Wanneer je staat te wachten op je koffer bij de bagageband realiseer je je waarschijnlijk niet wat voor logistieke systemen er achter deze techniek zitten. Schiphol heeft daar een enorm leuke video over gemaakt, waarin duidelijk wordt wat een gigantische operatie dit is.
Feiten en cijfers
In 2012 brachten 51 miljoen passagiers op Schiphol maar liefst 55 miljoen stukken bagage mee. Daarmee worden er dagelijks 150.000 stukken bagage gesorteerd, op piekdagen is dat zelfs 180.000. Om dat allemaal te verwerken houden bijna 2.000 mensen zich bezig met de afhandeling.
Wanneer bagage niet direct doorreist, worden deze stukken opgeslagen in een magazijn. Schiphol heeft in haar magazijnen ruimte voor maar liefst 8.700 bagage items. De totale lengte van het transportsysteem is 30 kilometer lang. Om al de banden en systemen in beweging te houden heeft Schiphol bijna 10.000 motoren draaien.
En nog een klein weetje: de langste afstand die je koffer zou kunnen afleggen is 2,5 kilometer!
bagage schiphol…..Gewoon een grote schande…..3,5 uur wachten op je bagage en als klap op de vuurpijl, weigeren ze een klachten formulier te overhandigen en word je letterlijk in je gezicht UITGELACHEN..door een medewerker….aan de swiss-port.
Goedemorgen, 3,5 uur zonder verzorging is wel erg lang. U kunt een claim indienen bij uw airline. Met vriendelijke groet, Marit
J.Cvan Loo
5 maanden geleden
Wij zijn zaterdag 17 september 2022 vanuit Marsa Alam met vertraging van anderhalf uur naar Schiphol gevlogen. Om 2.15 geland. We hebben 3 uur moeten wachten op onze koffers. Niemand die wat drinken kon kopen/ krijgen en ook niemand te zien. De toiletten konden niet eens gebruikt worden alles verstopt en ontzettend vies. Kan ik nog een claim ergens indienen?
Goedemorgen, dat is niet fijn thuiskomen zo! Wij adviseren om in ieder geval een klacht in te dienen bij de airline in verband met de verzorging en wat betreft de toiletten kunt u online een klacht indienen bij Schiphol. Met vriendelijke groet, Marit
Caressa
8 maanden geleden
Klacht!
We zijn van Nederland naar Indonesie gereisd en nu na 1 week nog steeds geen koffers aangekomen in indonesie.
We krijgen totaal geen terugkoppeling waar de koffers zijn, telefoonnummers worden niet opgenomen, via Whatsapp wordt niet gereageerd. Uiteindelijk contact weten te leggen met de mededeling, “we weten niet waar ze zijn”.
Beste Caressa, wat vervelend! Je kunt je klacht het beste indienen bij de luchtvaartmaatschappij waar jij je ticket hebt geboekt. Succes! ~ Lisanne
Brigitte
10 maanden geleden
Klacht
na een lange reis (LH8730 San Fransisco-Ams op 15/16-april jl) nog eens 4 uur moeten wachten op de koffers! Zelfs zonder het aanbieden van een flesje water!
Onduidelijke informatie en geen oplossing aanbiedend.
Andere koffers gingen wel over de band…
Doordat dit zolang duurde hebben mijn ouders een hoge rekening voor parkeerkosten. Deze wil ik minimaal vergoed krijgen.
Gewenste oplossing
minimaal de schade vergoeden van de hoge parkeerkosten die dit met zich meebrengt voor de ophalers: 26,40
3,5 uur vertraging op de vlucht vanuit curacou en dan ook nog eens 3,5 uur moeten wachten op de koffers. heel slecht. Zit je dan zonder eten en drinken. Met 2 kinderen!
Beste Allison,
Dat is echt niet zoals het hoort. Na 2 uur vertraging is de airline verplicht jullie van eten en drinken te voorzien. Dat hebben ze blijkbaar niet gedaan. Kosten die je daarvoor hebt gemaakt kunt je declareren. Tenminste, als je de aankopen nog kunt aantonen.
Daarnaast heb je mogelijk ook recht op een vergoeding vanwege de vertraging. Heb je het vluchtnummer al gecheckt in onze database? Krijg je daaruit een positief advies, dan kun je daarvoor in elk geval een claim indienen. Dat maakt deze negatieve ervaring misschien weer een beetje goed.
M van Graas
1 jaar geleden
Wat een drama op Schiphol ! 3 uur vertraging terug nu al drie kwartier en geen enkel signaal dat de koffers komen!!! Transavia geen zin om even te bellen! Niks geleerd in de lock down? Iets van personeel tekort? Wat ontzettend lig allemaal
Ja ruim 1.5 uur .. echt niet normaal en geen enkele info .. supper slecht
Robert Resink
1 jaar geleden
Vandaag terug gekeerd van Lefkas Griekenland, het wachten op de koffers duurde meer dan 2 uur. Dit is echt schandalig en minachting voor alle passagiers die hier stonden te wachten. Sommige moesten afspraken verzetten en mensen die opgehaald werden bleven maar rondjes rijden, omdat men niet mag parkeren zolang. Het einde van een leuke vakantie eindigt zo heel frustrerend. Ik bedenk me nog wel drie keer om weer zo’n reis te maken.
Het is ronduit onbeschoft zoals schiphol met zijn klanten omgaat. In het vervolg maar vliegen vanaf Düsseldorf.
Jeetje, wat vervelend om te horen Robert! Dat is inderdaad geen leuke manier om je vakantie te eindigen. Heb je hierover nog een bericht gestuurd naar Schiphol? ~Anouk
Maria
4 jaren geleden
Op zondagavond 13 mei kwamen we terug op Schiphol vanuit Kreta. de planning was dat we om 23.05 zouden landen. we vertrokken met vertraging, maar landden uiteindelijk om 23.10uur. We moesten een lange wandeling maken, voordat we bij bagageband 18 kwamen.
Het was toen 23.30uur. de monitor gaf aan dat we de bagage om 23.50uur konden verwachten, balen treinaansluiting gemist… Ondanks het feit dat er vrijwel geen andere bagagebanden in gebruik waren, kwamen onze koffers om 00.35uur, Dit is anderhalf uur nadat we geland waren. Echt schandalig en ook heel vervelend, want hierdoor misten we maar liefst 3x een mogelijke aansluiting met onze trein. Bij de bagagebanden ook niemand die we hierop aan konden spreken!
Met de volgende opmerking (hier al eerder geplaatst) neem ik geen genoegen :
“Vervelend om te horen dat je problemen hebt gehad met je bagage. Wij zijn geen vliegtuigmaatschappij of bagage afhandelaar. Ik denk dat je met je klachten beter bij de partij in kwestie terecht kunt :). ~Jasmijn ”
Waar kan ik hiervoor een klacht indienen ?
Je kunt daarvoor contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij, hopelijk kunnen zij je verder helpen!
~Jasmijn
John
5 jaren geleden
Sorry dat ik het zeg maar als je om 22:55 land is het te belachelijk voor worden dat je dan tot 00:30 moet wachten op je koffer………en dit is niet de eerste keer…….was bij mij in Juni ook al zo !!!!!
Terwijl ik in Bodrum binnen 10 min. mijn koffer had !!!
Zorg er teminste dan ook voor dat er iemand aanspreekbaar is ! En niet dat dat alleen maar kan van 06:00 tot 22:45
Jullie moeten je schamen !!!!!!
Hoi John, Vervelend om te horen dat je problemen hebt gehad met je bagage. Wij zijn geen vliegtuigmaatschappij of bagage afhandelaar. Ik denk dat je met je klachten beter bij de partij in kwestie terecht kunt :). ~Jasmijn
Primoweesw
5 jaren geleden
Een mooi verhaal maar als er van 2 non EEG vluchten bagage op een band gezet wordt staat die lang stil omdat die mensen lang in de rij staan bij de aankomst als er dan een EEG vlucht nog achteraan gaat op dezelfde band terwijl er andere banden leeg staan sta je dus UREN te wachten want de band is vol en de koffers komen niet door ……slechte planning !!!!!
Het zou een goede aanvulling op de bagageafhandeling zijn, als kinderwagens en buggy’s met voorrang zouden kunnen worden behandeld. Het wachten op bagage is dan voor reizigers met kleine kinderen minder stressvol.
Dat is zeker een goeie suggestie Wim. Helaas beslissen wij daar niet over maar wellicht kun je dit verzoek kenbaar maken bij de vliegtuigmaatschappij of bij het vliegveld. ~Jasmijn
Ja, natuurlijk….! Je kiest zelf voor kinderen, toch? Het is niet dat je verplicht bent om kinderen te nemen. Gewoon alles in dezelfde volgorde en niet eerst die (kinder)meuk.
Lekker makkelijk denken. Maar goed, inmiddels zijn je kinderen ook alweer (ruim) 3 jaar ouder en hoeven geen buggy.
Verbaan, W.
9 jaren geleden
Geachte lezer, kan iemand mij s.v.p. terugbellen op +31 653 125 962? Het betreft een vraag over de koffer van mijn dochter die niet op de plaats van bestemming is aangekomen.
Suggestie: controleer passagiers bij het verlaten van de aankomsthal of zij wel de juiste koffer van de band hebben genomen. Dit moet mogelijk zijn vanwege de barcodes die moeten matchen (wat op de achterzijde van de ticket is geplakt t.o.v. label aan de koffer).
Bij voorbaat dank & mvg
EUclaim
10 jaren geleden
Beste W. Verbaan, wij zijn een bedrijf dat claims indient bij luchtvaartmaatschappijen wanneer hun vlucht vertraagd is. Wij handelen geen vermiste bagage zaken af. Hiervoor kunt u direct contact opnemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Met vriendelijke groet, Lotte van ’t Klooster EUclaim
onbekend
10 jaren geleden
Optijd geland 10.15 met een km 394 van uit malta Helaas kregen wij onze koffers pas na 1 uur en 15 min te gek voor worden dit Hoebedoel je snelle afhandeling opschiphol en het was niet eens druk op de vroege ochtend! !!!!
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
bagage schiphol…..Gewoon een grote schande…..3,5 uur wachten op je bagage en als klap op de vuurpijl, weigeren ze een klachten formulier te overhandigen en word je letterlijk in je gezicht UITGELACHEN..door een medewerker….aan de swiss-port.
Goedemorgen, 3,5 uur zonder verzorging is wel erg lang. U kunt een claim indienen bij uw airline. Met vriendelijke groet, Marit
Wij zijn zaterdag 17 september 2022 vanuit Marsa Alam met vertraging van anderhalf uur naar Schiphol gevlogen. Om 2.15 geland. We hebben 3 uur moeten wachten op onze koffers. Niemand die wat drinken kon kopen/ krijgen en ook niemand te zien. De toiletten konden niet eens gebruikt worden alles verstopt en ontzettend vies. Kan ik nog een claim ergens indienen?
Goedemorgen, dat is niet fijn thuiskomen zo! Wij adviseren om in ieder geval een klacht in te dienen bij de airline in verband met de verzorging en wat betreft de toiletten kunt u online een klacht indienen bij Schiphol. Met vriendelijke groet, Marit
Klacht!
We zijn van Nederland naar Indonesie gereisd en nu na 1 week nog steeds geen koffers aangekomen in indonesie.
We krijgen totaal geen terugkoppeling waar de koffers zijn, telefoonnummers worden niet opgenomen, via Whatsapp wordt niet gereageerd. Uiteindelijk contact weten te leggen met de mededeling, “we weten niet waar ze zijn”.
Beste Caressa, wat vervelend! Je kunt je klacht het beste indienen bij de luchtvaartmaatschappij waar jij je ticket hebt geboekt. Succes! ~ Lisanne
Hoi Brigitte, wat vervelend dat je zo lang op je koffers hebt moeten wachten. Je kunt hiervoor een klacht indienden bij Schiphol zelf. ~ Lisanne
Lisanne, kun je ook aangeven hoe en waar precies! E-mail adres bijv. Ik ben al ruim en maand bezig en wordt van kastje naar de muur gestuurd!
Hi Brigitte, ik heb het even voor je nagekeken en je kunt via dit formulier contact opnemen: https://www.schiphol.nl/nl/contact/informatie/. Succes! ~ Lisanne
3,5 uur vertraging op de vlucht vanuit curacou en dan ook nog eens 3,5 uur moeten wachten op de koffers. heel slecht. Zit je dan zonder eten en drinken. Met 2 kinderen!
Beste Allison,
Dat is echt niet zoals het hoort. Na 2 uur vertraging is de airline verplicht jullie van eten en drinken te voorzien. Dat hebben ze blijkbaar niet gedaan. Kosten die je daarvoor hebt gemaakt kunt je declareren. Tenminste, als je de aankopen nog kunt aantonen.
Daarnaast heb je mogelijk ook recht op een vergoeding vanwege de vertraging. Heb je het vluchtnummer al gecheckt in onze database? Krijg je daaruit een positief advies, dan kun je daarvoor in elk geval een claim indienen. Dat maakt deze negatieve ervaring misschien weer een beetje goed.
Wat een drama op Schiphol ! 3 uur vertraging terug nu al drie kwartier en geen enkel signaal dat de koffers komen!!! Transavia geen zin om even te bellen! Niks geleerd in de lock down? Iets van personeel tekort? Wat ontzettend lig allemaal
Onze excuses voor de late reactie. Ik hoop dat je de bagage uiteindelijk hebt teruggekregen. ~Jolande
Landen 1.15 ….. 2.30 nog geen koffer slecht
Volgende x eindhoven
Wat vervelend om te horen Jan! Heb je nog lang op je koffer moeten wachten? ~Anouk
Ja ruim 1.5 uur .. echt niet normaal en geen enkele info .. supper slecht
Vandaag terug gekeerd van Lefkas Griekenland, het wachten op de koffers duurde meer dan 2 uur. Dit is echt schandalig en minachting voor alle passagiers die hier stonden te wachten. Sommige moesten afspraken verzetten en mensen die opgehaald werden bleven maar rondjes rijden, omdat men niet mag parkeren zolang. Het einde van een leuke vakantie eindigt zo heel frustrerend. Ik bedenk me nog wel drie keer om weer zo’n reis te maken.
Het is ronduit onbeschoft zoals schiphol met zijn klanten omgaat. In het vervolg maar vliegen vanaf Düsseldorf.
Jeetje, wat vervelend om te horen Robert! Dat is inderdaad geen leuke manier om je vakantie te eindigen. Heb je hierover nog een bericht gestuurd naar Schiphol? ~Anouk
Op zondagavond 13 mei kwamen we terug op Schiphol vanuit Kreta. de planning was dat we om 23.05 zouden landen. we vertrokken met vertraging, maar landden uiteindelijk om 23.10uur. We moesten een lange wandeling maken, voordat we bij bagageband 18 kwamen.
Het was toen 23.30uur. de monitor gaf aan dat we de bagage om 23.50uur konden verwachten, balen treinaansluiting gemist… Ondanks het feit dat er vrijwel geen andere bagagebanden in gebruik waren, kwamen onze koffers om 00.35uur, Dit is anderhalf uur nadat we geland waren. Echt schandalig en ook heel vervelend, want hierdoor misten we maar liefst 3x een mogelijke aansluiting met onze trein. Bij de bagagebanden ook niemand die we hierop aan konden spreken!
Met de volgende opmerking (hier al eerder geplaatst) neem ik geen genoegen :
“Vervelend om te horen dat je problemen hebt gehad met je bagage. Wij zijn geen vliegtuigmaatschappij of bagage afhandelaar. Ik denk dat je met je klachten beter bij de partij in kwestie terecht kunt :). ~Jasmijn ”
Waar kan ik hiervoor een klacht indienen ?
Hoi Maria,
Je kunt daarvoor contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij, hopelijk kunnen zij je verder helpen!
~Jasmijn
Sorry dat ik het zeg maar als je om 22:55 land is het te belachelijk voor worden dat je dan tot 00:30 moet wachten op je koffer………en dit is niet de eerste keer…….was bij mij in Juni ook al zo !!!!!
Terwijl ik in Bodrum binnen 10 min. mijn koffer had !!!
Zorg er teminste dan ook voor dat er iemand aanspreekbaar is ! En niet dat dat alleen maar kan van 06:00 tot 22:45
Jullie moeten je schamen !!!!!!
Hoi John, Vervelend om te horen dat je problemen hebt gehad met je bagage. Wij zijn geen vliegtuigmaatschappij of bagage afhandelaar. Ik denk dat je met je klachten beter bij de partij in kwestie terecht kunt :). ~Jasmijn
Een mooi verhaal maar als er van 2 non EEG vluchten bagage op een band gezet wordt staat die lang stil omdat die mensen lang in de rij staan bij de aankomst als er dan een EEG vlucht nog achteraan gaat op dezelfde band terwijl er andere banden leeg staan sta je dus UREN te wachten want de band is vol en de koffers komen niet door ……slechte planning !!!!!
Dat klinkt inderdaad niet heel prettig!
Het zou een goede aanvulling op de bagageafhandeling zijn, als kinderwagens en buggy’s met voorrang zouden kunnen worden behandeld. Het wachten op bagage is dan voor reizigers met kleine kinderen minder stressvol.
Dat is zeker een goeie suggestie Wim. Helaas beslissen wij daar niet over maar wellicht kun je dit verzoek kenbaar maken bij de vliegtuigmaatschappij of bij het vliegveld. ~Jasmijn
Ja, natuurlijk….! Je kiest zelf voor kinderen, toch? Het is niet dat je verplicht bent om kinderen te nemen. Gewoon alles in dezelfde volgorde en niet eerst die (kinder)meuk.
Lekker makkelijk denken. Maar goed, inmiddels zijn je kinderen ook alweer (ruim) 3 jaar ouder en hoeven geen buggy.
Geachte lezer, kan iemand mij s.v.p. terugbellen op +31 653 125 962? Het betreft een vraag over de koffer van mijn dochter die niet op de plaats van bestemming is aangekomen.
Suggestie: controleer passagiers bij het verlaten van de aankomsthal of zij wel de juiste koffer van de band hebben genomen. Dit moet mogelijk zijn vanwege de barcodes die moeten matchen (wat op de achterzijde van de ticket is geplakt t.o.v. label aan de koffer).
Bij voorbaat dank & mvg
Beste W. Verbaan, wij zijn een bedrijf dat claims indient bij luchtvaartmaatschappijen wanneer hun vlucht vertraagd is. Wij handelen geen vermiste bagage zaken af. Hiervoor kunt u direct contact opnemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim
Optijd geland 10.15 met een km 394 van uit malta
Helaas kregen wij onze koffers pas na 1 uur en 15 min te gek voor worden dit
Hoebedoel je snelle afhandeling opschiphol en het was niet eens druk op de vroege ochtend! !!!!