vliegtuig van ryanair van Tom Waes
25 september 2023

Tom Waes boos op Ryanair

Na reis van 12 uur en landing op ander vliegveld

Tom Waes, de bekende Belgische tv-presentator, is recentelijk in het nieuws verschenen met een krachtige boodschap voor de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. Na een lange tocht van 12 uur van het Spaanse Gerona naar huis, kon Waes zijn frustraties niet langer onderdrukken.

In een Instagram-post richtte hij zich rechtstreeks tot Ryanair met de woorden: “F*ck you Ryanair. Tot nooit meer. Nooit.”

Waarom heeft hij zo’n sterke afkeer van Ryanair? Belangrijker nog, wat kunnen passagiers, inclusief Tom Waes zelf, doen om compensatie te krijgen voor dit soort ongemakken? 

5 uur later op ander vliegveld in ander land

Allereerst wat feiten. Volgens onze eigen database zou Ryanair vluchtnummer 2120 van Costa Brava Airport op 22 september om 18:05 uur vliegen naar Eindhoven. Op Eindhoven zou de vlucht om 20:10 uur moeten landen.

Maar de realiteit was dat de vlucht pas om 23:14 uur vertrok en uiteindelijk niet op Eindhoven Airport, maar op het vliegveld van Keulen aankwam. De vlucht landde om 01:23 uur.

Keulen is een mooie stad om een dagje te vertoeven, mits dit je eigen keuze is. Keulen is minder leuk na een vertraging van meer dan 5 uur en als je daar zonder dat het je eigen keuze is, moet landen in het midden van de nacht.

Iedereen op deze vlucht heeft volgens deze data recht op een compensatie van 250 euro. Ben jij Tom Waes, of vloog je (nietsvermoedend) met dezelfde vlucht? Laat geen geld liggen, dien direct een claim in.

  • Krijg €250 compensatie

    Iedereen op deze vlucht heeft volgens onze data recht op €250 euro compensatie. Laat geen geld liggen, dien direct een claim in.
    Dien een claim in

Naar eigen zeggen vliegt Tom Waes normaal gesproken niet met Ryanair, hij mijdt deze low budget airline al jaren. Maar tot zijn ontzetting kwam hij er achter dat iemand in zijn groepsreis een vlucht had geboekt via Ryanair.

‘Jammer genoeg kon ik de vlucht niet meer annuleren, en ja hoor… het was weer van dat’, klinkt het geërgerd. ‘Gerona-Eindhoven: twee uur te laat. Na twee uur in het vliegtuig wachten, moesten we allemaal het toestel verlaten.’

De reis van Gerona naar Eindhoven verliep dus verre van vlekkeloos. Na alle vertragingen kwam de vlucht meer dan vijf uur later aan in Keulen. Alsof dat nog niet genoeg was, moesten ze na aankomst in Keulen meer dan twee uur met de bus naar hun oorspronkelijke bestemming Eindhoven reizen.

Dit alles resulteerde in een slopende reistijd van maar liefst 12 uur, wat begrijpelijkerwijs tot de uitbarsting op Instagram leidde: “F*ck you Ryanair.”

Dien een claim in

Zat jij op deze vlucht? Dien dan een claim in om compensatie te krijgen voor je gemiste tijd. Deel je vluchtgegevens met ons en dan gaan we er voor je achteraan.

Geschreven door

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie. Bekend van VPRO, NOS, Emerce en AD.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding