luchthaven vertraagd

Bagage

Heeft u problemen met uw bagage? Wilt u graag weten wat u moet doen en of u recht heeft op een vergoeding? EUclaim helpt vliegtuigpassagiers met problemen met hun bagage.
 
Direct weten of u recht heeft op een vergoeding?

Meestal komt de bagage aan zoals gepland. U bent net degene die pech heeft. Uw koffer is kwijt, hij is beschadigd of aanvullende bagage is niet aangekomen. Dat is balen! Daar staat u dan, met lege handen. En wat moet u nu doen?

EUclaim helpt vliegtuigpassagiers met bagage problemen. Wij vertellen u graag wat u kunt doen en of u recht heeft op een vergoeding. De juristen van EUclaim helpen u ook graag bij het krijgen van die vergoeding.

Lees meer over wat u moet doen als uw koffer zoek is geraakt of beschadigd is, wat uw rechten zijn en of u recht heeft op een vergoeding.

Wilt u meer weten over waar u recht op heeft?

Hoe krijgt u een vergoeding voor uw bagage probleem?

  • 1

    Vul een PIR-formulier in

    Ligt uw koffer niet op de bagageband? Vul een PIR-formulier in bij de lost & found-balie of op de website van de airline.

  • 2

    Bewaar de bonnen of aankoopbewijzen

    Bewaar de bonnen goed van de noodzakelijk aankopen die u moet doen om.

  • 3

    Dien uw claim in bij EUclaim en krijg uw kosten terug!

    Dien uw claim in en krijg waar u recht op heeft!

Lees hier verder over wat u moet doen bij bagage problemen

Een vergoeding voor uw bagage claimen met EUclaim

Is uw koffer niet aangekomen dan heeft u recht op een vergoeding voor noodzakelijke kosten. Die vergoeding kunt u claimen bij de airline. Airlines zullen alleen niet staan te springen die vergoeding uit te betalen. Want wat zijn noodzakelijke kosten?
Geeft u het claimproces uit handen aan EUclaim, zorgen onze juristen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft. Ook als we daarvoor naar de rechtbank moeten.

U betaalt niets voor onze service en geen extra kosten voor een eventuele rechtszaak. Krijgt u uw geld terug? Dan draagt u een percentage af van 29% aan EUclaim + 26,- administratiekosten. Daarmee kunnen wij weer andere passagiers bijstaan.

Lees meer over onze service.

Waarom EUclaim?
  • EUclaim is al 14 jaar dé belangenbehartiger van vliegend Nederland
  • Met een slagingspercentage van 97% is uw claimafhandeling met EUclaim het meest succesvol
  • In slechts 3 minuten weet u wat uw rechten zijn en dient u uw claim in
  • Wij bieden kosteloze juridische hulp en schuwen een eventuele rechtszaak niet
  • U draagt alleen een percentuele vergoeding bij als de vliegtuigmaatschappij u betaald heeft

De laatste nieuws- en blogberichten over bagage

  • 2021-09-03 13:38

    EUclaim bij BNR over bagageproblemen op Schiphol

    Vanochtend, op vrijdag 3 september 2021, was EUclaim te horen in een radio-uitzending van BNR. In de uitzending kwam EUclaim aan het woord over dat reizigers op Schiphol steeds vaker te maken krijgen met chaos op de bagagebanden.

  • 2019-05-23 14:18

    Ruimbagage niet meer inbegrepen bij vluchten KLM

    Om het gevecht met de prijsvechter aan te gaan heeft KLM besloten dat passagiers moeten betalen voor het meenemen van ruimbagage. Sinds 2017 moesten de passagiers op vluchten van en naar Canada, Amerika en binnen Europa al betalen voor het meenemen van ruimbagage.

  • 2018-08-24 15:00

    Ryanair gaat geld vragen voor het meenemen van handbagage in cabine

    Vanaf november gaat de Ierse budgetmaatschappij Ryanair geld vragen voor het meenemen van een handbagage koffer in het vliegtuig. Een koffer gaat rond de €10 kosten. De maatregel komt naar eigen zeggen door passagiers die te veel bagage meebrengen in het vliegtuig.

Heeft u niet de informatie gevonden die u zocht?

Kijk of uw vraag niet al is beantwoord tussen de veelgestelde vragen, of neem contact op met ons over uw specifieke situatie.

12929 passagiers hebben EUclaim een score van 4.6 uit 5 gegeven op Trustpilot.
rnLees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 12.929 ervaringen
Vragen? Chat of bel