Brummen – Vanaf vandaag publiceert EUclaim dagelijks een lijst met alle langdurig vertraagde en geannuleerde vluchten van en naar Nederland op www.euclaim.nl en www.consumentenbond.nl. De lijst kan zowel per luchthaven als luchtvaartmaatschappij opgevraagd worden en gaat terug tot 1 januari. Vertraagde passagiers op deze vluchten kunnen met één druk op de knop hun financiële compensatie claimen via EUclaim.

Blog
Over alles wat te maken heeft met vliegen
Wij houden u wekelijks op de hoogte over alles wat te maken heeft met vliegen. Van de beste zomerbestemmingen, tips om te vliegen met kinderen tot aan waar u het beste kunt zitten in een vliegtuig en hoe u het beste een vliegtuig online kunt volgen.
-
02-08-2011
EUclaim en CB publiceren lijst met probleemvluchten
Lees meer
-
26-07-2011
EUclaim geeft passagiers direct advies via Facebook
Brummen – De komende weken vertrekken weer miljoenen passagiers vanaf Schiphol naar hun vakantiebestemming. Naar verwachting krijgen de komende twee maanden meer dan 80.000 passagiers te maken met vertragingen en annulering van vluchten.
Lees meer
-
11-07-2011
Duitse rechtbank wijst verzoek tot aanhouding af
Het Amtsgericht Charlottenburg in Duitsland heeft begin dit jaar een besluit genomen aangaande een vertraagde vlucht. Duitse rechtbank wijst het verzoek tot aanhouding af. Zij volgt hiermee de uitspraken van het Europese Hof van Justite en het Duitse Bundesgerichtshof.
Lees meer
-
10-06-2011
Vonnis Rechtbank Haarlem
In een tussenvonnis van de rechtbank Haarlem op 1 juni 2011, heeft de rechter de aanvraag tot aanhouding van Transavia van tafel geveegd. In het vonnis bevestigd de rechter dat er geen reden is tot het afwachten van prejudiciele vragen met betrekking tot het Sturgeon-arrest en de EG Verordening 261/2004.
Lees meer
-
10-06-2011
EUclaim gaat nu via (reis)verzekeraars werken
EUclaim, de plaag van veel airlines, gaat zich nu ook richten op (reis) verzekeraars, als langdurig vertraagde passagiers hun recht willen halen volgens EU Verordening 261 inzake ‘denied boarding compensation’ (DBC), inclusief het beruchte ‘Sturgeon-arrest’ van het Europese Hof van Jusititie.
Lees meer
-
01-02-2011
IVW deelt boetes uit
BRUMMEN – De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gaat boetes uitdelen als luchtvaartmaatschappijen zich niet houden aan de regels voor vergoedingen aan passagiers bij vertraging van meer dan drie uur.
Lees meer
-
01-02-2011
EUclaim int vele miljoenen van luchtvaartbedrijven
BRUMMEN – Vliegbedrijven denken dat hun reizigers gek zijn. Hendrik Noorderhaven van EUclaim wordt daar woedend om: „De arrogantie van de maatschappijen!” Wij hebben inmiddels meer dan 40.000 claims ingediend en zijn hiermee de grootste in Nederland.
Lees meer
-
16-07-2010
Schiphol gaat drukste weekend in
Luchthaven Schiphol gaat waarschijnlijk het drukste weekend van het jaar in. Schiphol verwacht in totaal 475 duizend passagiers te moeten verwerken. Onder meer veertig man extra personeel moeten de drukte in goede banen leiden. Ook deelt de luchthaven ijsjes en water uit, meldt een woordvoeder van Schiphol.Lees meer
-
01-07-2009
Vertraging of annulering: het scheelt
De Nederlandse Suzan Vos nam in de lente het vliegtuig op Aruba om terug te keren naar Nederland. Pas 32 uur láter dan gepland en in een ánder vliegtuig dan waarin ze was opgestegen, landde ze op Schiphol.
Lees meer
-
20-02-2009
SLM vaak vertraagd
De vluchten van SLM tussen Paramaribo en Schiphol liepen in 2008 bijzonder vaak vertragingen op. Dat blijkt uit onderzoek van EUclaim, een belangenbehartiger voor luchtvaartpassagiers. SLM wijt die vertragingen aan de uitgebreide beveiligingsmaatregelen op Schiphol.
Lees meer