Wanneer heeft u recht op schadevergoeding?

Vanaf februari 2004 regelt binnen de Europese Unie de EG-verordening 261/2004 uw rechten als luchtvaartpassagier. Het is duidelijk gedefinieerd, welke rechten u heeft bij vertraging of annulering van een vlucht of bij een instapweigering. De Verordening stelt aan welke plichten de luchtvaartmaatschappij moet voldoen. Op deze rechtsgrond dient EUclaim uw aanspraak op schadevergoeding in. En wel zonder een financieel risico voor u. De verordening geldt onder andere voor de volgende situaties:

Succesvol dankzij onze data

Voor het indienen van uw aanspraken zijn naast juridische kennis ook talloze gegevens vereist. Gegevens die u en uw advocaat meestal niet hebben of kunnen hebben. EUclaim beschikt over een gedetailleerde database waarvoor dagelijks ruim 13 miljoen vlucht- en weersgegevens, maar ook gegevens over het beleid van de maatschappijen worden geëvalueerd. Hiermee kunnen wij precies controleren of er in uw geval een aanspraak op schadevergoeding bestaat of dat de luchtvaartmaatschappij zich daadwerkelijk op ‘buitengewone omstandigheden’ kan beroepen. Daarom zijn wij in maar liefst 97% van de gevallen succesvol. Ons ervaren team gespecialiseerde advocaten heeft in 102.130 schadevergoedingsgevallen al in totaal € 89,5 miljoen voor onze klanten opgeëist.

De kosten voor EUclaim

Wij werken voor u op basis van ‘no cure no pay’. Alleen als u schadevergoeding uitbetaald krijgt, betaalt u ons. Zelfs als uw zaak voor de rechtbank komt, hoeft u geen advocaat- en gerechtskosten te betalen. Er zijn alleen kosten voor u verbonden aan onze dienstverlening wanneer wij succesvol zijn. In dat geval ontvangt EUclaim een resultaatprovisie van 29% en een vast bedrag aan administratiekosten van 26 euro per passagier. Zijn wij niet succesvol dan betaalt u ons niets. Meer informatie treft u aan in onze algemene voorwaarden.

Wilt u meer weten?

Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen: info@euclaim.nl
Vragen? Chat of bel