KLM MD-11: Over and out

Vandaag nemen we afscheid van een karakteristiek passagiersvliegtuig, de MD-11. De passagiers versie van de MD-11 is altijd een opvallende verschijning geweest doordat deze vliegtuigen een motor in de staart hebben. Het toestel is niet echt een succes geworden, er zijn in totaal maar 200 toestellen gebouwd. Voornamelijk onder vrachtvervoer was het toestel populair. KLM behoort tot de laatste luchtvaartmaatschappijen die met de passagiers-versie van de MD-11 vliegt. Hier komt dus vandaag een einde aan.

MD-11 afscheid

Prestaties van de MD-11

In de afgelopen zeven  jaar hebben de MD-11’s van KLM gemiddeld één vertraging of annulering per week gehad. Het vaakst had het vliegtuig met registratiecode PH-KCA iets met de vertraging of annulering te maken. In 29 gevallen hebben wij een rechtszaak moeten starten om KLM te bewegen haar passagiers een vergoeding te betalen voor het ongemak van een vertraagde of geannuleerde vlucht. De meeste claims zijn ingediend door passagiers met een vlucht die uitgevoerd werd door het vliegtuig PH-KCK.

Met het afscheid van de passagiers-versie van de MD-11 zijn er bijna geen driemotorige vliegtuigen meer. Er zijn nog wel een aantal Russische toestellen, maar deze vliegen vaak niet van of naar Europa.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Wat gebeurt er nou echt bij turbulentie?
Volgende blogartikel
Waarom vragen wij een kopie van het identiteitsbewijs?
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding