luchthaven vertraagd

Koffer kwijt of vertraagd bij easyJet

Lag uw koffer niet op de bagageband na uw vlucht met easyJet? Dan heeft u recht op teruggave van gemaakte kosten. Gelukkig zijn uw rechten als vliegtuigpassagier goed vastgelegd. Benieuwd hoe het precies zit? Of is uw koffer kwijt of vertraagd en wilt u weten welke stappen u moet zetten om hem terug te krijgen of om een vergoeding te ontvangen? Lees hier alles over uw rechten en wat EUclaim voor u kan betekenen wanneer uw koffer kwijt of vertraagd is na uw easyJet vlucht.

Het is erg vervelend als uw koffer niet op de bagageband ligt na uw easyJet vlucht. Heeft u hierdoor kosten moeten maken en heeft u geen idee wat u nu moet doen? Of heeft u absoluut geen zin in het geheen-en-weer met easyJet over uw rechten? EUclaim is er om u te helpen. 

Dit moet u doen als uw bagage of koffer vertraagd is bij een vlucht van easyJet

Wanneer uw koffer niet op de bagageband ligt bij aankomst dan is het belangrijk dat u hier direct melding van maakt. Deze melding maakt u door een PIR-formulier in te vullen, deze kunt u vinden bij de lost & found balie op de luchthaven. Vult u hem liever meteen online in? Het online PIR-formulier van easyJet vind u hier. Wanneer u een PIR-formulier heeft ingevuld krijgt u een bewijs hiervan. Deze moet u goed bewaren om later een claim te kunnen indienen bij easyJet. Ook is dit het teken voor de airline om op zoek te gaan naar uw koffer.

Wanneer uw koffer kwijt is mag u noodzakelijke artikelen aanschaffen. Hierbij kunt u in eerste instantie denken aan ondergoed, kleding en toiletartikelen. Op het moment dat uw koffer langer kwijt is, dan is het logisch dat u ook meer artikelen aanschaft. Wat u aanschaft is ook afhankelijk van het doel van uw reis. De gemaakte kosten die u heeft moeten maken vanwege de bagageproblemen kunt u later terugvragen bij easyJet.

Tip: het is belangrijk om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen. Maak dus foto’s van uw reisdocumenten en de bonnen van uw aanschafte artikelen.

Vergoeding bij vertraagde bagage bij easyJet

Helaas komt het nog steeds voor dat bagage vertraagd is of kwijt raakt. Gelukkig zijn uw rechten als vliegtuigpassagier goed vastgelegd. Binnen Europa zijn deze rechten vastgelegd in Verordening 889/2002. Maar ook buiten Europa heeft u rechten. Deze staan in het Verdrag van Montreal. In beide documenten staat dat de airline, in dit geval easyJet, verantwoordelijk is voor het op tijd afleveren van uw bagage. Wanneer zij dit niet doen dan zijn ze verplicht om uw gemaakte kosten te vergoeden. Om hier aanspraak op te kunnen maken moet uw situatie wel aan de volgende punten voldoen:

  • U moet kunnen aantonen dat uw bagage ingecheckt is
  • Uw bagage moet vertraagd of kwijt zijn
  • Binnen 21 dagen moet u melding gemaakt hebben, online of direct bij de Lost & Found balie
  • Je moet in het bezit zijn van bonnen van je extra gemaakte kosten
  • Je extra gemaakte kosten moet in verhouding staan met het doel van je reis en de tijdsduur van jouw vertraagde bagage

Wanneer de bagageproblemen zijn ontstaan door staking van bagagepersoneel op de luchthaven dan is dit geen buitengewone omstandigheid. EasyJet is verantwoordelijk voor het inladen van uw bagage en het afleveren van uw bagage.

De hoogte van de vergoeding als u bagage kwijt is met easyJet

U heeft als passagier rechten wanneer uw bagage vertraagd of kwijt is. Deze rechten staan vastgelegd in Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal. Hier staat in dat u noodzakelijke artikelen mag aanschaffen op het moment dat uw koffer er niet is. Wat noodzakelijk is, verschilt per situatie. Het hangt namelijk af van het doel van uw reis en de tijdsduur van uw vertraagde bagage. Wanneer uw bagage vertraagd of kwijt is bij easyJet dan kan de vergoeding oplopen tot maximaal 1288 trekkingsrechten, dit komt neer op ongeveer € 1.550 per persoon.

Dien nu uw claim in en ontvang de compensatie voor uw gemaakte kosten!

Wilt u uw geld terug en zelf niet nog meer moeten regelen? Dien dan binnen 3 minuten uw claim via EUclaim. Onze juristen regelen de rest voor u. Heeft u ook recht op een vergoeding voor uw vertraging of annulering? Dan regelen wij dat ook meteen.

12929 passagiers hebben EUclaim een score van 4.6 uit 5 gegeven op Trustpilot.
rnLees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 12.929 ervaringen
Vragen? Chat of bel