Vueling betaalt passagiers na beslaglegging

Eind vorig jaar hebben wij een vonnis ontvangen van de rechter, waarin Vueling werd veroordeeld tot het uitbetalen van financiële compensatie aan vertraagde passagiers.

De luchtvaartmaatschappij bleef echter weigeren tot betaling over te gaan. Zoals eerder gemeld op deze website, was de enige maatregel die EUclaim nog kon nemen overgaan tot een ‘Derdenbeslag’. Hiermee heeft EUclaim beslag laten leggen op de rekening van een grote online ticketsite, om zo het geld dat bedoeld was voor Vueling te kunnen onderscheppen. Hendrik Noorderhaven, CEO EUclaim, zegt hierover het volgende: “het is niet vaak voorgekomen dat wij zover hebben moeten gaan, maar alle airlines in Europa moeten zich aan de wet houden.”

De beslaglegging heeft er toe geleid dat Vueling toch de gedupeerde passagiers toch een vergoeding heeft uitbetaald. “Het is nu opgelost. Hopelijk is dit een signaal aan buitenlandse airlines, die niet in Nederland zijn gevestigd, dat ook zij niet kunnen ontkomen aan gerechtelijke vonnissen”, stelt Noorderhaven.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Madrid, Spaanse metropool met stijl
Volgende blogartikel
Europees parlement stemt over nieuwe Verordening
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding