Luchthaven vertraging

Bagage vertraagd of koffer kwijt op Eindhoven Airport?

Lag uw koffer niet op de bagageband? Dan moet u waarschijnlijk kosten maken. U heeft recht op vergoeding van deze kosten. Laat ons u helpen te krijgen waar u recht op heeft!

Helaas komt het voor dat koffers kwijt raken of achterblijven op de luchthaven terwijl u op uw eindbestemming staat. Veel passagiers weten niet dat ze in deze situatie rechten hebben. Deze rechten zijn vastgelegd in Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal. Wilt u weten waar u recht op heeft? EUclaim is al meer dan 14 jaar de belangenbehartiger van vliegend Nederland. Lees verder en laat ons u helpen te krijgen waar u recht op heeft.

Verloren bagage of bagage kwijt op Schiphol? Hier heeft u recht op!

Veel passagiers staan toch met een klein beetje zenuwen bij de bagageband te wachten. Het is extra spannend als u een overstap heeft gemaakt om bij uw eindbestemming te komen. Veel passagiers gebruiken Schiphol als overstapluchthaven en daarom is 40% van alle bagage transferbagage. De kans dat uw bagage niet op de eindbestemming komt is groter als u gebruik maakt van een overstap.

Als u op Schiphol te maken krijgt met verloren bagage, heeft u als passagier rechten. In Verordening 889/2002 en Verdrag van Montreal worden de rechten van vliegtuigpassagiers rondom bagage problemen beschermd. In de wetgevingen staat dat de airline verantwoordelijk is om de bagage op de eindbestemming van de passagier af te leveren. De luchthavens, zoals Schiphol, spelen hierbij geen rol. Op het moment dat uw koffer vertraagd of kwijt is heeft u recht op teruggave van de kosten die u moest maken voor noodzakelijke artikelen.

Hierbij zijn wel enkele punten van belang:

  • U moet bewijs hebben dat uw koffer ingecheckt is
  • Uw bagage moet kwijt of vertraagd zijn
  • Er is een melding gemaakt van uw vertraagde bagage doormiddel van een PIR-formulier
  • De aangeschafte artikelen staan in verhouding met de duur van uw vertraagde bagage en het doel van uw reis
  • Je hebt de bonnen van de aangeschafte artikelen bewaard
“U vliegt van Schiphol met KLM rechtstreeks naar Bangkok. Bij de bagageband in Bangkok verschijnt uw backpack niet op de band. U baalt maar gaat snel naar de Lost&Found-balie om een PIR-formulier in te vullen. U koopt de benodigde spullen voor de eerste dagen en bewaart de bonnen. Na drie dagen krijgt u het bericht dat uw bagage is aangekomen in Bangkok. Bij thuiskomst kunt u de extra kosten declareren bij KLM.”

Vergoeding als uw bagage kwijt is op Schiphol

Om uw kosten terug te kunnen vragen bij de airline moet u binnen 21 dagen een PIR-formulier hebben ingevuld. U mag kosten terugvragen voor noodzakelijke artikelen. Noodzakelijke artikelen is een breed begrip en is voor iedere passagier en reis anders. Op het moment dat u gaat skiën en uw spullen zijn vertraagd mag u voor de eerste dagen spullen huren. Deze kosten mag u dan terugvragen, want de uitgave was noodzakelijk voor het doel van uw reis. Vanuit Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal is er een maximum opgelegd van 1288 trekkingsrechten en dit komt neer op ongeveer €1.550 per persoon.

Dagelijks worden 150.000 koffers verwerkt op Schiphol

Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland en dient als een belangrijke overstapluchthaven binnen Europa. Per dag worden ongeveer 150.000 koffers verwerkt. Ondanks dat het meestal goed gaat, is het met deze hoeveelheden niet zo gek dat er wel eens wat misgaat. Dagelijks zijn er gemiddeld 2.000 koffers op Schiphol die vertraagd zijn. In de meeste gevallen worden de bagage en de eigenaar binnen 24 uur weer met elkaar herenigd.

Koffer kwijt op Schiphol? EUclaim helpt u verder

Bent u vertrokken of aangekomen op Amsterdam Schiphol Airport en is uw bagage vertraagd of kwijt? EUclaim kan u helpen. Komt u er niet uit met de airline of heeft u geen zin om zelf de claim in te dienen? EUclaim is de belangenbehartiger van vliegend Nederland. Dien een claim in en wij nemen het proces volledig voor u uit handen. U heeft er geen omkijken meer na en u krijgt waar u recht op heeft.

Koffer kwijt op Schiphol? Claim uw vergoeding

Reisde u van Schiphol en is uw koffer kwijt of is hij met een flinke vertraging aangekomen op uw eindbestemming? Of is Schiphol uw bestemming? Doordat uw koffer niet op de bagageband lag heeft u waarschijnlijk kosten moeten maken. Gelukkig zijn uw rechten duidelijk vastgelegd in Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal. EUclaim strijd voor de rechten van vliegtuigpassagiers. Al meer dan 14 jaar bieden wij juridische hulp aan gedupeerde passagiers. Dien uw claim in voor uw verloren of vertraagde koffer en krijg waar u recht op heeft.

Dien nu uw claim in en ontvang de compensatie voor uw gemaakte kosten!

Wilt u uw geld terug en zelf niet nog meer moeten regelen? Dien dan binnen 3 minuten uw claim via EUclaim. Onze juristen regelen de rest voor u. Heeft u ook recht op een vergoeding voor uw vertraging of annulering? Dan regelen wij dat ook meteen.

13182 passagiers hebben EUclaim een score van 4,5 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 13.182 ervaringen