Storm Benjamin zorgt voor vluchtverstoringen op Schiphol
Tientallen vluchten zijn vanwege de harde wind geannuleerd op Schiphol. Reizigers moeten ook rekening houden met vertragingen, omdat er code oranje is afgegeven in de westelijke provincies.
KLM heeft al 84 vluchten geannuleerd. Passagiers worden zo snel mogelijk op de hoogte gebracht over hun vlucht. Vooral tijdens het stijgen en landen ondervinden vliegtuigen problemen.
Kan ik een claim indienen?
Extreme weersomstandigheden vallen onder buitengewone omstandigheden. Dat betekent dat je geen recht hebt op compensatie.
Luchtvaartmaatschappijen blijven wél verplicht om passagiers zorg te verlenen bij vertragingen of annuleringen. Dit houdt in dat zij maaltijden en drankjes moeten aanbieden, indien nodig hotelaccommodatie moeten regelen en passagiers een alternatieve vlucht of terugbetaling moeten aanbieden.
Geschreven door Fleur van Leijsen
Fleur is junior marketeer bij EUclaim, combineert haar innovatieve inzichten met een passie voor passagiersrechten
Meer over Fleur