Europese Consumenten organisatie neemt stelling tegen Europese Commissie

In een onlangs verschenen rapport neemt de Europese Consumenten Organisatie BEUC scherp stelling tegen de voorstellen van de Europese Commissie met betrekking tot een herziening van de Verordening die de rechten van luchtvaartpassagiers regelt.

In het nieuwe voorstel komt de passagier er bekaaid vanaf. Blijkbaar heeft de lobby van de luchtvaartmaatschappijen gewerkt. Zo staat er in het voorstel vermeld dat de grens van aantal uren vertraging opgerekt wordt tot wel 12 uur voordat passagiers recht hebben op een vergoeding.

We zijn blij met de sterke stellingname van de BEUC en ondersteunen deze volledig. De komende maanden zullen we telkens een onderwerp van de voorstellen belichten.

Indien u een kopie van het hele BEUC rapport wilt hebben dan kunt u deze aanvragen via info@euclaim.nl.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
British Airways toestel botst tegen brug gate
Volgende blogartikel
Bommetje?
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Gecontroleerd door

Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Bekend van NOS, RTL Nieuws, BNR,Telegraaf en Radar.

Meer over Hendrik
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding