vliegtuig zwart wit voorbeeldbrief luchtvaart

Voorbeeldbrief voor claimen bij vertraging of annulering

Is jouw vlucht vertraagd of misschien zelfs geannuleerd? Dan kan je aanspraak maken op een vergoeding tot €600. Je zou hiervoor een voorbeeldbrief ergens van het internet kunnen plukken en hopen dat het goedkomt. Maar dat is zeker niet altijd de beste aanpak.

Voorbeeldbrief schiet te kort

Vaak worden voorbeeldbrieven online aangeboden als een handige manier om een vergoeding te eisen bij luchtvaartmaatschappijen. Maar deze laten het voortraject buiten beschouwing. De eerste vraag die je namelijk zou moeten stellen is of je wel recht hebt op een vergoeding.

Er zijn namelijk wel wat voorwaarden waar je vertraging of annulering aan moet voldoen. Mocht je hier meer over willen weten, dan kan je deze artikelen lezen:

Of nog makkelijker, deel je vluchtgegevens met ons door een claim in te dienen en dan zoeken wij het voor je uit.

  • Beter dan een voorbeeldbrief

    Waarom zelf moeilijk doen? Dien een claim in en krijg tot €600 compensatie.
    Dien een claim in

Voorbeeldbrief voor luchtvaartmaatschappij niet op maat

Wij zijn van mening dat een standaard voorbeeldbrief bij vluchtproblemen niet de beste aanpak is:

  • Niet op maat gemaakt: Voorbeeldbrieven zijn generiek en passen mogelijk niet bij uw specifieke situatie, wat de kans op succes vermindert.
  • Hopen op succes zonder ervaring: Luchtvaartmaatschappijen hebben ervaren juridische teams die claims gemakkelijk kunnen afwijzen. Een standaardbrief kan ontoereikend zijn.
  • Tijdrovend: Het opstellen en versturen van brieven kan veel tijd in beslag nemen, terwijl het resultaat onzeker is. Maak je een fout? Dan zul je daar nooit achter komen.
  • Moeilijk te volgen: Het is vaak lastig om de voortgang van de claim te volgen als je een generieke brief gebruikt. Je moet maar hopen dat je tijdig een ontvangstbevestiging krijgt.

Juridisch proces is kostbaar

Stel dat de voorbeeldbrief toch op de juiste deurmat valt, maar de claim wordt afgewezen terwijl je er van overtuigd bent dat je compensatie hoort te krijgen, wat dan? Dan kan je een juridisch proces starten, misschien zelfs door een advocaat in de hand te nemen.

Maar dit kan je duizenden euro’s kosten, en het kan ook veel kostbare tijd in beslag nemen. Een rechtszaak kan jaren duren. Waarom dit niet uitbesteden aan EUclaim?

Ons team van experts heeft diepgaande kennis van de complexe regelgeving en heeft een bewezen staat van dienst in het verkrijgen van vergoedingen voor passagiers. Stel dat de airline ook via ons weigert uit te betalen, dan maken wij er een rechtszaak van. Dat gaat op basis van no cure no pay, ofwel, het kost u niets en u loopt geen risico. Wij hebben een slagingspercentage van 97%.

Stel dat het een rechtszaak wordt, dan kost je dit niets extra’s. Dat zit bij de kosten inbegrepen. De kosten vind je in de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Vergeet dus de voorbeeldbrief, en dien meteen een claim in. Dan zorgen wij ervoor dat je met zo min mogelijk moeite tot maximaal €600 compensatie krijgt.

Meestgestelde vragen

  • Heb ik een voorbeeldbrief nodig voor claim bij luchtvaartmaatschappij?

    Je hebt geen voorbeeldbrief nodig als je een claim wil indienen. Je hoeft alleen maar een paar vragen te beantwoorden over je vlucht en je e-mailadres te delen. Dien hier een claim in.

  • Wie is EUclaim?

    Wij zorgen ervoor dat gedupeerde vliegtuigpassagiers krijgen waar ze recht op hebben. Op het moment dat je last hebt gehad van een geannuleerde of vertraagde vlucht, een gemiste aansluiting of dat je geweigerd bent op de vlucht, kan je bij ons terecht. Wij nemen alle zorg voor je uit handen en gaan zelfs voor je naar de rechter. Op basis van no cure, no pay zorgt EUclaim ervoor dat je krijgt waar je recht op hebt.  

  • Hoeveel kost de service van EUclaim?

    Wij werken op basis van no cure, no pay. Dit houdt in dat je alleen onze succesfee van 29% + 33 euro dossierkosten (inclusief BTW) per persoon betaalt, wanneer wij de claim positief hebben afgerond. Onze succesfee is ongeacht of wij voor jou naar de rechtbank zijn gegaan. Bij de uitbetaling van de vergoeding, houden wij de succesfee en de administratiekosten in.

Geschreven door

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie. Bekend van VPRO, NOS, Emerce en AD.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding