Luchthaven vertraging

Bagage vertraagd of koffer kwijt op Eindhoven Airport?

Lag uw koffer niet op de bagageband? Dan moet u waarschijnlijk kosten maken. U heeft recht op vergoeding van deze kosten. Laat ons u helpen te krijgen waar u recht op heeft!

Helaas komt het voor dat koffers kwijt raken of achterblijven op de luchthaven terwijl u op uw eindbestemming staat. Veel passagiers weten niet dat ze in deze situatie rechten hebben. Deze rechten zijn vastgelegd in Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal. Wilt u weten waar u recht op heeft? EUclaim is al meer dan 14 jaar de belangenbehartiger van vliegend Nederland. Lees verder en laat ons u helpen te krijgen waar u recht op heeft.

Dit is wat u moet als uw bagage kwijt is op Eindhoven Airport

Aangekomen of vertrokken vanaf Eindhoven Airport? En is uw bagage niet meegekomen met de vlucht? Dit kan helaas iedereen gebeuren. Het is in dit geval belangrijk dat u hier direct melding van maakt. U maakt een melding door een PIR-formulier (Property Irregularity Report) in te vullen. Dit formulier kunt u vinden bij Lost & Found-balie van Eindhoven Airport.

Heeft u een PIR-formulier ingevuld? Dan is het belangrijk om het bewijs hiervan goed te bewaren. U heeft het bewijs nodig om later een claim te kunnen indienen bij airline voor de gemaakte kosten. Daarnaast is het ook een melding voor de airline om op zoek te gaan naar uw koffer.

Bagage kwijt op Eindhoven Airport? Dit is waar u recht op heeft

De meeste bagage problemen komen voor bij vluchten waarbij u een overstap heeft. Gelukkig is het aantal overstappen op Eindhoven Airport minimaal. Maar ook hier kan het nog steeds voorkomen dat uw koffer niet aankomt op uw eindbestemming. In deze gevallen heeft u rechten. Deze rechten zijn vastgelegd in Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal. Hierin staat omschreven dat de airline verantwoordelijk is voor het op tijd afleveren van de koffers. Eindhoven Airport is hier dus niet aansprakelijk voor maar de airline waarmee u vliegt. Als dit gebeurt heeft u recht op aanschaf van noodzakelijke artikelen, deze kosten kunt u later terugvragen bij de luchtvaartmaatschappij.

Hierbij zijn wel enkele punten van belang:

  • U moet bewijs hebben dat uw koffer ingecheckt is
  • Uw bagage moet kwijt of vertraagd zijn
  • Er is een melding gemaakt van uw vertraagde bagage doormiddel van een PIR-formulier
  • De aangeschafte artikelen staan in verhouding met de duur van uw vertraagde bagage en het doel van uw reis
  • U heeft de bonnen van de aangeschafte artikelen bewaard
“U vliegt vanaf Eindhoven Airport naar Gran Canaria voor een heerlijke zonvakantie. Eenmaal aangekomen blijkt dat uw koffer niet is meegekomen. Na het invullen van een PIR-formulier koopt u wat toiletartikelen, een setje zomerkleding en zwemspullen. Na 2 dagen komt uw koffer alsnog aan in Gran Canaria. U heeft recht op teruggave van de gemaakte kosten.”

Vergoeding bij vertraagde bagage op Eindhoven Airport

Als u kosten moet maken door uw vertraagde of vermiste koffer dan kunt u deze kosten terugvragen bij de luchtvaartmaatschappij. U kunt alleen de kosten terugvragen van noodzakelijk aangeschafte artikelen. Dit is een breed begrip en wat het precies inhoud verschilt per persoon. Het is belangrijk dat het in verhouding staat met het doel van uw reis en de tijdsduur van uw vertraagde bagage. In Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal wordt er wel gesproken van een maximaal bedrag. Het maximale bedrag wat wordt uitgekeerd is 1288 trekkingsrechten, wat neerkomt op ongeveer €1.550 per persoon.

Bagage kwijt op Eindhoven Airport? EUclaim helpt u verder

Bent u vertrokken of aangekomen op Eindhoven Airport en is uw bagage vertraagd of kwijt? EUclaim kan u helpen. Komt u er niet uit met de luchtvaartmaatschappij of heeft u geen zin om zelf de claim in te dienen? EUclaim is de belangenbehartiger van vliegend Nederland. Dien een claim in en wij nemen het proces volledig voor u uit handen. U heeft er geen omkijken meer na en u krijgt waar u recht op heeft.

Een vergoeding voor uw bagage claimen met EUclaim

Is uw koffer niet aangekomen dan heeft u recht op een vergoeding voor noodzakelijke kosten. Die vergoeding kunt u claimen bij KLM. Nadeel van het direct claimen bij de airline heus niet staan te springen die vergoeding uit te betalen. Want wat zijn noodzakelijke kosten? Dat is een nogal grijs gebied.

Dien nu uw claim in en ontvang de compensatie voor uw gemaakte kosten!

Wilt u uw geld terug en zelf niet nog meer moeten regelen? Dien dan binnen 3 minuten uw claim via EUclaim. Onze juristen regelen de rest voor u. Heeft u ook recht op een vergoeding voor uw vertraging of annulering? Dan regelen wij dat ook meteen.

13182 passagiers hebben EUclaim een score van 4,5 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 13.182 ervaringen