Corendon vlekkeloze zomer zonder vertragingen

EUclaim complimenteert Corendon Dutch Airlines

een vlekkeloze zomer zonder langdurige vertragingen

Amsterdam, 29 augustus 2025Van 79 langdurige vertragingen vorig jaar naar nul deze zomer: Corendon Dutch Airlines heeft een geweldige omslag gemaakt. Volgens cijfers van EUclaim vloog de maatschappij in juli en augustus 2025 zonder ook maar één langdurige vertraging. Dat betekent dat circa 14.200 passagiers dit jaar minder hinder hebben ondervonden van vertragingen.

In juli en augustus 2024 registreerde EUclaim nog 79 langdurige vertragingen bij Corendon, waarvan 20 veroorzaakt door buitengewone omstandigheden zoals de wereldwijde IT-storing op 19 juli 2024. Dit jaar blijft de teller op nul staan. 

Een opmerkelijke prestatie

“Dit is een ongelooflijk knappe prestatie,” aldus Jerrymie Marcus, marketingmanager van EUclaim. 

“Vorig jaar huurde Corendon toestellen van Jet Airlines, die uiteindelijk failliet gingen en voor veel vertragingen zorgden. Dit jaar heeft Corendon haar operatie volledig op orde.” Sterker nog: de langste vertraging bedroeg slechts 2 uur en 50 minuten. “Corendon bewijst hiermee dat je met de juiste organisatie, planning en vloot een vlekkeloze zomer kunt draaien.”

Reactie van Corendon
Kelly Otte, Managing Director van Corendon Dutch Airlines: “Wij zijn trots dat onze inspanningen om de operatie te verbeteren zich zo duidelijk hebben uitbetaald. Dit resultaat is te danken aan de inzet van ons hele team, een zorgvuldige planning en betrouwbaar materieel. Voor onze passagiers is dit precies waar het om draait: een voorspelbare en stabiele reiservaring.”

Andere airlines

Ook andere Nederlandse luchtvaartmaatschappijen lieten deze zomer verbeteringen zien. Transavia halveerde het aantal langdurige vertragingen van 130 in 2024 naar 63 in 2025. TUI fly ging van 50 langdurige vertragingen vorig jaar naar 41 dit jaar. En bij KLM daalde het aantal langdurige vertragingen van 161 naar 124. 

De hoge aantallen in 2024 zijn deels te verklaren door de wereldwijde IT-storing van 19 juli, die duizenden vluchten ontregelde. Hoewel geen van deze maatschappijen een vlekkeloze score behaalde zoals Corendon, is de trend over de hele linie duidelijk positief.

Over EUclaim

EUclaim is sinds 2007 dé specialist in passagiersrechten. Honderdduizenden passagiers hebben via EUclaim compensatie geclaimd bij luchtvaartmaatschappijen vanwege vertragingen en annuleringen. EUclaim geldt als autoriteit op het gebied van EU-Verordening 261/2004.

Geschreven door Fleur van Leijsen

Fleur is junior marketeer bij EUclaim, combineert haar innovatieve inzichten met een passie voor passagiersrechten

Meer over Fleur
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel