Luchthaven vertraging

Nieuws

Blijf altijd op de hoogte van uw rechten

Naast onze dienstverlening voor vliegtuigpassagiers, zijn wij ook gespecialiseerd in alles wat te maken heeft met passagiersrechten en het analyseren van het Europese vliegverkeer. Wij houden u met deze nieuwsberichten graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

  • Bord met geannuleerde en vertraagde vuchten

    24-08-2016

    De pechvluchten van deze zomer

    Onderweg naar Schiphol voor je welverdiende vakantie denk je eigenlijk maar aan 2 dingen. 1. Ik moet op tijd zijn voor mijn vlucht. 2. Mijn vlucht mag absoluut geen vertraging hebben. Je moet er immers niet aan denken dat je later op je vakantiebestemming aankomt, en dus minder snel op je handdoekje in de zon ligt.

  • Vleugel vliegtuig EasyJet

    23-08-2016

    Ruim 4000 reizigers gedupeerd door stakingen easyJet

    Stakingen door Nederlandse piloten van easyJet hebben tot nu toe 4000 passagiers gedupeerd. Dat zegt claimbureau EUclaim maandag naar aanleiding van de vierde staking bij de easyJet-basis op Schiphol deze zomer.

  • Vliegtuig Delta Airlines

    11-08-2016

    Gedupeerde reizigers Delta Airlines kunnen veel meer geld terugkrijgen

    /vlucht-geannuleerdEen deel van de gedupeerde reizigers van Delta Airlines kan veel meer geld terugkrijgen dan 200 dollar. Dat zegt EUclaim tegen BNR.

  • Delta Airlines

    10-08-2016

    Delta scheept passagiers af met vouchers

    Toen er afgelopen maandag een computerstoring plaatsvond bij Delta Airlines ontstond er wereldwijd chaos op vliegvelden. Vele vluchten werden geannuleerd of kregen te maken een lange vertraging. Deze computerstoring zou het gevolg zijn geweest van stroomuitval in de buurt van het hoofdkantoor van Delta Airlines in Atlanta (bron: NOS). 

  • Logo Surinam Airways

    08-08-2016

    Surinam Airways moet alsnog schadevergoeding betalen

    Op zaterdag 25 oktober 2014 was in een uitzending van Kassa te zien hoe Tjitze Noorderhaven van EUclaim samen met een gedupeerde passagier een bezoekje bracht aan Surinam Airways. Na een rechtzaak hebben nu alle passagiers hun vergoeding ontvangen.

  • Vliegtuig met zonsondergang

    08-08-2016

    Tijd is geld bij vertraagde vlucht

    Stakende luchtverkeersleiders en piloten kunnen deze zomer roet in het eten gooien voor zakelijke reizigers en vakantiegangers. Wie te kampen krijgt met flinke vertraging of annulering van zijn vlucht, heeft vaak recht op compensatie. 

  • De winnaar van de citytrip Boedapest

    05-08-2016

    De winnaar van de 4-daagse citytrip naar Boedapest is bekend

    Afgelopen juli konden passagiers met een geplande vliegreis meedoen aan onze winactie. Door hun vluchtnummer met ons te delen maakten passagiers kans op een 4 daagse citytrip voor 2 personen naar Boedapest! Deze prijs is inclusief vlucht, transfer, 3 nachten in een hotel (met ontbijt) en zakgeld t.w.v. €250.

  • Rechtbank

    01-08-2016

    Advocaat-Generaal concludeert dat een bird strike niet buitengewoon is

    Bij het Europees Hof is een prejudiciële vraag neergelegd om meer duidelijkheid te krijgen over het fenomeen bird strike. Is een bird strike buitengewoon of niet? Heeft de passagier in deze situatie recht op een vergoeding? Vandaag heeft Advocaat-Generaal Bot zijn advies gegeven.

  • Passagiers in vertrekhal luchthaven

    25-07-2016

    Meer vertraging bij vliegvakanties

    Voor veel mensen begint de vakantie met vertraging. In de eerste twee weken van de zomer waren er bijna twee keer zoveel vertraagde vluchten als begin juli vorig jaar.

  • RTLZ Nieuws Paul Vaneker

    07-07-2016

    Aantal vertraagde en geannuleerde vluchten in Nederland bereikt nieuw hoogtepunt

    Het aantal incidenten* van en naar Nederland heeft een nieuw hoogtepunt bereikt sinds 2013. In het tweede kwartaal van 2016 is het totaal aantal geannuleerde en vertraagde vluchten van meer dan drie uur, opgelopen naar 1425.

Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding