Algemene voorwaarden Ryanair hinderen passagiers bij het behalen van hun recht

In de algemene voorwaarden van Ryanair staat dat passagiers hun recht op vergoeding niet mogen cederen (overdragen) aan een derde partij die hun bijstaat in het behalen van hun recht. Het wordt op deze manier passagiers erg moeilijk gemaakt juridische stappen te ondernemen tegen Ryanair wanneer zij de wettelijke vergoeding voor een vluchtprobleem weigert te betalen. De juridische kosten schrikken passagiers af bij het zoeken van hun gelijk in de rechtszaal.

Het cederen van claims mag volgens de Arnhemse Kantonrechter

In de recente rechtszaak aangespannen door EUclaim tegen Ryanair, geeft de rechter aan dat deze bepaling in de algemene voorwaarden ‘onredelijk bezwarend’ is voor de passagier. De passagiers mogen dus de vordering (van het vergoedingsbedrag) overdragen aan een derde partij, zoals een claimorganisatie, die hun vertegenwoordigd in de procedure tegen de Ierse budgetmaatschappij. Ryanair krijgt de kans op deze uitspraak van de rechter te reageren en vervolgens krijgt ook EUclaim de kans om haar standpunt te benadrukken voordat er vonnis gewezen wordt in deze zaak. De publicatie van deze uitspraken kan teruggevonden worden op rechtspraak.nl

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding