Waarom vragen wij een kopie van het identiteitsbewijs?

Nadat wij de claim grondig hebben onderzocht en definitief hebben geaccepteerd, begint het daadwerkelijke claimproces. Wij vragen alle passagiers een volmacht in te vullen en daarnaast vragen wij ook om een kopie mee te sturen van het identiteitsbewijs. Maar waarom hebben wij dat eigenlijk nodig?

Wij krijgen deze vraag vaak van onze klanten. Begrijpelijk, want waarom wordt er overal zo duidelijk aangegeven dat je daar mee moet uitkijken? En sterker nog, wat doet EUclaim met deze gevoelige informatie?

Wij gebruiken deze informatie onder meer  ter controle van de persoonsgegevens en de handtekening die op de volmacht staat. Klopt de schrijfwijze van uw naam? Komt de handtekening overeen? Ook vragen sommige luchtvaartmaatschappijen om het documentnummer van het paspoort of de IDkaart. Tevens moeten wij uw officiële naam (zoals in uw identiteitsbewijs staat) aanhouden op juridische documenten, zoals een dagvaarding.

Wij accepteren enkel een kopie van uw paspoort, dan wel van de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart. Een kopie van een rijbewijs kunnen wij helaas niet accepteren.

Het gaat dus enkel en alleen om de naam, geboortedatum, het documentnummer en de handtekening. Alle overige informatie mag afgeplakt of onleesbaar gemaakt worden. Dit heeft verder geen nadelige gevolgen voor de behandeling van de claim.

Hier is ook een handige app voor. Hiermee kan gevoelige informatie op het identiteitsdocument worden afgeplakt.  De app is gratis verkrijgbaar in Google Play (Android), de App Store (Apple iOS) en de Windows Phone Store (Windows).

 

Geef een reactie

wpDiscuz
Vragen? Chat of bel