Passagiers na 48 uur vertraging weer in Nederland

Het zal je maar gebeuren, meer dan 48 uur vertraging! Het overkwam 180 passagiers van een TUI pakketreis die sinds zaterdag vastzaten in Dubai wegens een technisch mankement aan het vliegtuig. De OR410 moest kort na opstijgen terugkeren naar de luchthaven van Dubai vanwege een probleem met de vleugelklep van het vliegtuig. Een lange vertraging is natuurlijk al vervelend genoeg maar de passagiers van deze vlucht hadden ook nog te maken met een moeizame informatievoorziening…

Emirates vliegtuig

TUI erkent communicatieproblemen

TUIfly voert normaal gesproken alleen in de winter vluchten uit naar Dubai. Er was echter een vlucht beschikbaar vanuit een samenwerking met dochtermaatschappij Kras reizen waardoor de vlucht kon worden uitgevoerd. Een unieke aanbieding, volgens TUI. Altijd leuk natuurlijk, behalve als er zich een probleem voordoet met de vlucht. Omdat deze reis buiten het seizoen plaatsvond was er geen reisleiding van TUI in Dubai. Daarnaast is momenteel de Ramadan waardoor de communicatie moeizaam verliep tussen Tui en de gestrande passagiers. TUI gaf aan dat het ook niet over alle telefoonnummers van de passagiers beschikte waardoor niet iedereen persoonlijk geïnformeerd kon worden over de stand van zaken. Door het gebrek aan goede communicatiemiddelen heeft TUI de passagiers die wél in het telefoonbestand stonden gevraagd de informatie te delen met medepassagiers en heeft TUI iedereen gevraagd de Facebookpagina goed in de gaten te houden.

Passagiers vertrekken vandaag

TUI verwacht dat het defecte toestel vandaag weer klaar zal zijn, maar wil de passagiers niet langer in spanning laten wachten en heeft de passagiers omgeboekt op Emirates vlucht EK149. De passagiers worden dinsdag rond 20.00 uur op Schiphol verwacht. De positieve draai die wij aan dit verhaal kunnen geven is dat alle passagiers recht hebben op een vergoeding  van €600 per persoon!

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Vertraging? Shoppen! Bekijk onze Schiphol shop top 10
Volgende blogartikel
Online inchecken: Tips & Tricks
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
3 Commentaren
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
marvin
7 jaren geleden

Ik en mijn partner hebben nu het zelfde met corendon vanuit kreta 48 uur vertraagd 1e vliegtuig kapot en 2e vliegtuig geen plek voor ons

EUclaim
7 jaren geleden
Reply to  marvin

Wat vervelend Marvin! Welk vluchtnummer was dit? Ik check graag je rechten voor je. Bewaar ook de bonnetjes van eventuele extra kosten goed. ~Jasmijn

marvin
7 jaren geleden
Reply to  EUclaim

De cnd 394 was kapot
De hv1746 was er geen plek voor ons
En kregen zelfs geen info dat we niet mee konden dat kregen we op laatste moment dat we het vroegen

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel