payday 16 juni

Payday: van Düsseldorf naar de rechtbank

Dit is hoe wij achter je compensatie aan gaan

Vandaag is het weer payday bij EUclaim, wat betekent dat er 583 passagiers compensatie op hun rekening krijgen gestort. Maar wist je dat Nederlanders vaak de voorkeur geven voor buitenlandse vliegvelden? Het is geen publiek geheim dat tickets net over de grens voordeliger kunnen zijn.

Dat maakt het werk voor ons ook anders, want dat betekent dat vertragingen en annuleringen die in bijvoorbeeld Duitsland plaatsvinden, ook anders behandeld moeten worden.

Waar je vlucht vertrekt, bepaalt je claimroute

Zo krijgen er 39 Nederlandse passagiers betaald, dankzij een rechtszaak die we in Duitsland hebben gevoerd.

Veel Nederlanders kiezen namelijk voor een vliegveld net over de grens, zoals Düsseldorf, Weeze of Keulen. Als er dan vluchtproblemen ontstaan kunnen we niet naar een Nederlandse rechter gaan omdat de vlucht niet in Nederland begon of eindigde.

In dit geval moeten we dus naar een Duitse rechter stappen. Dat doen we door gebruik te maken van ons enorme netwerk aan Europese advocaten.

Uw compensatie is niet vanzelfsprekend

Dankzij Europese wetgeving heeft u nu recht op compensatie. Maar onder druk van luchtvaartmaatschappijen wil de EU deze rechten fors inperken. Help mee dit te voorkomen, teken de petitie zodat u ook in de toekomst recht blijft houden op een vergoeding.

Teken de petitie

Wij kiezen het beste rechtsgebied voor jou

In veel gevallen kunnen we ook kiezen waar we de passagier willen vertegenwoordigen. Stel dat een vlucht van Düsseldorf naar Barcelona een halve dag vertraagd is, dan kunnen we kiezen om de zaak van de passagier te bepleiten in Spanje of in Duitsland.

Per land beoordelen wij waar de kans het grootst is om compensatie te krijgen. Elk land heeft namelijk andere regels.

In Nederland moet je bijvoorbeeld binnen 2 jaar een claim indienen,terwijl je in Duitsland daar 3 jaar de tijd voor hebt. In Zweden is het zelfs zo dat je binnen 2 maanden je claim in moet dienen, maar vervolgens 10 jaar hebt om hem af te ronden.

Het is onmogelijk om als passagier deze regels te kennen. Maar daar zijn wij voor: EUclaim neemt alles voor je uit handen, zélfs als we daarvoor naar de rechtbank moeten.

Geschreven door Fleur van Leijsen

Fleur is junior marketeer bij EUclaim, combineert haar innovatieve inzichten met een passie voor passagiersrechten

Meer over Fleur
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel