terug krijgen. Vliegwinkel bleef echter volhouden dat we wel geld terug krijgen maar die haakt sinds vandaag ook af en verwijst ons weer terug naar Aeroflot. Ik heb van alles wel een schriftelijk bewijs. Alle correspondentie van vliegwinkel is per Messenger gegaan , via Tix per mail.

Annemieke Gruijs
4 maanden geleden

Dank je wel, ben benieuwd

Annemieke Gruijs
4 maanden geleden

Ik heb zojuist gebeld met Aeroflot, ze zeggen nu dat ik vouchers heb en als ik deze niet gebruik de komende 3 jaar betalen ze je geld terug😱

Joeri van Wijngaarden
4 maanden geleden

ik heb een jaar geleden tickets geboekt via Kiwi.com, vanwege covid hebben zij de vlucht geannuleerd en nu een jaar later krijg ik een voucher voor maar 60% van de oorspronkelijke ticket prijs terwijl ze mij een cash refund hebben toegezegd. uiteraard geeft Kiwi.com nu niet meer thuis. wat kan ik doen?

roy Gieling
4 maanden geleden

Hoi wij hebben een vlucht geboekt via Kiwi.com met ryanair heen via duitsland en terug met transavia vanuit Faro naar Rotterdam. Nu is het zo dat wij aankomende zondag gaan vertrekken 18-07-21: Nu is 1 van onze groep positief getest voor corona en de rest in nauw contact geweest waardoor wij tot zondag in quarantaine moeten dan testen of wij negatief zijn. Nu kunnen wij dus zondag niet vliegen. Heb contact gehad met Kiwi.com wat trouwens geen makkelijke klus is, maar zij willen geen geld retour doen als wij annuleren of een voucher aanbieden. Heb ik wel ergens rechts op geld terug of voucher?

Thea Nijenhuis
5 maanden geleden

Goedemiddag,
januari 2020 hadden we via TUI een reis geboekt naar Rhodos voor juli datzelfde jaar. Helaas moesten we onze reis verzetten naar het jaar daarop 2021 omdat het ivm mijn werk (zorg) niet verantwoord was om op vakantie te gaan. Nu zouden we dit jaar dus in juli gaan maar weer ivm werk niet verantwoord. Ik wilde de reis weer graag een jaar doorschuiven maar TUI heeft die mogelijkheid niet. Mijn enige keus was annuleren. Dit heb ik gedaan en met een boete op de koop erbij. Kleine 1000 euro weg. Mijn bonus van de staat, werken met corona helemaal weg. TUI zei dat er mogelijk een deel van de som vergoed werd omdat ik in de zorg werk. Helaas, de europeesche heeft het afgewezen. Nu is mijn vraag kan ik nog wat of is mijn zuurverdiende 1000 euro gesponsord aan TUI. Ik had de reis graag volgend jaar gemaakt.

Anoniem
5 maanden geleden

Hallo, Ik vind het wel erg frustrerend dat hetzelfde hotel nu wel op de site staat en boekbaar is. Ik ben nu wel mijn centen kwijt. En geen vakantie. Ik had ook aangegeven het graag naar volgend jaar te willen verzetten. Omruilgarantie werkt dan toch niet.
Groetjes Thea Nijenhuis.

Alexandra Herzog
5 maanden geleden

Goedemiddag, wij hebben bij de Griekse maatschappij SkyExpress in 2020 2 retourtickets geboekt Athene-Kythira. Vanwege Corona vorig jaar zijn die tickets omgezet in vouchers. Na een jaar zouden wij hiervan de refund ontvangen. Dat zou zijn na 20/04-2021 want de vlucht zou geweest zijn op 20 en 27/04-2020. Wij hebben een jaar gewacht. Inmiddels ben ik tal van mails verder en krijg gewoon geen enkele reactie meer van SkyExpress en tot op heden ook geen refund ontvangen. Wat nu te doen? Graag uw hulp in deze.
Met vriendelijke groet,
Alexandra

Alexandra Herzog
5 maanden geleden

Goedemorgen, wij hebben veel mailwisselingen gehad. Wij hebben zoals SkyExpress van ons verlangde, een jaar gewacht. Dus na 20 april konden wij de refund verwachten, alleen wij hebben nog steeds niets ontvangen en sinds 20 april wordt er ook niet meer gereageerd door SkyExpress op onze mails over die refund. Dus wat nu te doen?Mvg, Alexandra

Alexandra Herzog
4 maanden geleden

Dag Anouk. Telefonisch reageren? Ja heb ik geprobeerd. via een zogenaamd gratis nr. maar dat is constant ingesprek. Via een ander nr. kom je in de wacht met een bandje dat ‘ik’ zeg maar, per minuut x euro moet gaan betalen. En dit een paar minuten achter elkaar. Ik heb maar opgehangen uiteindelijk. Dus, helaas geen telefonisch contact gehad. Mvg, Alexandra

Martin
5 maanden geleden

Wij hebben een ticket geboekt via vliegtickets.nl. Wij zouden op 10 maart 2020 vertrekken. Helaas ging onze vlucht wegens corona niet door. Tot op heden nog geen restitutie mogen ontvangen. Vliegtickets stuurde in de e-mail dat het mogelijk wel zes maanden kan duren voordat wij het geld terug zouden ontvangen. We zijn inmiddels bijna 1.5 jaar verder. Geen idee wat we moeten doen..

Martin
5 maanden geleden

Wij hebben contact gehad per e-mail met vliegtickets.nl ook hebben wij reeds contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij Pegasus. Pegasus vraagt om een PNR nummer die wij niet hebben. Wij hebben enkel een boekingsbevestiging en een boekingsnummer via vliegtickets.nl.

Angela
5 maanden geleden

Wij hebben vorige jaar geboekt bij garuda op 24 april en tot heden hebben we ons geld nog niet terug wat moet ik doen
Het gaat om €10,000

Angela
5 maanden geleden

Ze hadden toezegging gedaan bij mijn man dat ze dat over 3 weken zou storten omdat ze druk hadden.
En mijn man is 4 weken geleden aan Corona overleden .

Sandra Aries
5 maanden geleden

Wij hadden vorig jaar januari via Cheaptickets een (KLM)ticket naar Turkije gekocht. Het ticket kostte ruim 200 euro. De vlucht werd in juni 2020 geannuleerd i.v.m. COVID 19. Wij proberen nu al meer dan een jaar ons geld terug te krijgen maar ook wij worden van het kastje naar de muur gestuurd! Cheaptickets verwijst ons door naar KLM en KLM zegt dat ze al betaald heeft aan Cheaptickets en wij bij Cheaptickets moeten zijn. Contact met Cheaptickets verloopt alleen via de chat omdat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Inmiddels ben ik ten einde raad!!

Sandra
5 maanden geleden

Mijn zoon heeft telefonisch contact gehad met KLM en zij verwezen hem door naar Cheaptickets. Geen bewijs van dus op schrift! De chats met Cheaptickets heeft hij bewaard.

Sandra
5 maanden geleden

Zojuist heb ik een dame van KLM gesproken en zij meldde mij dat we ons echt tot Cheaptickets moeten wenden omdat zij verantwoordelijk zijn. Deze mevrouw kon niets voor mij betekenen, maar ging er vanuit dat het geld na 1,5 jaar wel betaald zou moeten zijn aan Cheaptickets maar ze kon het niet nakijken. Wat nu? Zouden jullie ons kunnen helpen?

anouchka van veen
5 maanden geleden

5 tickets naar Brazilië via TAP AIR: ongevraagd vouchers toegestuurd gekregen die nu na 12 maanden bijna verlopen. Er is geen enkel telefoonnummer te bereiken en geen contact te maken met TAP: hoe kan ik mijn geld terug krijgen.

E. Claessen
5 maanden geleden

Hier hetzelfde. Mijn dochter had in april vorig jaar af moeten reizen naar Ibiza voor 3 maanden. Had van haar eigen geld een ticket geboekt bij Cheaptickets en zou vliegen met Ryanair. Tot op heden nog geen geld teruggekregen. Haar ticket kostte € 120. Ik denk dat we al meer aan kosten kwijt zijn aan de telefoonrekening van het bellen met diverse mensen van Cheaptickets en rechtsbijstand. Je word van het het kastje naar de muur gestuurd en soms gewoon niet teruggebeld. Het laatste bericht is dat ze er een advocaat op gaan zetten. Wat een onzin! betaal gewoon dat geld terug en klaar. Te schandalig voor woorden.

Pris Robijn
5 maanden geleden

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik had bij cheap ticket vliegticket geboekt echter kreeg ik gelijk een mail dat er iets fout is gegaan en dat deze vlucht er niet in zit. Ik zou binnen 48 uur mijn geld terug krijgen. Tot op heden niks meer gehoord. Mailen ook niks meer. Wat kan ik doen het gaat om 8 vliegtickets naar amerika dus ook echt veel geld. Ik hoop dat iemand tips heeft.

Pris Robijn
5 maanden geleden

Nee helaas niet ik heb ze nu al meerdere mails gestuurd maar krijg geen antwoord.

Pris Robijn
5 maanden geleden
Reply to  Pris Robijn

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

Pris Robijn
5 maanden geleden

Ik heb het ook al via de chat geprobeerd maar krijg nu helemaal geen antwoord meer. Via de chat zeiden ze ook dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen. Dit is weer niet gebeurd. Kan iemand mij adviseren wat ik nu kan doen

Turgut
5 maanden geleden

Beste Lezer,
Ik heb op 31.12.2019 vliegtickets gekocht via TRIPAIR. Ik zou in 2020 in augstus vliegen. In juni 2020 heb ik met Turkish Airlines gebeld, ik kon mijn vliegtickets ook gebruiken mits te gebruikt zijn vor 31.12.2021. Dat wilde ik graag doen. Ik heb op 8 juni 2021 gebeld met Turkish Airlines. Het volgende kreeg ik te horen TRIPAIR heeft zonder mijn medeweten mijn 4 tickets geannuleerd en geld is nooit geboekt op mijn credit card. Het belangrijkste ik heb hier toe geen opdracht gegeven. dit is een zeer kwalelijk zaak. Nu moet ik nieuwe ticktes kopen die vele malen duurder zijn volgens TURKISH AIRLINES hoefde ik niks bij te betalen als ik de ticktes maar in 2021 zou gebruiken.
Heeft iemand advies wat e doen, TRIPAIR is niet te bereiken via telefoon en via de mail reageren ze niet. Turkish airlines is in contact met TRIPAIR maar zullen vast ook geen reactie krijgen.
gr
Turgut

Muzaffer Dilekci
5 maanden geleden
Reply to  Turgut

Beste Turgut,

Ik maak nu precies hetzelfde mee. Service van Turkish airlines is waardeloos. Ik heb zelf ook aanvraag gedaan voor op on-hold zetten van mijn tickets die ik heb gekocht bij Tripair. Heb zelfs een bevestiging gekregen van THY dat ik de tickets kan gebruiken tot 31 december 2021. Maar heb ook te horen gekregen dat Tripair mijn tickets heeft geannuleerd. Geen een cent van ontvangen helaas. Heb tot nu toe in totaal meer dan 13 uur lang gesproken met Turkish Airlines maar wordt telkes afgewezen, omdat ik dit met Tripair moet oplossen. Inmiddels heb ik het ministerie van infrastructuur in Turkije benaderd. Ik ga er letterlijk alles aan doen om dit op te lossen.

Theo Bisseling
5 maanden geleden

Ik probeer al een jaar om geld terug te krijgen van een vlucht van 10 mei 2020. Deze is geannuleerd en het reisbureau (VXperts)zou restitutie aanvragen bij Transavia. Diverse keren contact gehad, maar er was onvoldoende geld om terug te betalen. Vervolgens is VXperts overgenomen door D-reizen en ging D-reizen failliet. Bij Transavia krijg ik 0 op het rekest want zij geven aan het bedrag al te hebben betaald aan VXperts.
Zien hullie nog mogelijkheden? Het betrof vlucht HV 6653 met een totaalbedrag van € 604.
Met vriendelijke groet
Theo Bisseling

kami
6 maanden geleden

Ik probeer al maanden! ons geld terug te krijgen van onze vakantie griekenland augustus 2020. Deze was via vliegtickets.nl geboekt. TUI zegt al sinds vorig jaar het geld al terug te hebben gestort (aan vliegtickets) omdat wij recht hadden op volle restitutie omdat onze luchthaven was gewijzigd.
Wie kan mij in de goeie richting sturen. Waar kan ik mijn klacht indienen om ons geld alsnog terug te krijgen? Alvast bedankt

Kami
6 maanden geleden

Bedankt voor de reactie. Ja, ik ben al sinds oktober aan het mailen . Iedere keer als reactie: dat ze naar een passende oplossing voor ons zoeken terwijl ik sinds dag 1 zeg; geef het geld terug. Vandaag nog als reactie; we laten u weten dat we nog steeds aan uw zaak werken “. Dat hadden ze ook op 19 april jl. gezegd. En nu gebruiken ze de toename van annuleringen weer als smoes dat het langer duurt/gaat duren.
We worden aan een lijntje gehouden. Ik heb alle mails.

Jitske
10 maanden geleden

Beste,
In maart 2020 zaten wij in Nieuw Zeeland als gezin. We zouden in mei vanuit Perth terugvliegen naar Nederland. Die vlucht is geannuleerd en we zijn in april gerepatrieerd uit NZ (op eigen kosten). We hadden een retourvlucht AMS-AUCKLAND en PERTH-AMS. We hadden nog enkele losse vluchten tussendoor om van NZ naar AUS te vliegen. Die zijn alle geannuleerd.
Sinds april 2020 probeer ik de kosten voor de retourvlucht terug te krijgen van budgetair. De vlucht werd uitgevoerd door Singapore Airlines. Onlangs heeft Budgetair aangegeven dat zij het restitutieverzoek (eindelijk) hebben ingediend bij SA.

Ik vraag me af welk deel van de ticketprijs echter vergoed dient te worden. In mijn boeking is geen prijsverschil te zijn tussen de heen en terugvlucht. Ik heb alleen een totaalprijs van 4200 euro voor de retourticket. We hebben begin feb 2020 wel gebruik gemaakt van de heenvlucht. Aangezien het verschillende airports betreffen en hele verschillende periodes vraag ik me af of de restitutie 50% zal zijn? Of dat er gebruik gemaakt wordt van een andere berekening?

Weet u wat de richtlijn is?
Vriendelijke groet, Jitske Heeren

Hans
10 maanden geleden

Beste,
In februari heb ik bij Cheaptickets voor twee personen tickets gekocht van Eindhoven naar Brindisi (Ryanair, 20 juni, FR8833) en van Napels naar Amsterdam (transavia, 6 juli, 6410). Vanuit Cheaptickets krijg ik via Facebook al vanaf juni reactie dat er nog geen restitutie is ontvangen en zij in afwachting zijn van de vliegtuigmaatschappijen. Kennissen met vergelijkbare situaties hebben echter al in juni / augustus uitgekeerd gekregen. Kunnen jullie mij hierin verder helpen?
Groet, Hans

Danielle Duim
11 maanden geleden

goedemiddag, ik wacht inmiddels vanaf 18 juli op een refund van onze terugvlucht Barcalona -Amsterdam.
Wij zouden vliegen met Level Europe en daarna per mail te horen gekregen dat Vueling het overneemt. Vueling amper te bereiken en beantwoord niet de vraag waar het om gaat . Als ik ons vluchtnummer daar doorgeef , staat er ; u bent nog niet terugbetaald!!
Tips?

Eveline
11 maanden geleden

Mijn vlucht van Crains via Singapore is gewijzigd. Het was voor mij niet mogelijk om deze gewijzigde vlucht te nemen. Hierom wilde ik mijn geld terug. Echter werd mij verteld dat ik alleen een credit kon krijgen. Hierom heb ik deze uiteindelijk geaccepteerd.
Nu ik hier inmiddels veel meer over heb gehoord en gelezen, begrijp ik dat ik mijn geld had terug mogen krijgen en de credit niet had hoeven accepteren. Ik ben hierover vals geïnformeerd door de vliegmaatschappij (Etihad Airways)
Zij zeggen hier niets meer aan te kunnen doen. De credit is twee jaar geldig. Of het (resterende) bedrag daarna wel uitbetaald kan worden kan niemand mij vertellen. Ik moet daarvoor over twee jaar maar even bellen.
Wat kan ik doen om te zorgen dat ik toch mijn geld terug kan krijgen? Heb ik recht op geld terug als ik geen gebruik kan maken van de credit?

yvette
1 jaar geleden

ik had een vlucht met Vueling in juli . Deze was geannuleerd. Via de app kon je aanklikken geld terug en tot op de dag van vandaag staat het nog zo. Inmiddels december en geen geld en geen berichten en je krijgt al helemaal niemand aan de telefoon.

Tom Bastianen
1 jaar geleden

Beste, Heb in februari tickets vanuit België aangekocht bij Schipholtickets.nl voor vluchten heen en terug met Corsair vanuit Parijs-Orly naar Miami en terug op 4/07/20 en 15/07/20. Na het annuleren van de vluchten door de Covid19 pandemie heb ik naar beide instanties een mail gestuurd om te vragen voor ofwel terugbetaling, herboeking of voucher. Op welke manier maakt mij niet uit, maar uiteraard wel één van de drie. Beide partijen antwoorden mij echter dat de andere partij voor dit moet instaan. Hoe kom ik te weten welke instantie hiervoor moet instaan zodat ik deze mooie reis op een later tijdstip nog kan maken?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Tom Bastianen

Beste Tom, bedankt voor je bericht. Als ik goed uit uw verhaal begrijp heeft u geboekt voor vluchten met Corsair. Zij voeren de vluchten uit en dan kunt u beter met hen communiceren daarover. Het lijkt mij dat zij hetzelfde beleid hanteren voor de vluchten. ~Joery

Tom Bastianen
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Beste, heb met Corsair gemaild en zij vertellen mij dat ik de tickets via Schipholtickets. nl heb aangekocht en dat zij dus moeten instaan voor terugbetaling of voucher.

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Tom Bastianen

Hallo Tom, dank voor je bericht. We horen inderdaad vaker dat de luchtvaartmaatschappij verwijst naar de ticketorganisatie. Wanneer je terugbetaling wilt, kan ik je verwijzen naar onze dochteronderneming Miss Casey. Miss Casey claimt restitutie van ticketgeld bij maatschappijen. Op de website vind je daarover alle informatie. https://www.misscasey.com/nl/ Zij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. ~Hedy

Karin Vermeer
1 jaar geleden

Beste,
Via D-reizen heb ik voor maart ’20 retourtickets gekocht naar Brunei met Singapore Airlines. Na 2 keer mijn vluchten te hebben omgeboekt, heb ik na de laatste annulering door Singapore Airlines een refund gevraagd. Singapore Airlines heeft na ca. 4 maanden het ticketbedrag naar D-reizen keurig netjes geretourneerd. D-reizen heeft mij laten weten dat zij pas over 20 weken dit bedrag naar mij gaan overmaken. Mogen zij het mij toekomende bedrag zomaar 20 weken later op hun rekening laten staan?
Met vriendelijke groeten,
Karin Vermeer

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Karin Vermeer

Bedankt voor je bericht Karin. Dat een reisbureau het bedrag vasthoud, staat niet vastgesteld in een regelgeving. Dit valt eerder onder standaard consumentenrecht, alleen hebben wij daar de kennis niet over. Ik hoop u toch enigszins te hebben geholpen! :) ~Joery

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Karin Vermeer

Beste Karin, ter aanvulling op ons eerdere antwoord wil ik je graag verwijzen naar de Autoriteit Consument en Markt. Zij kunnen je waarschijnlijk informeren over de mogelijkheden voor jou om restitutie van het ticketgeld te bespoedigen. ~Hedy

Karin Vermeer
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Hoi Hedy,
Bedankt voor jouw reactie. Ik ga zeker met deze instantie contact opnemen.

Serge Wouters
1 jaar geleden

Beste,

Onze reis van Emirates geboekt bij cheaptickets is in maart 2020 geannuleerd. Tot op heden hebben wij nog geen restitutie mogen ontvangen. Er is met geen mogelijkheid contact te krijgen met Chesptickets. Het gaat om een behoorlijk bedrag en wil graag weten hoe ‘t afgehandeld wordt. Kan iemand mij adviseren wat te doen?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Serge Wouters

Beste Serge, dank voor je bericht. We horen vaker dat ticketorganisaties slecht of niet bereikbaar zijn. Je hebt in ieder geval recht op restitutie. Op de site van onze dochteronderneming Miss Casey vind je hierover alle informatie. Miss Casey claimt restitutie bij luchtvaartmaatschappijen en ticketorganisaties volgens het Verdrag van Montreal. https://www.misscasey.com/nl/ Zij zijn natuurlijk ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. ~Hedy

Kaya
1 jaar geleden

Ivm code oranje hebben wij gekozen om niet te vliegen naar Turkije. Alleen de vliegmaatschappij sunexpress wil ons niet helpen. Wij hadden de Tickets via internetsite tix.nl gekocht zij beweren dat we bij sunexpress de tickets kunnen wijzigen naar een voucher of omboeken. Helaas weigert sunexpress ons te helpen en gaf aan dat tix. Nl dit moet doen ik ben al bijnna 3 maanden bezig hiermee. Wat kan ik doen?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Kaya

Hallo Kaya, ik kan me voorstellen dat jullie ervoor gekozen hebben om niet naar Turkije te gaan. Wanneer je zelf annuleert heb je in principe geen recht op restitutie. Volgens de EU regelgeving is het zo dat wanneer een passagier zelf annuleert, de voorwaarden gelden zoals vermeld op de oorspronkelijke tickets. Alleen nu, met COVID19, wordt vaak wel de mogelijkheid tot omboeken ov een voucher aangeboden. Het lijkt mij in dat geval logisch dat zo’n wijziging via Tix.nl plaatsvindt. Dat is wat SunExpress zelf ook aangeeft. Het is een lastige situatie. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Deze kan je waarschijnlijk wel iets voor je doen! Heel veel succes! ~Hedy

Kaya
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering. Ik ga hier achteraan. Bedankt!

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Kaya

Fijn Kaya, succes! ~Hedy

Carla
1 jaar geleden

Mag CheapTickets dossierkosten (29,00 Eur.) achterhouden bij een refund, tickets zijn vergoed.

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Carla

Hallo Carla, dank je voor je bericht. Wanneer de dossierkosten vooraf vermeld zijn op de boekingsbevestiging, mogen deze ingehouden worden. Het dossier is dan bij de boeking namelijk daadwerkelijk aangemaakt. Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact met ons op, op 088 0066466. ~Hedy

Bertus Ebbenhorst
1 jaar geleden

Ik had twee vluchten geboekt naar Rome en terug bij Anisec Luftfart en geld terug gevraagt maar tot op heden nog geen reactie wat kan ik nog doen

Editor
Customercare
1 jaar geleden

Beste Bertus. Bedankt voor je bericht. Hier is helaas heel weinig aan te doen. Wij weten dat Anisec Luftfart hetzelfde is als Level Europe en zij zijn afgelopen maanden failliet gegaan. Hierdoor is het niet mogelijk om de ticketprijs terug te ontvangen. Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord. ~Joery

Brahim
1 jaar geleden

heb een tickit van 250 euro van april 2020 Marokko -Amsterdam die was geannuleerd door de maatschappij AIR ARABIA. Die willen niks terugbetalen alleen een reserveringsnummer waarmee ik binnen 1jaar moet boeken. Alleen ga ik voorlopig niet naar Marokko niet binnen 1jaar en ook niet over 2jaar. Heb al meerdere keren met ze gemaild maar daar krijg ik standaard antwoord in het engels hier heb je een vouchercode, maar op vragen reageren ze niet. Hoe kan ik me geld terug krijgen? Welke wegen moet ik bewandelen? Op mail reageren ze niet meer.

Brahim
1 jaar geleden
Reply to  Brahim

Air Arabia does not have a refund policy once the booking is paid for (except flights to/from Cairo). On cancellation, Air Arabia will retain the remaining amount as a credit towards a future flight which can be used for travel within one year from the date of payment by the same passenger only. Dit is wat ik op internet heb gevonden

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Brahim

Beste Brahim, wat een vervelende kwestie. Het probleem is dat Air Arabia een niet Europese luchtvaartmaatschappij is en dat jouw vlucht vertrok vanuit Marokko. Daardoor valt de vlucht niet onder de EU-Regelgeving en is er geen recht op schadevergoeding volgens 261/2004. Onze dochteronderneming Miss Casey claimt restitutie van ticketgeld bij maatschappijen, maar Air Arabia heeft geen kantoor in Nederland, het is daarom niet mogelijk een juridische procedure te starten. Helaas betekent dit dat wij je niet kunnen adviseren en je ook niet behulpzaam kunnen zijn. Helaas! Misschien is het toch een idee om de ‘voucher’ te accepteren en te vragen of deze bijvoorbeeld wel overdraagbaar is. Heel veel succes! ~Hedy

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Brahim

Hoi Brahim, ik je op het laatste bericht dat je achterliet (overigens dank daarvoor) geantwoord. Veel succes!~Hedy

Brahim
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord. Top!

Luuk
1 jaar geleden

Ik had eind maart een retour vlucht van Melbourne naar amsterdam geboekt via vliegwinkel. Het terugvlucht naar australie is toen gecanceled vanwegen corona. Zelf kon voordat ik vertrok geen contact krijgen met vliegwinkel om mijn vlucht te weizigen/annuleren. Hierdoor ben ik toch maar tegug gegaan naar nederland. Ondertussen heb ik (na 8 Maanden!!) eindelijk een creditnota gekregen dit is alleen maar de helft van het betaald bedrag. Er is in het mailcontact tegen mij gezegt dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen. En op de boekings bevestiging staat alleen de totaal prijs van de boeking. Heb ik hier recht om dan ook het volledige bedrag terug te krijgen?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Luuk

Hoi Luuk, wat vervelend! Dat kan niet de bedoeling zijn. Mocht je er niet uitkomen met Vliegwinkel, raad ik je aan om via de site van ons “zusje” Miss Casey, hiervoor een claim in te dienen. De volgende link kun je gebruiken: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Ook zijn zij natuurlijk telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy

Sven
1 jaar geleden

Ik heb via Cheaptickets geboekt en betaald voor 3* retour Amsterdam-Allicante met airliner Vueling. (vluchtdata 25 april 2020-6 mei 2020)

Cheaptickets is niet te bereiken, Vueling zegt dat Corona overmacht is en dat er geen restitutie volgt.

Cheaptickets heeft eind Juli 2020 een bericht gestuurd dat men een manier heeft gevonden om het geld van Vueling retour te krijgen.
Nu ruim 3 maanden later hoor ik nog steeds niks van Cheaptickets, Cheaptickets is onbereikbaar en men reageert ook niet op mails.

Naast mijn vakantie lijkt nu Cheaptickets nu ook mijn komende feestdagen te verpesten want ik heb het geld ondertussen hard nodig.

Is er niet iets mogelijk als een gezamenlijke rechtszaak tegen Cheaptickets?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Sven

Hi Sven, wat ontzettend flauw dat Vueling zo reageert. Jij claim geen compensatie volgens de Verordening 261/2004 maar gewoon restitutie van je ticketgeld, volgens het Verdrag van Montreal. Daar heb je als passagier recht op. Vervelend dat Cheaptickets niet bereikbaar is. Mocht je er niet uitkomen met hen, raad ik je aan om via de site van ons “zusje” Miss Casey, hiervoor een claim in te dienen. De volgende link kun je gebruiken: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Ook zijn zij natuurlijk telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy

Kim
1 jaar geleden

Ik heb in februari 2020, via budgetair , een vlucht (heen/terug) geboekt naar Istanboel. 2 dagen voor mijn vertrek in maart 2020 werd mijn vlucht geannuleerd vanwege het reisverbod dat van kracht ging door het coronavirus. Van budgetair heb ik kort daarna een mail ontvangen waarin stond dat ik recht had op een volledige terugbetaling van mijn ticket omdat de vlucht door Turkish airlines zelf werd geannuleerd. Ondertussen zijn we november en vermits budgetair zn klanten nog steeds niet te woord wil staan (hun telefoonlijnen werden gesloten door de drukte) probeer ik al bijna 8 maanden via mail om de beloofde terugbetaling te ontvangen. In hun antwoord, dat ik meestal krijg na 4 -8 weken, wordt telkens alle schuld bij de vliegtuigmaatschappij gelegd en zijn zij naar eigen zeggen constant in overleg hierover. Ik vind dit allemaal heel vreemd want ik ken verschillende mensen die ofwel bij een andere organisatie of bij Turkish airlines zelf, hun tickets hadden geboekt en ook te maken kregen met diezelfde annulatie, En bij hen is al enkele maanden geleden overgegaan tot het terugbetalen van hun tickets. Ligt hier het probleem dan niet bij de reisorganisatie nl. budgetair?? Doordat zij op geen enkele manier telefonisch bereikbaar zijn en eveneens geen kantoor hebben waar ik even verhaal kan gaan halen, groeit mijn achterdocht steeds meer. Ik weet niet meer wat de volgende logische stap zou kunnnen zijn, die ik kan zetten om mn centen terug te krijgen

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Kim

Beste Kim, dank je voor je bericht. In eerste instantie heeft Budgetair keurig gereageerd door aan te geven dat je recht hebt op volledige terugbetaling. Wat vervelend dat je daarna niets meer gehoord hebt. Onze dochteronderneming Miss Casey claimt restitutie van ticketgeld bij maatschappijen. Op hun site kun je kijken voor meer informatie en een claim aanmaken, indien gewenst. Middels de volgende link kom je direct op de juiste pagina. Ticketrestitutie valt onder extra gemaakte kosten. Je hebt iets gekocht, maar niet gekregen. https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ . Natuurlijk zijn zij ook altijd telefonisch bereikbaar op 088 0066444 Succes! ~Hedy

Maud v. Velzen
1 jaar geleden

Via Vliegwinkel 4 tickets geboekt naar Orland 21 maart, deze zijn geannuleerd.
Tot op heden nog geen cent ontvangen
KLM en Vliegwinkel wijzen naar elkaar
Ik zou nu echt de ongeveer 2700 euro terug willen hebben
Wat moet ik doen

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Maud v. Velzen

Beste Maud, bedankt voor jouw bericht. Wat vervelend dat de 2 partijen naar elkaar wijzen. Wanneer de vliegtuigmaatschappij heeft geannuleerd heb je recht op een volledige restitutie. Onze dochteronderneming MissCasey kan jou hierbij assisteren. Zij kunnen de restitutie voor jou gaan indienen. Mocht je hier meer over willen weten adviseer ik je even te bellen met nummer 088-0066444. Je kunt ook meteen jouw dossier aanmaken via de volgende link: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag! ~ Linda.

Van Acker Rosette
1 jaar geleden

Ik heb een vlucht geboekt bij veuling ,die zou doorgaan op 7 april 2020.nadat mijn vlucht van tui op 20 maart geanuleerd was door corona.Hoe kan ik nu de betaling van Tui en veuling terug betaald krijgen.Heel erg dank als jullie mij zouden kunnen helpengroetjes

Editor
Customercare
1 jaar geleden

Beste Rosette, dankjewel voor je bericht. Onze dochteronderneming Miss Casey kan hiermee behulpzaam zijn. Middels onderstaande link vindt je daarover alle informatie. Miss Casey kan restitutie van ticketgeld claimen bij luchtvaartmaatschappijen, volgens het Verdrag van Montreal. Miss Casey is ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy
https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/

Ter Weijden
1 jaar geleden

Via vliegwinkel ook stoelreserveringskosten gemaakt van ruim 300 euro
Nu krijg ik tickets vergoed maar ze betalen niet terug de stoelreserveringen, ik ben hier eigenlijk verbijsterd over. Mag dit zomaar?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Ter Weijden

Bedankt voor je bericht Ter Weijden. De kosten van de stoelreservering behoort je terug te ontvangen, aangezien je daar geen gebruik van hebt gemaakt. Wanneer je de stoelreserveringskosten bij de boeking hebt betaald, behoort Vliegwinkel deze ook aan je terug te betalen. Op het moment dat je deze later zelf bij de vliegtuigmaatschappij hebt betaald, moet je bij hen zijn. Dan is dat buiten Vliegwinkel om gegaan. ~Joery

Ter Weijden
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Dankjewel voor je antwoord

Ter Weijden
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Wat zijn mijn mogelijkheden als Vliegwinkel weigert?
Hb ze net email gestuurd maar hun reactiesnelheid is gemiddeld 4-10 weken!
Zijn jullie een instantie waar ik mijn claim kan neerleggen?
Kan mij voorstellen dat ik niet de enige ben
Dankuwel

Ter Weijden
1 jaar geleden
Reply to  Ter Weijden

Excuus het bedrijf heet Vliegtickets.nl

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Ter Weijden

*Vliegtickets.nl bedoel ik in dat geval.~Hedy

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Ter Weijden

Dank voor je bericht. Als Vliegwinkel niet zu willen meewerken, kan ons ‘zusje’Miss Casey hiervoor een claim in behandeling nemen. Middels de hierna volgende link, vindt je alle informatie hierover en kan een claim ingediend worden. https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Miss Casey is ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy

Ter Weijden
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Dankjewel Hedy

Remmes
1 jaar geleden
Reply to  Ter Weijden

Thanks voor het snelle antwoord!c

Remmes
1 jaar geleden

Heb via cheaptickets bij Emirates tickets geboekt. Restitutie is in behandeling, maar heb ik ook recht op restitutie van mijn stoelreserveringen?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Remmes

Beste Remmes, Bij de teruggave van ticketprijs behoort ook de kosten die je hebt gemaakt voor stoelreserveringen en/of bagage. Wanneer je nog extra vragen hebt, horen wij het graag. ~Joery

Elly Steffanie
1 jaar geleden

Beste .

Mijn reis naar Spanje 5 mei is geannuleerd. Eerst zou ik een voucher krijgen.
In Juli kwamen ze met het verhaal dat ik mijn geld zou terug krijgen .
Het was een pakket reis .Nu zeggen ze weer mijn geld is onderweg.
Hoelang kan dat duren mag dat zomaar.

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Elly Steffanie

Hallo Elly, wat een vervelende situatie. Je krijgt hierdoor het gevoel aan het lijntje te worden gehouden, begrijp ik. Op de site van ons ‘zusje’ Miss Casey vind je informatie over je rechten. Volgens het Verdrag van Montreal is het een passagiersrecht om restitutie van het ticket te ontvangen, bij een annulering gedaan door de luchtvaartmaatschappij. Miss Casey kan dit voor je claimen. Wanneer je vragen hebt, zijn zij ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Middels onderstaande link, vind je ook alle informatie.~Hedy
https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/

Verona
1 jaar geleden

Ik heb een vraag ik had mijn vlucht geboekt bij vueling naar Barcelona. En die werd gecancelled en bleek dat zij het hadden uit besteed aan level. Nu stond er eerst vlucht krediet op mijn account bij vueling en opeens werd er gezegd dat ik het al verbruikt had maar ik zit nog steeds in Nederland. Ik meld dat hun dus en nu verwijzen ze mij door naar level om daar in het faillissement mee te gaan. Maar ik heb mijn tickets helemaal niet besteld bij level maar bij vueling en zij zijn met geen mogelijkheid te pakken te krijgen. Dit gedoe ben ik nu al maanden mee bezig. En wil nu gewoon mijn geld terug van vueling. Hoe pak ik dit nu aan. Met vriendelijke groet, verona lampkin

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Verona

Hallo Verona, wat vervelend dat Vueling zo reageert. Wanneer jouw vlucht is geboekt bij Vueling en je hebt daarvan een boekingsbevestiging van hen ontvangen, heb je in geval van annulering recht op restitutie van het ticketgeld. Als Vueling hieraan niet meewerkt, is het mogelijk een claim in te dienen bij ons ‘zusje’ Miss Casey. Miss Casey claimt volgens de Montreal Convention ticketrestitutie als extra gemaakte kosten. Je kunt een claim aanmaken via onderstaande link: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Bij overige vragen kun je Miss Casey altijd bereiken op 088 0066444. ~Hedy

edwin
1 jaar geleden

Ticket geboekt bij United Airlines naar USA via tix.nl.
United stuurt ons naar 3rd party. Tix stuurt ons naar UA. Kastje muur dus.
Formeel is ticket niet gecanceled alleen komen we de USA niet in en hebben geen andere keuze als niet vertrekken. Hoe krijgen we nu gedaan dan we of geld retour krigen (Voorkeur) of een voucher?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  edwin

Beste Edwin, wat ontzettend vervelend dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wanneer jij zelf jouw vlucht wilt annuleren dien je dit te melden bij Tix.nl. Zij kunnen jou dan ook informeren over jouw ticketvoorwaarden. De wetgeving geeft namelijk aan dat je enkel recht hebt op restitutie van je ticket waneer de vliegtuigmaatschappij jouw vlucht annuleert en niet uitvoert. Wanneer je zelf annuleert wordt er naar de ticketvoorwaarden gekeken en naar aanleiding daarvan wordt er bepaald hoeveel jij van jouw ticket terugkrijgt. Wellicht biedt de vliegtuigmaatschappij jou uit coulance een voucher aan in deze uitzonderlijke situatie, maar dat zijn zij niet verplicht. Je zult echt moeten aandringen bij Tix.nl dat zij jou verder moeten helpen, je hebt tenslotte bij hen geboekt. Hopelijk wordt het snel opgelost! ~Linda.

Edwin
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Linda, enorm bedankt voor jouw reactie.
Helaas stuurt tux mij naar United Airlines en UA mij naar tix. Gezien het inreisverbod van USA kan ik onmogelijk gebruik maken van het ticket om de USA in te komen en dat is volgens mij het doel van een vliegticket, naar een land toe reizen en daar verblijven. Heen en weer vliegen is zinloos.
Ik heb er inmiddels een advocaat op gezet, ben er klaar mee.

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Edwin

Heel veel succes Edwin! ~Hedy

M. Velders
1 jaar geleden

Hallo

ik heb 3 tickets aan mijn broers geschonken om mij te bezoeken in Thailand.
Door de Corona is dit helaas niet door kunnen gaan en we hebben vouchers gekregen.
1 broer kan makkelijk reizen en zal alsnog komen als de corona voorbij is.
de andere twee kunnen dit niet zo makkelijk ivm werk en familie.
Ik heb KLM meerdere malen gevraagd om de tickets om te zetten naar mijzelf en mijn zoon zodat wij naar NL kunnen komen als de corona over is. als dat niet mogenlijk is wil ik het geld terug voor die twee vluchten/vouchers
Ik krijg geen enkele reactie van KLM via de mail, of andere social media app’s

het is extra lasting omdat ik in Thailand woon en werk…..wat moet ik nu doen?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  M. Velders

Beste M. Velders, heel vervelend om totaal geen reactie te ontvangen van KLM. De optie om de vouchers naar u en uw zoon om te zetten, zou natuurlijk een perfecte oplossing zijn. Via onze website kunt u een dossier/claim aanmaken waarin wij uw voucher checken op rechtmatigheid. Wij beheren dan uw voucher. Wij communiceren met KLM en bewaken de vervaldatum. Komt de vervaldatum in zicht, dan zorgen wij ervoor dat u de reissom terugkrijgt. Zo nodig starten wij een rechtszaak op basis van no cure, no pay. Ook kan ik u nog verwijzen naar de website van onze dochteronderneming Miss Casey https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/
Miss Casey gaat direct aan de slag met het terug vorderen van het ticketbedrag.Ik hoop dat ik u hiermee behulpzaam heb kunnen zijn. Dus EUclaim beheert de voucher en zorgt ervoor dat bij vervaldatum de reissom terugbetaald wordt. Miss Casey schrijft direct de maatschappij aan en vordert het bedrag. Veel succes! ~Hedy

M. Velders
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Dit is zo’n bevredigend antwoord….mijn dank is groot.

leonardus Alexander Bunschoten
1 jaar geleden

Wij hebben een vlucht naar Kuala Lumpur geboekt en DIREKT betaald bij de KLM. Nu heeft de KLM deze vlucht geannuleerd, probeerde wekenlang om ons een voycher te geven, wat wij niet wilde. Toen werd medegedeeld dat de KLM ons heeft omgeboekt naar een andere vlucht een maand later. Maar de grenzen met Malaysia zijn dicht en blijven voorlopig dicht. Nu komt er dan eindelijk een berichtje dat het process voor teruggave van ons geld in werking is gesteld. Maar door de grote drukte kan dit wel 90 dagen duren !!!Mocht er na 90 dagen nog niet zijn betaald dan mogen we customer service van de KLM bellen. Dit laatste is mission impossible. Als laatste de vraag van KLM,of we ook de prijs van de stoelen terug willen hebben. Mijn vraag,WIE IS ER NU GEK.

Editor
Customercare
1 jaar geleden

Beste Leonardus Alexander Bunschoten, hartelijk dank voor uw bericht. Dit is uitermate vervelend dat u zo lang op restitutie moet wachten. Echter is onze ervaring dat de vliegtuigmaatscahppijen deze lange tijd wel nodig hebben om de vele betalingen te verwerken in deze buitengewone situatie. Ik begrijp heel goed dat u dit lang vindt duren, maar een manier om dit proces te versnellen is er helaas niet. Mocht het zo zijn dat u na de 90 dagen de betaling nog niet heeft ontvangen, neemt u dan contact op met MissCasey (www.misscasey.com). Dit is onze dochteronderneming en zij kunnen u behulpzaam zijn bij het terugvorderen van de ticketprijs. Hopelijk volgt de betaling snel! ~Linda.

Marieke
1 jaar geleden

Beste euclaim,

Mijn vriend en ik hebben een heen- en terugreis geboekt bij Transavia naar een Canarisch eiland. De heenreis werd echter geannuleerd. De terugreis niet. We hebben continu geprobeerd contact op te nemen met Transavia om te vragen of onze terugvlucht ook geannuleerd werd, maar we kregen geen reactie. Omdat op de website stond dat bij een annulering van de heenreis de terugreis automatisch ook geannuleerd werd, zijn wij daar vanuit gegaan.

Transavia zegt nu echter dat, omdat wij de heen- en terugvlucht niet tegelijkertijd geboekt hebben, we geen geld terug krijgen voor de terugvlucht omdat dat als enkele reis wordt gezien en we die nog hadden kunnen gebruiken.
Wij konden echter niet naar de plaats van bestemming komen en dus ook geen gebruik maken van deze terugvlucht.

Wat zijn onze rechten hierin?
Vriendelijke groet,
Marieke

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Marieke

Bedankt voor je bericht Marieke. Helaas moet ik je mededelen dat Transavia hierin gelijk heeft. Er zijn namelijk 2 aparte boekingen gemaakt, één voor de heenvlucht en een tweede voor de terugvlucht. Hierdoor zijn er twee aparte situaties ontstaan, die apart beoordeeld worden. Je kunt hier helaas niets tegen doen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op wacht, maar ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. ~Joery

Marieke
1 jaar geleden
Reply to  Customercare

Beste Joery,

Dank voor de snelle reactie!

In onze pogingen om contact op te nemen met Transavia werden wij naar de FAQ van de website verwezen en daar stond dat bij annulering heenvlucht, de terugvlucht automatisch ook geannuleerd zou worden. Er stond niet dat dit om één en dezelfde boeking moest gaan. We hebben herhaaldelijk geprobeerd contact te krijgen met Transavia om bevestigd te krijgen dat de terugvlucht zeker weten geannuleerd werd, maar kregen geen contact en zijn uiteindelijk van de FAQ uitgegaan.

Had Transavia dit duidelijker op de website moeten zetten of beschikbaar moeten zijn voor dit soort vragen? Maakt het nog uit dat wij door deze niet-beschikbaar niet in staat zijn geweest om door te geven dat wij de terugvlucht wilden annuleren?
Wat we niet goed begrijpen is dat er blijkbaar van Transavia van ons werd verwacht om een vlucht te nemen vanaf een bestemming waar wij – door Transavia- niet konden komen.

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Marieke

Goedemorgen Marieke, heel erg lastig deze situatie. Volgens de regelgeving heb je recht op restitutie van de heen- en terugvlucht als deze in 1 boeking zijn gedaan, zoals Joery al zei. Het is natuurlijk wel heel vervelend dat Transavia niet bereikbaar was voor jullie, zodat jullie geen mogelijkheid hadden om te overleggen. Hiervoor kan ik je echt alleen maar naar Transavia verwijzen. Als zij telefonisch onbereikbaar blijven, kun je altijd via social media proberen contact te krijgen. Heel veel succes! Mocht je nog vragen hebben, kun je ons ook altijd bereiken op 088 0066466. ~Hedy

Romke van Andel
1 jaar geleden

Ik zit al 6 maanden te wachten op mijn refund op twee retourvluchten van Garuda van Amsterdam naar Bali, geboekt via Cheaptickets. Van Cheaptickets krijg Ik masndenlang alleen maar standaard mailberichten.
Wat kan Ik doen om mijn refunds waar Ik recht op heb van Cheaptickets alsnog te krijgen?

Editor
Customercare
1 jaar geleden

Beste Romke. bedankt voor je bericht. Het is balen dat je in deze situatie terecht bent gekomen. Wanneer Cheaptickets niet op je berichten reageert, kun je het natuurlijk nog wel proberen bij de airline zelf. Eigenlijk horen zij je de ticketprijs terug te betalen! Wanneer dit allemaal niet lukt, zou je het bij een claimbedrijf kunnen neerleggen. Ons zusterbedrijf https://www.misscasey.com/nl/ behandelt dit soort claimen. Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen. ~Joery EUclaim

Micheline Van Eeckhoute
1 jaar geleden

Heb 4 tickets naar Turkije geboekt in december2019 , vlucht in juni. Geboekt bij E-sky . Vlucht geannuleerd door Corona, nog altijd niets terug gezien ….

Editor
Customercare
1 jaar geleden

Wat vervelend Micheline! Bij annulering heb je natuurlijk recht op teruggave van je ticketprijs. Je kunt bij de vliegtuigmaatschappij zelf proberen om je geld terug te krijgen! Wanneer dit niet lukt, kun je gerust een bedrijf inschakelen om dit voor je te doen. Wanneer je vragen hebt, kun je contact met ons opnemen. Wij staan graag voor je klaar. ~Joery

A. Olsthoorn
1 jaar geleden

Beste Christine,
Ik heb een ticket gekocht via Kilroy op 23 februari 2020 bij Swiss Air, vertrek was 21 juli heen van Amsterdam naar Bangkok, terug was op 23 augustus 2020. Vlucht had twee tussenstops, een in Zurich en een in München!

Heb Kilroy gevraagd een full refund te regelen maar tot op heden niks vernomen. Geld voor mij ook de 7 dagen refund?

Het bericht dat de vlucht was geannuleerd was via Kilroy op 30 juni 2020 per mailtje.

Zijn er bedrijven die dit kunnen regelen!

Mvg. Arnold

Malu
1 jaar geleden
Reply to  A. Olsthoorn

Beste Arnold, bedankt voor je bericht. Heb je bij Kilroy al navraag gedaan over de status van de terugbetaling? Wellicht kunnen ze je in ieder geval laten weten wanneer je het bedrag kan verwachten. Het staat je ook vrij om zelf navraag te doen bij Swiss Air om te kijken of zij bijvoorbeeld het bedrag al aan Kilroy hebben uitbetaald. Mocht je er niet uitkomen dan kan onze partner Miss Casey je helpen met het terugvragen van de ticketkosten: http://www.misscasey.nl Succes en hopelijk lukt het zo! ~Malu

Mylene
1 jaar geleden

Hoi, hoi,

Hebben jullie ervaring met Ryanair?
Ik probeer al maanden mijn vliegtickets geld terug te krijgen van 23april. Zij hebben vanwege de Corona de vluchten geannuleerd. Heb ook op de mail dat ze gaan betalen tussen 5-7 werkdagen. Maar nu 2 weken later nog steeds niks…
Wat is nu verstandig om te doen?

Malu
1 jaar geleden
Reply to  Mylene

Beste Mylene, bedankt voor je bericht! Als Ryanair heeft aangegeven dat ze binnen 5 tot 7 werkdagen betalen en dat nog niet hebben gedaan, is ons advies om eerst even navraag bij ze te doen. Kom je er vervolgens niet uit? Laat het ons gerust weten! ~Malu

Mylene
1 jaar geleden
Reply to  Malu

Bedankt voor je reactie. Ik heb ze nogmaals gemaild

Malu
1 jaar geleden
Reply to  Mylene

Graag gedaan! Hopelijk krijg je spoedig reactie Mylene! ~Malu

Remy
1 jaar geleden

Wij hebben geboekt via Cheaptickets en de vlucht wordt verzorgd door Tui België vanaf Brussel. Nu heeft de Nederlandse regering de bestemming (Rhodos) als oranje gemarkeerd. Wat zijn onze rechten ten opzichte van de Belgische Luchtvaartmaatschappij?

Editor
Customercare
1 jaar geleden
Reply to  Remy

Beste Remy, indien de vlucht wel uitgevoerd wordt, kun je enkel wijzigen en annuleren volgens de voorwaarden van het geboekte ticket. Ik adviseer je om contact op te nemen met Cheapticekts en vragen naar eventuele wijzigings- of annuleringsmogelijkheden. Succes! ~Jolande

Jose
1 jaar geleden

Ik heb tickets geboekt via een broker. De tickets zijn geannuleerd vanwege COVID-19. Ik wacht nu al bijna 3 maanden op uitbetaling van de tickets. De broker zegt dat zij wachten op reactie van KLM. Kan ik de broker direct om uitbetaling vragen zonder dat zij van KLM een reactie hebben? KLM verwijst naar de broker en doet niks.

Malu
1 jaar geleden
Reply to  Jose

Beste Jose, wat vervelend dat je al zolang wacht! In dit geval is de broker tussenpersoon en verantwoordelijk om jou uit te betalen. Het staat je vrij om zelf contact op te nemen met KLM en na te gaan of zij de broker al hebben uitbetaald. Je hebt recht om naar die status te vragen. De uitbetaling gaat dus via de broker, maar als KLM je in ieder geval kan informeren of zij het geld al hebben gestort naar de broker, dan weet je wat meer waar je aan toe bent. Hopelijk krijg je zo wat meer duidelijkheid. Neem gerust contact met ons op als je er niet uitkomt! ~Malu

Jose
1 jaar geleden
Reply to  Malu

Hi Malu, ik heb contact gehad met KLM maar zij willen geen inzage geven in de situatie. Zij zeggen dat dit iets is tussen broker en trade afdeling KLM. En ik sta als consument langs de zijlijn… Heeft de KLM ook geen aansprakelijkheid om de siuatie op te lossen en uit te betalen? Er is een uitspraak van t Europese Hof dat ook de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor uitbetaling schade als gevolg van annulering. Wie kan ik volgens jou t best een aangetekende brief sturen? Of beiden?

Vragen? Chat of bel