Wij horen dagelijks vele verhalen van gedupeerde passagiers. Soms springt er een situatie uit die wel heel erg vervelend is.
De grote droom
Dolfijnen zwemmen met het hele gezin in San Francisco, een grote droom voor veel mensen. Als je dan eindelijk met je gezin vanaf Amsterdam aan de lange reis begint, met tussenstop in Frankfurt, dan wil je niet horen dat er voor een paar personen uit het gezin geen plek meer is op de aansluitende vlucht. Het overkwam een gezin uit Bergen.
Moeder, twee oudste kinderen en hun voogd vliegen vanuit Nederland naar San Francisco. Vader en jongste zoon vliegen vanaf een andere bestemming naar San Francisco. In San Francisco staat het gehele gezin een geweldige vakantie te wachten met een dag na aankomst zwemmen met dolfijnen. Een droom van de kinderen, waar een jaar lang hard voor gespaard is.
Rennen naar de gate
Het vliegtuig vanuit Amsterdam naar Frankfurt heeft een kleine vertraging waardoor het gezin in spanning zit of ze hun aansluiting wel halen. De stewardess in het vliegtuig geeft aan dat zij zich geen zorgen hoeven te maken en de aansluitende vlucht gehaald kan worden. Het gezin is tenslotte al ingecheckt, dus dit moet geen problemen veroorzaken. Nadat ze het vliegtuig in Frankfurt verlaten laat ook het grondpersoneel weten dat ze de vlucht nog kunnen halen.
Gelukkig heeft het gezin zich goed voorbereid op de korte aansluitingstijd. De kinderen hebben instructies gekregen en er is een plattegrond van de luchthaven van Frankfurt meegenomen. Snel rent het gezin op volle snelheid door de gangen van het vliegveld en komen ze bij de juiste gate aan.
Het boarden is pas net begonnen en het gezin haalt opgelucht adem. Gehaald! Ze sluiten achteraan aan in de rij. Achter hen vormt zich nog een rij met mensen die willen boarden. De oudste dochter toont haar instapkaart en mag doorlopen, maar wanneer moeder haar instapkaart toont wordt zij tegengehouden. Haar stoel is niet meer beschikbaar en de vlucht is vol. Tegen de rest van het gezin wordt gezegd dat ze niet mee mogen.
Wat nu?
De oudste dochter staat in tranen aan de andere kant van de poort. Moet ze nu helemaal alleen mee op de vlucht? Het gezin gaat in gesprek met het grondpersoneel. Het wordt een heel gedoe. Het gezin voelt zich machteloos. De oudste dochter wordt alleen ondervraagd en er komt gelukkig nog een stoel voor het gezin vrij. Ze mogen zelf kiezen wie er meegaat met de oudste dochter.
Beide kinderen smeken of ze samen op de vlucht mogen, ook al vinden ze dit natuurlijk hartstikke spannend. Geen van beide kinderen wil het zwemmen met dolfijnen opgeven in de wetenschap dat papa en hun broertje wel gaan. Het dolfijnen zwemmen met het gehele gezin gaat niet meer door. Met pijn in hun hart laten moeder en voogd beide kinderen (14 en 16 jaar) gaan, hopende dat hun vader ze in San Francisco zal opvangen. Alleen zit hij ondertussen al in het vliegtuig en is niet bereikbaar.
De nachtmerrie is nog niet afgelopen
Nadat de kinderen in het vliegtuig zijn gegaan zien de twee volwassenen bij de balie nog de twee Nederlanders, die achter het gezin stonden in de rij bij het boarden. Zij krijgen nog wel twee tickets voor de vlucht en dat terwijl zij later aankwamen dan het gezin. Hoe is dit mogelijk?! Nu zitten er twee kinderen, onvoorbereid, zonder ouderlijk toezicht op een intercontinentale vlucht. Terwijl er gewoon nog twee vliegtickets vrij waren.
Moeder en voogd zien het vliegtuig vertrekken en gaan meteen aan de slag om iemand te regelen die de kinderen opvangt bij aankomst en ze door de douane begeleidt. Ze worden van loket naar loket gestuurd. Staan vervolgens weer uren in een rij en krijgen te horen dat er niets voor ze gedaan kan worden.
Tijdens de overnachting die volgt doen moeder en voogd geen oog dicht. Zodra de kinderen geland zijn in San Francisco begeleidt moeder al bellend de kinderen door de douane heen. Gelukkig staat hun vader ze bij de aankomsthal op te wachten. Dat het dolfijn zwemmen niet met het hele gezin kon, is een grote teleurstelling voor iedereen en de stress vooraf al is al helemaal niet aan te raden.
Het gezin vraagt zich af hoe het kan dat andere passagiers nog wel twee tickets hebben gekregen. Ook is de communicatie van Lufthansa en partner United Airlines als hard en gevoelloos overgekomen op het gezin.
EUclaim staat uiteraard klaar voor deze passagiers en zal al het mogelijke ondernemen om het leed van deze vakantie wat te verzachten. Heb jij ook een dergelijke situatie meegemaakt? Laat het ons weten!
Wat een akelige ervaring.Heeft Lufthansa wel een hotel voor ze geboekt. En Ongelovelijkheel dat ze twee minderjarige kinderen alleen op reis sturen. Had zelf vorig jaar ook een vlucht via Frankfurt. Ook vertraging en met heel hard rennen de overstap gehaald.Je land in terminal A en naar terminal B is echt ver met nog een keer controle. Precies gehaald en uitpuffen in het vliegtuig.Bleef deze ook nog eens 25 min staan.In Singapore bleek dat de rest van de vlucht met Jetstar werdt uitgevoerd.Ondanks dat we precies 20 min voor boarden aan de balie weigerde ze ons in te checken.Weer terug naar de terminal van Lufthansa.Die gaf ons een vlucht voor de volgende vlucht naar Kuala Lumpur.Jetstar weigerde weer.Lufthansa zou niet betaald hebben voor deze vlucht.Of we even 700 euro wilden betalen.Weer naar Lufthansa die Jetstar belde.Die smeten de Hoorn erop en uiteindelijk kregen we tickets voor Silk air.Doodop en ruim drie uur te laat toch in Kuala Lumpur aangekomen.Volgende domper geen koffers.Gegevens invullen en uitgeput naar het hotel.Twee dagen later kwam laat in de avond eindelijk onze koffers.Die waren in Frankfurt blijven staan en hadden de vertraagde overstap niet gehaald.Drie dagen rondgelopen in die smerige kleding.Niet kunnen zwemmen.Echt een slecht begin van de vakantie.Bij thuiskomst gemaild bevestiging gehad en nooit een excuus of antwoord gekregen.Niet echt klantvriendelijk
Beheerder
EUclaim
7 jaren geleden
Zeker een akelige ervaring T. Leidekker! Maar wat jij hebt meegemaakt klinkt ook niet heel fijn. Heb je uiteindelijk wel een claim ingediend voor de vertraging? ~ Evelien van EUclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Wat een akelige ervaring.Heeft Lufthansa wel een hotel voor ze geboekt.
En Ongelovelijkheel dat ze twee minderjarige kinderen alleen op reis sturen.
Had zelf vorig jaar ook een vlucht via Frankfurt.
Ook vertraging en met heel hard rennen de overstap gehaald.Je land in terminal A en naar terminal B is echt ver met nog een keer controle.
Precies gehaald en uitpuffen in het vliegtuig.Bleef deze ook nog eens 25 min staan.In Singapore bleek dat de rest van de vlucht met Jetstar werdt uitgevoerd.Ondanks dat we precies 20 min voor boarden aan de balie weigerde ze ons in te checken.Weer terug naar de terminal van Lufthansa.Die gaf ons een vlucht voor de volgende vlucht naar Kuala Lumpur.Jetstar weigerde weer.Lufthansa zou niet betaald hebben voor deze vlucht.Of we even 700 euro wilden betalen.Weer naar Lufthansa die Jetstar belde.Die smeten de Hoorn erop en uiteindelijk kregen we tickets voor Silk air.Doodop en ruim drie uur te laat toch in Kuala Lumpur aangekomen.Volgende domper geen koffers.Gegevens invullen en uitgeput naar het hotel.Twee dagen later kwam laat in de avond eindelijk onze koffers.Die waren in Frankfurt blijven staan en hadden de vertraagde overstap niet gehaald.Drie dagen rondgelopen in die smerige kleding.Niet kunnen zwemmen.Echt een slecht begin van de vakantie.Bij thuiskomst gemaild bevestiging gehad en nooit een excuus of antwoord gekregen.Niet echt klantvriendelijk
Zeker een akelige ervaring T. Leidekker! Maar wat jij hebt meegemaakt klinkt ook niet heel fijn. Heb je uiteindelijk wel een claim ingediend voor de vertraging? ~ Evelien van EUclaim