header payday

Payday: zes jaar wachten op je geld én toch gelijk krijgen

Kleiner vliegtuig, geen plaats, maar wél recht op geld

Vandaag is het payday en 606 passagiers krijgen geld op hun rekening gestort. We pakken er ook deze keer weer een bijzonder verhaal uit.

Kleiner toestel ingezet en je mag niet mee. Wat nu?

In 2019 vertrok er een vlucht van Mauritius naar Amsterdam, voor het inchecken kregen 2 passagiers te horen dat zij niet mee mochten op deze vlucht. Wat was het geval? Het geplande toestel voor deze vlucht had op een eerdere vlucht te maken gehad met blikseminslag.

Er werd een ander toestel ingezet, deze was alleen kleiner. Daardoor moesten enkele passagiers achterblijven en werden zij omgeboekt naar een latere vlucht. 

Air France stelde dat het ging om een buitengewone omstandigheid, maar daar dachten wij bij EUclaim anders over. Wanneer je niet mee mag vliegen terwijl het probleem niet bij jou ligt, heb je gewoon recht op compensatie.

Zes jaar later krijgen deze passagiers alsnog hun geld

Uw compensatie is niet vanzelfsprekend

Dankzij Europese wetgeving heeft u nu recht op compensatie. Maar onder druk van luchtvaartmaatschappijen wil de EU deze rechten fors inperken. Help mee dit te voorkomen, teken de petitie zodat u ook in de toekomst recht blijft houden op een vergoeding.

Teken de petitie

Wanneer heb je recht op compensatie?

Of je recht hebt op compensatie, hangt af van verschillende factoren. Je hebt recht op een vergoeding wanneer je vlucht wordt geannuleerd of wanneer je met meer dan drie uur vertraging op je eindbestemming aankomt. 

Werd je geweigerd op je vlucht door toedoen van de airline?
Dan heb je in veel gevallen ook recht op compensatie, zoals hierboven beschreven.

Daarnaast heb je ook recht op verzorging bij een annulering, denk hierbij aan eten, drinken of een hotelovernachting.Tip: bewaar altijd je bonnetjes,zodat je deze kosten kunt declareren. 

Wil je checken of je recht hebt op compensatie? 

Check het eenvoudig via onderstaande button en wij nemen het volledige proces voor je uit handen, óók als het uitloopt op een juridisch traject

Geschreven door Fleur van Leijsen

Fleur is junior marketeer bij EUclaim, combineert haar innovatieve inzichten met een passie voor passagiersrechten

Meer over Fleur
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel