luchthaven vertraagd

Extra kosten gemaakt? Hier heeft u recht op!

Het komt regelmatig voor dat vluchten vertraging oplopen of geannuleerd worden door een buitengewone omstandigheid. Of dat de bagage niet aankomt op de eindbestemming. In deze situaties heeft u op basis van Verordening 261/2004 geen recht op een vergoeding, maar u maakt wel allemaal extra kosten. EUclaim kan u hierbij helaas niet helpen, maar onze zustermaatschappij Miss Casey kan dat wel en staat graag voor u klaar om de extra kosten voor u terug te halen.

Uw rechten bij vluchtproblemen door een buitengewone omstandigheid

In Verordening 261/2004 is vastgelegd dat passagiers geen recht hebben op een vergoeding voor het tijdsverlies wanneer de problemen zijn ontstaan door een buitengewone omstandigheid. Bij een buitengewone omstandigheid heeft de vliegtuigmaatschappij geen invloed op de ontstane problemen. U kunt hierbij denken aan slechte weersomstandigheden als extreme sneeuwval of storm, maar ook aan stakingen van de luchtverkeersleiding. Wanneer een vlucht lang vertraagd is of geannuleerd wordt door een buitengewone omstandigheid maken passagiers vaak veel extra kosten.

Bij extra kosten kunt u denken aan:

  • Een andere vlucht boeken (meerprijs van een ticket)
  • Eten en drinken
  • Vervoerskosten
  • Extra telefoonkosten
  • Hotelovernachting

In Verordening 261/2004 en het verdrag van Montreal staat dat een vliegtuigmaatschappij zorgplicht heeft richting haar passagiers. Bovengenoemde extra kosten vallen hieronder en daarom moet de vliegtuigmaatschappij de kosten vergoeden. Miss Casey kan u helpen om deze kosten terug te halen bij de betreffende vliegtuigmaatschappij.

De service van Miss Casey

Don’t worry, fly happy is waar Miss Casey voor staat. Wanneer u extra kosten heeft moet maken door vluchtproblemen of omdat uw bagage kwijt was staat Miss Casey voor u klaar. Op de website en app van Miss Casey staan al uw rechten uitgelegd. Twijfelt u waar u recht op heeft? Vul dan de calculator op de website in. Miss Casey kan zelfs de claim voor u indienen bij de vliegtuigmaatschappij en al het werk voor u uit handen nemen. De service van Miss Casey is op basis van no cure, no pay.

Vragen? Chat of bel